Het grote auto topic

Ik ben nogal een gekke liefhebber. De "normale" auto spreekt mij altijd meer aan dan een menige Porsche of bloedsnelle Mercedes ;-). Ik heb de Mazda3 altijd al mooi gevonden (vooral de sedan). Ben dan ook voor de Sedan gegaan, in het rood!

Onderhoud hoort nou eenmaal bij een auto en Mazda's hebben een redelijke goede reputatie op betrouwbaarheid. Als je de onderhoud niet kan betalen moet je geen auto gaan rijden denk ik maar.
 
Mazda 3 is geen verkeerde auto toch? De laatste generatie is geloof ik iets minder "Zoom" dan de oudere, maar het is nog steeds leaps and bounds more fun dan een Corolla. En dit is een rode, dus die is nog sneller ;)
@FritsC heeft ook 2 Mazda's geloof ik. Ook een rode. Dat Mazda rood is ook echt een geweldige kleur.

En I'm with you wat beteft de voorkeur voor wat normalere auto's. Ik wil bloedsnelle stationwagons, haha.
 
@FritsC heeft ook 2 Mazda's geloof ik. Ook een rode. Dat Mazda rood is ook echt een geweldige kleur.

En I'm with you wat beteft de voorkeur voor wat normalere auto's. Ik wil bloedsnelle stationwagons, haha.
Niks mis met de Mazda 3. Inderdaad 2 Mazda's in de familie. Mijn Mazda 3 SP25 (in het donkergrijs), en mijn vrouw heeft een Mazda CX-3 in de verkoop staan (mocht er iemand geinteresserd zijn: donkerblauw, 2 liter motor, gekocht in february 2017, net over de 10.000 kilometers). Ze wilde een wat spannender auto en dus staat er nu een knalrode Mini CooperS cabrio in de garage.
 
Mazda 3 is geen verkeerde auto toch? De laatste generatie is geloof ik iets minder "Zoom" dan de oudere, maar het is nog steeds leaps and bounds more fun dan een Corolla. En dit is een rode, dus die is nog sneller ;)
@FritsC heeft ook 2 Mazda's geloof ik. Ook een rode. Dat Mazda rood is ook echt een geweldige kleur.

En I'm with you wat beteft de voorkeur voor wat normalere auto's. Ik wil bloedsnelle stationwagons, haha.

Dan is er maar 1 keuze @Thijsvr : de audi rs6, wat een monster

@Jagermeester mooie auto! Veel veilige kms gewenst.
 
RS6 :) Blijft een geinige gedachte. Met de familie en de Golden Retriever uit het raam hangend Porsche’s inhalen :D

2020 model is likkebaarden. Al vind ik de 1e generatie ook nog steeds heel heel vet, dat was echt een onvoorstelbaar kanon in die tijd. Zelfs nu is hij nog bloedsnel voor hedendaagse begrippen.
 
2020 model is likkebaarden. Al vind ik de 1e generatie ook nog steeds heel heel vet, dat was echt een onvoorstelbaar kanon in die tijd. Zelfs nu is hij nog bloedsnel voor hedendaagse begrippen.

Geen handbak. Ik vind de 2020 generatie wat te druk qua styling. De C6 met de v10 is m'n favoriet maar als ik een v10 station zou kopen, dan zou het een BMW E61 M5 zijn. In Amerika werd die ook geleverd met een handbak. Een B7 RS4 is ook een goeie optie, dezelfde v8 als in de R8 met een handbak.

Geen E63 AMG trouwens? ;)

Als ik een andere station koop wordt het een BMW F11. Ik ben meer een BMW persoon dan een Audi of Mercedes persoon.

Gefeliciteerd @Jagermeester, prachtbak!
 
Geen handbak. Ik vind de 2020 generatie wat te druk qua styling. De C6 met de v10 is m'n favoriet maar als ik een v10 station zou kopen, dan zou het een BMW E61 M5 zijn. In Amerika werd die ook geleverd met een handbak. Een B7 RS4 is ook een goeie optie, dezelfde v8 als in de R8 met een handbak.

Geen E63 AMG trouwens? ;)

Als ik een andere station koop wordt het een BMW F11. Ik ben meer een BMW persoon dan een Audi of Mercedes persoon.

Gefeliciteerd @Jagermeester, prachtbak!

