HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Bracht zaterdag grootendeels in Braddock Gym, Pt Augusta door. Niet dat ik zo actief was!
Onze judo club had 7 jongere en fittere mensen op de mat staan voor de Judo SA State Titles. Heel spannend voor onze 4 jongste deelnemers (7-11jr) waarvan er drie nog niet eerder op een wedstrijdmat hadden gestaan en de jongste en meest zenuwachtige was de eerste van alle deelnemers die de mat op mocht! Van hen heeft eentje heel trots de zilveren medaille gewonnen 😍, maar het voornaamste: allemaal lachend naar huis :)

Onze sparky, die bezig is met de plafondverlichting en de TV aerial, heet met voornaam Coen maar spreekt het zelf uit als Cohen. Tof, dacht ik, vast een Nederlander. Hij was meer van de "huh, Dutch"? 😁 Maar na enig gepuzzel heb ik de connectie toch gevonden. Zijn grootouders hebben hem vernoemd naar waar ze vandaan kwamen. Een plaatsje dat Coen heet, in FNQ, ongeveer 550 km NW van Cairns. En guess what, stadje Coen is vernoemd naar onze infamous NL'er Jan Pietersz. ...

Op dit soort manieren vind ik de NL connectie wel leuk. Ik geniet ook enorm van de XPditersbijeenkomsten, groot, klein en mini. Ik heb er inmiddels wel een stuk of vijf achter de rug, geloof ik, en ik ben altijd in voor de volgende. Verder? Ach, iedereen die ik ontmoet in AU komt wel ergens anders vandaan, langer of korter geleden. Je hoeft geen NL'er te zijn om een interessant verhaal te vertellen te hebben. Mijn wandelmaatje is geboren in Frankrijk, mijn overleden schoondochter was Iers, de Chinees hier in het dorp is Vietnamees 😁.
"De Chinees hier in het dorp is Vietnamees." :rolleyes:🤣

Gelukkig in het ANZAC weekend lekker gekampeerd want dit weekend geen geweldig weer. Zaterdag klusjes in huis gedaan. Eindelijk maar eens begonnen om een lange to do list af te werken. Gaatjes stoppen in de muur waar ooit een plank hing, voeg vervangen, tochtstrip monteren, enzovoort. Zondag na lange wandeling met woef lekker dagje op de bank gehangen met de krant. Het was toch prut weer. En fijn 'gebingewatched' (nieuw woord: Fallen op SBS on Demand. Met 'Saga Noren' van The Bridge. 6 delen, dus prima te doen in een weekend!

"De Chinees hier in het dorp is Vietnamees." :rolleyes:🤣
Jajoh, het is zo'n "Sambal bij?" Chinese afhaal met zo'n authentieke Chinese geplastificeerde menukaart aangeplakt aan het raam, formica tafeltjes om te wachten en de leesmap van vorig jaar op de balie. Het enige dat ze niet hebben is zo'n luikje om het voedsel door te schuiven, en een gratis Biertje Om Het Wachten Te Overleven. Heulemaol authentiek Chinees.

Alleen zijn ze Vietnamezen.

Attachments

• Yea Chinese.jpg
    Yea Chinese.jpg
    108.5 KB · Views: 6
Het wet season komt hier nog even een keer op bezoek dit weekend, dus weinig buiten doen.
Wat we wel gaan doen is met wat andere Land Rover nuts twee auto's (verder) klaar maken voor de Cape York trip. Er blijven een paar hier kamperen zodat we zaterdag en zondag aan de slag kunnen. Zullen de tenten wel in de garage opzetten, zodat het allemaal droog blijft!

Iemand anders nog plannen?

We hebben op de Yea Buy, Sell & Swap Facebook pagina 2 identieke antieke garderobekasten op de kop getikt. Verkoper Alia woont om de hoek :) en vroeg de uitzinnige prijs van $ 40 als we ze beide meenamen :). Dus dat wordt eindelijk de slaapkamer inrichten dit weekend. Wel prettig om je kleren niet meer uit een hele grote berg op de grond te hoeven graven.

We hebben op de Yea Buy, Sell & Swap Facebook pagina 2 identieke antieke garderobekasten op de kop getikt. Verkoper Alia woont om de hoek :) en vroeg de uitzinnige prijs van $ 40 als we ze beide meenamen :). Dus dat wordt eindelijk de slaapkamer inrichten dit weekend. Wel prettig om je kleren niet meer uit een hele grote berg op de grond te hoeven graven.
Het is echt leuk om zo 2e hands dingen op te pikken.
1. Je spaart geld uit.
2. Je vindt soms dingen die je nooit (meer) in een winkel kunt vinden.
3. Je 'recycled' iets ipv van iets nieuws te kopen
4. Je maakt de verkoper ook nog blij vaak

Het is alweer weekend :eek:

Hier nog geen vastomlijnde plannen behalve dat we wat Xpditers verwelkomen uit NSW.
In de winter zijn we vaak een pleisterplaats voor NSW/ACT vrienden.
En tegen de zomer komen de 'Ollanders ;)
Het begint een ritme te krijgen.

