Iemand nog leuke plannen dit weekend?
Ik ben deze week weinig thuis geweest. Overdag werken, 's avonds judoen, judo accreditatie cursus, Auslan les & webinar en vanavond met een stel vriendinnen naar de film en daarna ergens wat kletsen en drinken. Dat laatste is niks spannends, waarschijnlijk gewoon thee! Haha
Welke film wazzet? Ben wel jaloers, onze dichtstbijzijnde bioscopen zijn 35 km verderop (Seymour of Alexandra) en da's in de winter niet zo lekker, al die heuvels en haarspeldbochten 's avonds laat in dichte mist en aardeduister. Ze doen hier niet aan straatverlichting
. Was de thee leuk?
Niet Judo kijken op de Olympische Spelen?
Hier net terug van het wegbrengen van de Unimog. Er is dus een auto (truck?) minder in de family. Ruimt lekker op zeg!
Van het weekend beetje verder opruimen rondom waar de Unimog geparkeerd stond denk ik.
Afgelopen weekend door Noosa National Park gewandeld, de coastal walks zijn geweldig in deze tijd van het jaar. Walvissen die dichtbij langs zwemmen. Enorme school dolfijnen die heen en weer trekt door de baaien, en met wat geluk ook een schildpad gezien. De Holy Trinity van de kust zeg maar. Wellicht dit weekend nog een keer walvisjes kijken?
Wat was ook weer de reden dat de Mog eruit moest? En hoe heette ze ook alweer (ben in de war met Mathilda en Alice?)? Toch wel jammer denk ik, monument van een vehikel. Mooi, whale watching.
De Olympics sla ik meestal over, ze broadcasten hier alleen maar Aussies en ik ben vooral benieuwd naar de NL medailles (dan maar via NPO Start, VPN en nos.nl). Zit voornamelijk te wachten op de Vuelta over een paar weken, die mijn favoriet SBS altijd integraal uitzendt. Daar word je wel een possum van, 3 weken lang iedere nacht opblijven tot 02:00
.
Het was vrijdag en voor het eerst in heul veul maanden uit eten geweest. Normaal kook ik 7 dagen per week, maar in Melbourne was ik modderverwend met bezorgservices als ik daarvan een break wilde. Voor 4 dagen Vietnamees, Libanees, Mozambikaans laten bezorgen, dat werk. In Yea nope, niks, nada, niente. Ja, we hebben een Subway, een kipjesgriller, een pizzajoint, een hamburgersouvlakikebabboer en een fish&chipstent, maar bezorgen is er niet bij
. Dus heulemoal naar beneden kuieren en dan met een slappe kouwe Quatro Stagioni thuiskomen? Egnie. Mr Emulate zag dat ook wel in, schopte me onder de douche en in mijn netste outfit, en ik mocht de pub (dit gat heeft er 5) uitkiezen. Mijn favoriet: de Grand Central, die heeft redelijke spatjes voor leuke prijsjes en zomer en winter een manshoge open haard flakkeren. Voor een durrep dat 150 km van zee ligt in de heuvels, zijn ze keigoed met seafood
. Die kweken volgens mij illegaal kreeften in the basement. Maar goed, de vis, mosselen, squid en garnalen hebben goed gezwommen in de Pinot Grigio en daarna viel de kuier bergopwaarts terug naar huis ineens heul errug mee.
Verder een achterstallige-klusjesweekend voor mij, en Mr Emulate is cross country skiing in Lake Mountain Resort bij Marysville. 3 kwartier rijden en dan heb je een skicentrum om de hoek. Dat dan weer wel met country living
.