Als je Land Rover’s laat repareren als ze olie lekken komen ze nooit meer op de weg
Als je een plug and play chips doet check even of er iets met turbo druk moet gebeuren. En met de uitlaat.
Als je meer brandstof inspuit zou ik ook de turbo druk omhoog willen hebben om gelijke tred te houden met meer brandstof. anders verhoog je volgens mij de verbranding temp onnodig en meer vervuiling/roet
Ik ken de Pajero motor en chip tuning verder helemaal niet hoor. Maar alleen maar een chip zonder iets met turbo druk te doen kan eigenlijk niet optimaal zijn denk ik?
FYI; De Defender heeft een nieuwe mapping in de originele ECU, een flinke schop tegen de turbo (meten is weten) en een bijna volledige straight through pijp vanaf de turbo tot achteraan. Alles ingesteld op elkaar en een EGT gauge ingebouwd zodat je de uitlaatgas temp in de gaten kan houden. Je wilt niet continu te hoog zitten daarmee.
succes!
Volgens mij hoef je de turbo druk niet te verhogen oid. De uitlaat vernieuwen voor een 3" stainless exemplaar zonder DPF straight piped vanaf turbo staat op de verlanglijst dus dat zorgt ervoor dat de waarden binnen de perken blijven. Mijn garage heeft alle apparatuur dus zullen het wel gaan nameten en evt aanpassingen maken.
Blij met een benzine auto. Gen problemen met EGT, DPF, viese olie, stink rook uit de uitlaat.
Blij met een benzine auto. Gen problemen met EGT, DPF, viese olie, stink rook uit de uitlaat.
Wauw, ben ik blij dat ik gewoon op een knop moet drukken, gaspedaal in duw en gewoon vooruit kom . Yep dit is echt een Autotopic (al blijf ik jaloers elke defender nakijken en dat zijn er hier tientallen per dag)Ook EGR block cable geinstalleerd zodat de EGR klep gesloten blijft met als gevolg dat de motor nu schoner en efficienter loopt. Schoon in de zin dat er geen soot meer ophoopt. Volgende klus: intake manifold clean en 2 inch lift kit met 20mm spacers om 285/70/17s patrol GU wielen
@SteveSW Ik ben begonnen als automonteur (in een vorig leven ) dus weet een beetje hoe het allemaal werkt. Maar in principe is de sleutel omdraaien of de knop indrukken ook voor mij waar het om gaat. Zij/Hij moet het gewoon doen! (De Defender is een dame, de Jeep een mannetje)
En... laten we gewoon afspreken dat als dit gedoe voorbij is en je hebt nog werkt dat je die Defender gewoon koopt. One life, live it
(er zullen vast wat Defenders de deur uit gaan vanwege financiële struggles, pik er 1 op zeg ik)
Mijn vrouws auto (Outlander) is eind dit jaar einde lease. We willen, al is het maar een paar keer per jaar, wel wat ruwer terrein op en liefst met een trailer. De Outlander bevalt echter prima dus stiekem zaten we al wat te kijken naar de Pajero. Maar...misschien is de defender dan ook wel wat (heb totaal geen idee van prijsverschil of leasebaarheid)@Tim911 De Defenders gaan alleen maar omhoog in prijs de laatste tijd. Dus kijk daar maar niet naar. Dat laten we over aan @SteveSW
Mijn vrouws auto (Outlander) is eind dit jaar einde lease. We willen, al is het maar een paar keer per jaar, wel wat ruwer terrein op en liefst met een trailer. De Outlander bevalt echter prima dus stiekem zaten we al wat te kijken naar de Pajero. Maar...misschien is de defender dan ook wel wat (heb totaal geen idee van prijsverschil of leasebaarheid)
en naar hedendaagse maatstaven verouderde tech en veiligheidssystemen
Als Steve ook naar Defenders kijkt lijkt me dit geen issue