afterbang
XPdite Sponsor
@Tim911 No worries Uiteraard was het brandstof verbruik van de Unimog een dingetje.
De Mog is echt een apparaat voor als we meer comfort nodig hebben dan nu, en/of wat krakkemikkiger worden. We hebben de laatste 20 jaar al verschillende manieren van reizen aan kunnen kijken hier in OZ. Eerst als toerist, nu als bewoner.
En dan ga je plussen en minnen bij elke oplossing. Tent, rooftop tent, trailer, caravan, bus, truck, touringcar. We hebben het allemaal voorbij zien komen, van binnen en buiten gezien of zelf mee ge-experimenteerd. Niets is perfect.
Krappe paadjes in de High Country vs. Gibb River Road in WA. Of weken op pad vs. Weekendje weg. Bij elke vorm van vertier is er een beste oplossing. En dan ook alleen nog voor jou. Andere mensen schudden hun hoofd als ze ons zien slapen in de bak van de Defender. Wij vinden het snel en makkelijk.
Uiteraard is er met de Unimog de ‘Unimog’ factor . Dat hij een slok lust klopt ook, maar veel mensen zijn zich niet of minder bewust van het feit dat een Cruiser met een Caravan of Trailer dezelfde verbruik cijfers heeft en veel minder brandstof bij zich kan hebben + als combi minder capabel is (maar als voordeel heeft dat je de trailer af kunt koppelen en met alleen de auto op pad kan)
Elk voordeel heeft zijn nadeel en andersom. Elke oplossing/keuze is een compromis!
Het uitvogelen van het beste compromis is een avontuur op zich!
De Mog is echt een apparaat voor als we meer comfort nodig hebben dan nu, en/of wat krakkemikkiger worden. We hebben de laatste 20 jaar al verschillende manieren van reizen aan kunnen kijken hier in OZ. Eerst als toerist, nu als bewoner.
En dan ga je plussen en minnen bij elke oplossing. Tent, rooftop tent, trailer, caravan, bus, truck, touringcar. We hebben het allemaal voorbij zien komen, van binnen en buiten gezien of zelf mee ge-experimenteerd. Niets is perfect.
Krappe paadjes in de High Country vs. Gibb River Road in WA. Of weken op pad vs. Weekendje weg. Bij elke vorm van vertier is er een beste oplossing. En dan ook alleen nog voor jou. Andere mensen schudden hun hoofd als ze ons zien slapen in de bak van de Defender. Wij vinden het snel en makkelijk.
Uiteraard is er met de Unimog de ‘Unimog’ factor . Dat hij een slok lust klopt ook, maar veel mensen zijn zich niet of minder bewust van het feit dat een Cruiser met een Caravan of Trailer dezelfde verbruik cijfers heeft en veel minder brandstof bij zich kan hebben + als combi minder capabel is (maar als voordeel heeft dat je de trailer af kunt koppelen en met alleen de auto op pad kan)
Elk voordeel heeft zijn nadeel en andersom. Elke oplossing/keuze is een compromis!
Het uitvogelen van het beste compromis is een avontuur op zich!
Last edited: