Het grote auto topic

In QLD mag alles, geen probleem hier. Maar ik dacht dat het juist zo was dat je snorkel voor een stukje extra beluchting zorgt, dus juist dat extra stukje beluchting zou toch zorgen dat hij overall iets beter ademt?

Wat bedoel je met extra beluchting? Je verlengt het aanzuigpunt van het luchtfilter, op zich is he verlengen van zo'n traject volgens mij geen verbetering, daar staat dan weer tegen over dat je vaak een soort van 'ram-air' inlaat creëert en je luchtfilter minder snel vies wordt en verstopt raakt. Dus, zo redenerend zou het moeten verbeteren ;)

Zie ook: http://www.theadventureportal.com/the-snorkel-a-misunderstood-upgrade/
 
Wat bedoel je met extra beluchting? Je verlengt het aanzuigpunt van het luchtfilter, op zich is he verlengen van zo'n traject volgens mij geen verbetering, daar staat dan weer tegen over dat je vaak een soort van 'ram-air' inlaat creëert en je luchtfilter minder snel vies wordt en verstopt raakt. Dus, zo redenerend zou het moeten verbeteren ;)

Zie ook: http://www.theadventureportal.com/the-snorkel-a-misunderstood-upgrade/

Het komt niet echt heel duidelijk naar voren idd in het artikel, maar het is ook van ondergeschikt belang voor mij. Main reason is dat als ik een watercrossing wil doen dat ik zeker weet dat mijn diesel engine niet onder water staat.
 
Vanochtend vond een Uber driver het nodig om zijn auto incl klanten achterin de Pajero te boren bij de roundabout. Ik wilde net de roundabout op rijden vanuit stilstand en hij klapte er vol achterop. Ironisch genoeg lag zijn hele voorkant linksvoor echt vrij goed in puin {Holden Captiva} en had mijn auto wat kleine krasjes en schade op de trekhaak en de cover van het reservewiel achterop, dat reservewiel is iets naar binnen gekomen dus achterkant is wel gedeukt maar verder valt de schade echt reuze mee gelukkig. Hij raakte voornamelijk mijn trekhaak.
Woensdag wordt de auto gerepareerd, en krijg ik een huurauto via de verzekering.

Toen ik de auto kocht zaten er een aantal krassen op de reservewiel cover, dus werd wel tijd voor een nieuwe. Even kijken of ze een compleet dichte willen monteren ipv de half open die ik nu heb.

Je ziet lang niet alle schade hier op onderstaande foto maar had foto van zijn kenteken nodig. Zijn linkervoorpaneel was helemaal aan gort en je kan precies zien waar de trekhaak naar binnen is gegaan.

image1.JPG
 
Last edited:
Yep, voor het aanhaken van trailers is het geweldig, je kunt de kogel precies onder de trailer hitch parkeren.

Wat kogel?
Die gebruiken we niet voor een camper trailer.

Enne, voor die Uber rijder, jammer dan.
Wij hadden zoiets met onze Surf. We stonden stil toen een andere achterop de Surf reed.
Zijn voorkant in elkaar, de Surf alleen een iets gebogen spare wheel carrier.
Daarom heb ik een stalen achter bumper. :D
 
Wat kogel?
Die gebruiken we niet voor een camper trailer.

Enne, voor die Uber rijder, jammer dan.
Wij hadden zoiets met onze Surf. We stonden stil toen een andere achterop de Surf reed.
Zijn voorkant in elkaar, de Surf alleen een iets gebogen spare wheel carrier.
Daarom heb ik een stalen achter bumper. :D

Lift en stalen achterbumper idd gouden combinatie. verder is me spare wheel koffer aardig beschadigt en 1 deuk maar verder helemaal niks. Top zo'n 4WD
 
Vorige week een Suzuki Jimny gekocht voor onze oudste dochter.
Ze heeft de L's en ik wil dat ze een manual rijbewijs heft zo dat ze beide kan rijden.
Onze eigen auto's zijn beiden automaat dus een kleine 4WD manual erbij.
Leuk dingetje.
 
Vorige week een Suzuki Jimny gekocht voor onze oudste dochter.
Ze heeft de L's en ik wil dat ze een manual rijbewijs heft zo dat ze beide kan rijden.
Onze eigen auto's zijn beiden automaat dus een kleine 4WD manual erbij.
Leuk dingetje.

Het nieuwe model?
 
Awww, mijn laatste autootje :). Mag klein zijn, maar een echte vierwieler met hoog-laag, die de keien uit de straat trekt. Leuk, bedankt voor de herinnering @Wilsil !
 
Strakke bak wilsil, ideale wagentjes om mee te beginnen. Ook klasse dat je je dochter echt leert autorijden dmv het manual rijden.

Ik heb vanmiddag proefgereden in een Mercedes C63 AMG uit 2009, ben zelf meer fan van een M3 maar om deze atmosferische 6.2 liter V8 kun je toch echt niet heen, wat een beest en WAT een geluid, gekkenwerk. [Ja het zijn 6.2 blokken ondanks het typenr 6.3 aangeeft.] Op dit moment zal ik hem niet kopen wegens andere prioriteiten maar wel overtuigd geraakt van deze auto. Voordeel van atmosferisch blok tov turboblok M3: hij pakt allemachtig goed en snel op, in elke toerental massa's koppel en je schiet als een komeet vooruit begeleidt door het spitfire achtige gebulder van de inmense V8, wat een beleving. Ongelooflijk.. Misschien ooit... Bedoel, dit is echt de laatste der mohikanen. Las gisteren zelfs dat de nieuwe Landcruiser geen V8 meer heeft maar een V6, dit tijdperk komt echt ten einde.