Iemand anders nog leuke (of minder leuke) plannen?

Hier nog geen vastomlijnde plannen behalve dat we wat Xpditers verwelkomen uit NSW.

Uhhh… vloertje leggen (nu de slaapkamer) en gisteren op het plafond bezig geweest om alle down lights te vervangen. Nu zijn ze nieuw, smart en kunnen ze weer 10 jaar.

Volgende week even 90m netwerkkabel regelen zodat ik de nieuwe wifi kan aanleggen (semi professioneel spul want iets stoort er en ik ben klaar met bufferen tijdens meetings) en dan kunnen we volgend weekend weer een beetje rustig aan doen.

Het is Maandag avond en wat doe je dan? Toch nog ff hier kijken. Heerlijk lang weekend gehad, veel weg geweest en gedaan.

Zaterdag was het Bridgewater, een erg mooi gebied met een hele mooie heuvel/berg om lekker met de kleine miss Rolls te rennen en natuurlijk een speel tuin.
Vandaag waren we zo'n 20 minuten van huis naar een waterval geweest in The Hills. Erg mooie achtertuin hebben we toch;). Samen met een (school) vriendinnetje en haar ouders van de kleine miss Rolls. Erg leuk dagje zo, en de vriendinnen zorgen er samen wel voor dat de energie he-le- maal op is aan het einde van de dag. Maar toegeven dat ze moe zijn.......
Je zoekt ze niet op maar komt ze toch tegen, de nederlanders. Vandaag nummers uitgewisseld met een Nederlander die ik tegenkwam. Dus binnenkort een keer een bakkie koffie drinken.

Ook zijn we stiekem al aan het spieken voor het kopen van een huis. De prijzen stijgen hard en we willen toch eens weten hoe dat hier werkt, of alle extra fee's die je als buitenlander moet betalen opwegen tegen de voordelen van het investeren in je eigen plekkie. In plaats van de pittige huurprijs die we nu per jaar neerleggen.
Dus, ook twee huizen bekeken die ons wel zouden aanstaan.

Vast voor volgend weekend. Dan komt Kliene Miss Rolls haar eerste BFF, van school in Thailand, over voor het weekend (bij ons dan he, ze zijn langer in Australie). Dit is voor haar een orientatie vakantie om te zien waar zij willen neerstrijken als het visum rond is. Hopelijk wordt dat Adelaide natuurlijk :).
Dus dat wordt ook erg leuk om die twee weer samen te zien.
Daarvoor hebben we dit weekend het logeerbed van een matras voorzien, ritje Ikea hebben we er tussen gefrommeld.

Hoe komt het toch dat als je daarheen gaat je achteraf, altijd minimaal 5 producten in je auto hebt waar je absoluut niet voor ging of wilde gaan?
Dat doen die zweden toch goed :) denk ik dan maar.

Het zal wel genieten zijn zo die sabbatical? (als ik het zo uit mn hoofd even goed herinner was je daarmee bezig)
Elke ochtend de vrouw overdreven vrolijk uitzwaaien die goed chagerijnig in de auto stapt naar werk 😂. Om vervolgens alleen maar dingen te doen die je leuk vind?

Afgelopen weekend voor het eerst in lange tijd weer eens naar Adelaide. De hoosbuien die voorspeld waren, netjes gemist. Poging tot winkelen gedaan. Poging, want wat ik zocht was niet op voorraad of de winkel was verdwenen. Dus maar wat boeken gekocht, altijd goed.
Maar het concert waarvoor ik naar Adelaide gegaan was, was superleuk en na afloop kon ik met de stroom van footy supporters mee de stad in. Ik geloof dat de Crows verloren hebben, dus ik vermoed dat mijn avond beter geslaagd was dan die van de supporters 🤣

Zondag voor de terugreis aan, nog even lekker gewandeld door de botanische tuinen en daar een kennis tegen het lijf gelopen. South Australia is klein :)

In other Very Important News: zojuist heeft Sri Lanka Nederland via een ontiegelijke vernedering in de pan gehakt op de World Cup T20 Cricket. Op een of andere manier denk ik niet dat de Ollanders dit jaar wereldkampioen worden. Alweer niet. Goh, raar (not). #amateurs

In other Very Important News: zojuist heeft Sri Lanka Nederland via een ontiegelijke vernedering in de pan gehakt op de World Cup T20 Cricket. Op een of andere manier denk ik niet dat de Ollanders dit jaar wereldkampioen worden. Alweer niet. Goh, raar (not). #amateurs
Nederland gaat alleen voor de grote prijzen 😉 #TestMatch

Back