Ik volg je zeker met het puristische karakter van een handbak. De E61 M5 met Eisenmann pakket is de best klinkende auto ever, op de Lexus LFA na dan. Maar ik zou zelf geen handbak meer willen voor gebruiksgemak. Heb nu een automaat en vind het wel prima. Als er flippers achter het stuur zijn is dat voor mij voldoende. E61 M5 heeft een grenade engine en zou ik zelf nooit kopen. C6 vind ik wat te log ogen en is niet mijn model.

E63 AMG is misschien wel de bruutste van allemaal ja.
 
You know cars <3 De Carrera GT staat voor mij boven de LFA, maar dan zijn we aan het mierenneuken, haha.
Als je preventief de rod bearings van de S85 laat vervangen dan zijn ze goed. Een vriend van me heeft een E92 M3 met dezelfde motor minus 2 cilinders.

Ik wil iets elektrisch voor in de stad. En dan hoeft het niet eens een P100D achtig iets te zijn. Ik heb redelijk serieus naar een Volt gekeken bijvoorbeeld. Of een i3 zou ook kunnen. Koop ik wel iets leuks met een handbak voor buiten de stad.
 
Carrera GT, ja die is ook niet misselijk. Alleen extreem listig en zeer lastige manual gearbox. Niet te berijden in de stad en het schijnt dat bij het minste of geringste je koppeling naar de kl*te is. Vind het juist wel gaaf dat de LFA als een 'gewone' auto te berijden is. En dan dat geluid..

Ben zelf ook fan van BMW, puur voor het rijden. Heb zelf een E36 coupe gehad back in the day. Maar C63 AMG is ook nog steeds erg mooi en kijk ik ook nog steeds een beetje naar. Ik heb in NL een Mercedes SLK gehad van de 1e generatie en ondanks dat dat niet de meest dynamische auto is heb ik er veel plezier mee gehad, en ze zijn niet stuk te krijgen. Super degelijk gebouwd. Ik ben een fan van open rijden alleen kan dat hier niet zo vaak helaas.

Iets elektrisch staat hier ook nog steeds op de verlanglijst. Tesla model 3 staat bovenaan maar blijf het veel geld vinden, dus we hopen dat er wat nieuwe modellen aankomen welke wat vriendelijker geprijsd zijn. Zelf kijk ik stiekem een beetje naar de VW ID3. Die schijnt rond de 48-50k te gaan kosten en een prima actieradius, grote voordeel buitenmaten van een golf en binnenruimte van een passat. Dat kan voor ons wel iets zijn.
 
Last edited:
Als baanzoeker moet ik even gas terugnemen met auto’s ;)

maar zat laatst naar de Nissan Leaf te kijken. Voor nu om in de stad te gebruiken en tzt dan als donor voor de oude 1957 Land Rover. Niet dat ik de Leaf nu een mooie auto vind of dat de actie radius super is. Maar voor Canberra goed genoeg (en tzt voor een cappuccino trip naar Noosa met de Series 1 Land Rover :)
 
Je bent niet de enige die het bij dromen moet houden op het moment hoor ;)

Ik heb ook naar de Leaf gekeken, inderdaad met dezelfde instelling. 30 km op accu is prima voor in de stad. Het nadeel van de Leaf is dat zowel het oude als het nieuwe model een luchtgekoeld accupakket heeft. Daardoor is de degradatie van die accus aanzienlijk hoger dan van andere modellen en is je range erg afhankelijk van het weer.

Wat ik interessant vind aan de Volt is dat ze indertijd enorm overbuilt zijn en accus zijn relatief goedkoop en makkelijk te vervangen. Degradatie en betrouwbaarheid van die autos is dus heel goed. Plus ze hebben een range extender, dus mocht je een keertje geen oplaadpaal tegenkomen, dan hoef je niet de sleepwagen te bellen.
 
Gisteren zag ik een Bentley SUV. Ik wist niet eens dat die bestonden. Maar met een prijskaartje van $200k niet direkt een wagen die ik zou kiezen om door de bush te crossen.
 
Als wij onze hybrid moeten vervangen, wordt het hoogstwaarschijnlijk iets electrisch.
Alleen moeten er wat meerdere tweede handsen op de markt komen want ze zijn nog een beetje duur.
We kijken naar de Hyundai Kona over een paar jaar.
 
30km op accu? Hebben we het over dezelfde auto? De Leaf is volledig elektrisch en heeft een range van meer dan 100km.
Niet in de war met de Mitsu Outlander, die PHEV versie?

Ah nee ik schreef het gek. Ik bedoelde dat 30km elektrisch voor mij voldoende is, regardless welke auto het is.
 


OFX
Back
Top