Ik heb in NL een Mercedes SLK gehad, wat door het relatief lage gewicht een vrij rap wagentje was, maar dit is gewoon buitenaards snel. De M5 competition van mijn cousin is sneller, maar geluid over de speakers etc, dat is gewoon echt niet tof.. Dit is echt de real deal die C63.

Vrouwlief achterin had geen idee dat deze auto zo snel was, reed rustig om even te checken of er geen flitsers langs de captain cook stonden, rotonde weer terug gepakt en ben nog nooit zo snel van 20 naar 170 km/h gegaan. Vrouwke gillen en verkoper vond het ook wel mooi. Kanonne wat een kar. Had verwacht dat ze zei dat dit echt niet ging gebeuren, maar ze vroeg of zij er ook in mocht rijden... Dus er liggen kansen. Het is te hopen dat onze Focus het snel begeeft want dan hebben we een goed excuus.
 
Last edited:
Strakke bak wilsil, ideale wagentjes om mee te beginnen. Ook klasse dat je je dochter echt leert autorijden dmv het manual rijden.

Ik heb vanmiddag proefgereden in een Mercedes C63 AMG uit 2009, ben zelf meer fan van een M3 maar om deze atmosferische 6.2 liter V8 kun je toch echt niet heen, wat een beest en WAT een geluid, gekkenwerk. [Ja het zijn 6.2 blokken ondanks het typenr 6.3 aangeeft.] Op dit moment zal ik hem niet kopen wegens andere prioriteiten maar wel overtuigd geraakt van deze auto. Voordeel van atmosferisch blok tov turboblok M3: hij pakt allemachtig goed en snel op, in elke toerental massa's koppel en je schiet als een komeet vooruit begeleidt door het spitfire achtige gebulder van de inmense V8, wat een beleving. Ongelooflijk.. Misschien ooit... Bedoel, dit is echt de laatste der mohikanen. Las gisteren zelfs dat de nieuwe Landcruiser geen V8 meer heeft maar een V6, dit tijdperk komt echt ten einde.

Tenzij het in een terreinwagen zit, zijn de enige voordelen van dit soort auto's:
- Je bent als eerste bij het volgende rode stoplicht
- Je klokt sneller demerit points
- Als je een kangaroo raakt is het gelijk game over bij dat soort snelheden
 
Tenzij het in een terreinwagen zit, zijn de enige voordelen van dit soort auto's:
- Je bent als eerste bij het volgende rode stoplicht
- Je klokt sneller demerit points
- Als je een kangaroo raakt is het gelijk game over bij dat soort snelheden

:D

Ik ben ook meer van de praktische auto's dan van de showmodellen ;) Maar ieder z'n ding :) Vrienden hier hebben een oude Fiat sport autootje. In goede staat - dus kan er vertrouwd mee de weg op - maar hij is er nog wel wat aan het knutselen. Hij is er helemaal gek van en zij ook geloof ik. Ik vind het mooi dat ie rood is :D
 
Heb mijn karretje nog niet laten zien blijkbaar - het is een Landcruiser GXL V8 4.7L uit 2003 (100 series dus). In 2018 gekocht met 250k+ op de teller. Vorige week echter nog een compression test laten doen, en de motor is tiptop in orde.

'Em heeft net een nieuwe bullbar, rear bar en scrub bars. Klaar voor het echte werk dus!

20190524_061804000_iOS-min.jpg

Hoewel, niet echt. Gezien er zowat 250kg aan staal erbij gekomen is, is de suspension nogal doorgezakt. Binnenkort dus nieuwe Old Man Emu suspension erop. Dat moet wel, want de 7e gaan we in de Blue Mountains een echte 4x4 track doen met wat vrienden.

Dure hobby wel :(
 
:D

Ik ben ook meer van de praktische auto's dan van de showmodellen ;) Maar ieder z'n ding :) Vrienden hier hebben een oude Fiat sport autootje. In goede staat - dus kan er vertrouwd mee de weg op - maar hij is er nog wel wat aan het knutselen. Hij is er helemaal gek van en zij ook geloof ik. Ik vind het mooi dat ie rood is :D

Dat tie rood is :D
Je klinkt als een echte vrouw ;)

Oude auto’s blijven hier veel langer in goede staat, wat roest betreft dan. Dat drogere weer in de meeste staten doet vooral Italiaanse auto’s goed.
 
Heb mijn karretje nog niet laten zien blijkbaar - het is een Landcruiser GXL V8 4.7L uit 2003 (100 series dus). In 2018 gekocht met 250k+ op de teller. Vorige week echter nog een compression test laten doen, en de motor is tiptop in orde.

'Em heeft net een nieuwe bullbar, rear bar en scrub bars. Klaar voor het echte werk dus!

View attachment 949

Hoewel, niet echt. Gezien er zowat 250kg aan staal erbij gekomen is, is de suspension nogal doorgezakt. Binnenkort dus nieuwe Old Man Emu suspension erop. Dat moet wel, want de 7e gaan we in de Blue Mountains een echte 4x4 track doen met wat vrienden.

Dure hobby wel :(

Ja, al dat staal tikt door.

Ga je naar Newnes? (Blue Mountains)
 
Zo te zien Rasslar bar work?
Nu nog een long rang tank want die 4.7 lust wel wat, al is die van jouw waarschijnlijk een 5 speed.
 


OFX
Back
Top