HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Afgelopen weekend voor het eerst in lange tijd weer eens naar Adelaide. De hoosbuien die voorspeld waren, netjes gemist. Poging tot winkelen gedaan. Poging, want wat ik zocht was niet op voorraad of de winkel was verdwenen. Dus maar wat boeken gekocht, altijd goed.
Maar het concert waarvoor ik naar Adelaide gegaan was, was superleuk en na afloop kon ik met de stroom van footy supporters mee de stad in. Ik geloof dat de Crows verloren hebben, dus ik vermoed dat mijn avond beter geslaagd was dan die van de supporters 🤣

Zondag voor de terugreis aan, nog even lekker gewandeld door de botanische tuinen en daar een kennis tegen het lijf gelopen. South Australia is klein :)
Volgens mij is SA heel groot? Maar ja, niet veel mensen. Het is nog niet zo als Tasmania waar iedereen elkaars cousin is geloof ik?

Mijn weekend was een flinke motor tocht met wat gelijkgestemden hier uit het dorp of dorpjes er omheen. De gok om weer een weg motor te kopen werkt goed. Het weg motor publiek is veel herintreders, nu de kids de deur uit zijn. Dus de leeftijd klopt dan aardig met mij, en qua ervaring zijn velen een beetje roestig in hun rijden, dus het is niet heel de dag wheelies en met 200kmh door de hoofdstraat. En regelmatig een stop voor een koffie of wat slap ouwehoeren. Er zitten zelfs wat lefties tussen het en der 😂
 
Nederland gaat alleen voor de grote prijzen 😉 #TestMatch

😂🤣😅 in my dreams. Ieder jaar opnieuw kwalificeert het NL cricketteam zich voor de World Cup T20 door nog mindere goden te verslaan, en ieder jaar opnieuw in de World Cup winnen we 1 wedstrijd, verliezen er 7 en eindigen onderaan de lijst #frustrating. We zijn de kaakjes tussen de bruidstaarten. Kwalificeren voor de 10 Test teams is niet eens in de verre toekomst geschreven 😁, dat is het heiligste der heiligen.

Aan de andere kant is Australia al voor de zoveelste keer wereldkampioen Test cricket. Met maar een taak: whatever we do, just beat the Poms. Met andere woorden, wij NL/AU migranten kunnen niet verliezen.

1718602966254.png
 
Last edited:
Ik had veel Indiase collega’s. Dus vaak werd ik gefeliciteerd met de goede wedstrijd/uitslag. En dan moest ik in 0.03 seconden op internet opzoeken welke wedstrijd AU gewonnen had om enigzins beleefd mee te kunnen praten 😂
 
Beetje vroeg voor het Vrijdag topic, maar de auto aan het inpakken voor een kleine roadtrip met korte tussenstop bij @SteveSW.

Screenshot 2024-07-03 at 17.04.16.png

Het is eigenlijk banaal dat je dus zo'n 6000km rijdt en dan nog steeds maar een streepje van 1 staat gezien hebt 🤯
3 weekjes weg, was niet helemaal gepland, maar toen het werk ophield, waarom niet aansluiten bij een paar Land Rover maatjes, die met hun $4000 dollar shitbox Land Rover Discovery 1 (die ze pas een maandje of wat geleden gekocht hebben) de trip gaan maken.

Ben benieuwd! Ben in QLD nooit hoger geweest dan Cooktown, dus we 'scratchen weer een klein nieuw stukje van de surface'.
We willen de 'big 3' van tracks gaan doen (Old Telegraph Track, Frenchman's track, Old Coach Road) Hopelijk komen we er zonder kleerscheuren vanaf!

De Telstra map voorspelt weinig tot geen reception. Dus als jullie me wat minder online zien, geen stress ;)

1719991022665.png

Tot 'straks' Steve!
 
Last edited:
Ik zie je zo.
Clive Palmer is er al met zijn superjacht om met zijn US vriendje Tucker Carlson de Freedom Conference te bezoeken. Maar zijn bootje wordt, jammer voor hem, overschaduwd door het 62m lang 100milj $ yacht van een Braziliaans miljonair.
Ja Cairns…het Cannes van Australië.
Dus ik hoop dat je Defender goed opgepoetst de oprit komt opgereden 😉 @afterbang
 
Iemand nog leuke plannen dit weekend?

Ik ben deze week weinig thuis geweest. Overdag werken, 's avonds judoen, judo accreditatie cursus, Auslan les & webinar en vanavond met een stel vriendinnen naar de film en daarna ergens wat kletsen en drinken. Dat laatste is niks spannends, waarschijnlijk gewoon thee! Haha 🤣
 
Iemand nog leuke plannen dit weekend?

Ik ben deze week weinig thuis geweest. Overdag werken, 's avonds judoen, judo accreditatie cursus, Auslan les & webinar en vanavond met een stel vriendinnen naar de film en daarna ergens wat kletsen en drinken. Dat laatste is niks spannends, waarschijnlijk gewoon thee! Haha 🤣
Niet Judo kijken op de Olympische Spelen? ;)

Hier net terug van het wegbrengen van de Unimog. Er is dus een auto (truck?) minder in de family. Ruimt lekker op zeg!
Van het weekend beetje verder opruimen rondom waar de Unimog geparkeerd stond denk ik.

Afgelopen weekend door Noosa National Park gewandeld, de coastal walks zijn geweldig in deze tijd van het jaar. Walvissen die dichtbij langs zwemmen. Enorme school dolfijnen die heen en weer trekt door de baaien, en met wat geluk ook een schildpad gezien. De Holy Trinity van de kust zeg maar. Wellicht dit weekend nog een keer walvisjes kijken?
 
Iemand nog leuke plannen dit weekend?

Ik ben deze week weinig thuis geweest. Overdag werken, 's avonds judoen, judo accreditatie cursus, Auslan les & webinar en vanavond met een stel vriendinnen naar de film en daarna ergens wat kletsen en drinken. Dat laatste is niks spannends, waarschijnlijk gewoon thee! Haha 🤣
Welke film wazzet? Ben wel jaloers, onze dichtstbijzijnde bioscopen zijn 35 km verderop (Seymour of Alexandra) en da's in de winter niet zo lekker, al die heuvels en haarspeldbochten 's avonds laat in dichte mist en aardeduister. Ze doen hier niet aan straatverlichting :). Was de thee leuk?

Niet Judo kijken op de Olympische Spelen? ;)

Hier net terug van het wegbrengen van de Unimog. Er is dus een auto (truck?) minder in de family. Ruimt lekker op zeg!
Van het weekend beetje verder opruimen rondom waar de Unimog geparkeerd stond denk ik.

Afgelopen weekend door Noosa National Park gewandeld, de coastal walks zijn geweldig in deze tijd van het jaar. Walvissen die dichtbij langs zwemmen. Enorme school dolfijnen die heen en weer trekt door de baaien, en met wat geluk ook een schildpad gezien. De Holy Trinity van de kust zeg maar. Wellicht dit weekend nog een keer walvisjes kijken?
Wat was ook weer de reden dat de Mog eruit moest? En hoe heette ze ook alweer (ben in de war met Mathilda en Alice?)? Toch wel jammer denk ik, monument van een vehikel. Mooi, whale watching.

De Olympics sla ik meestal over, ze broadcasten hier alleen maar Aussies en ik ben vooral benieuwd naar de NL medailles (dan maar via NPO Start, VPN en nos.nl). Zit voornamelijk te wachten op de Vuelta over een paar weken, die mijn favoriet SBS altijd integraal uitzendt. Daar word je wel een possum van, 3 weken lang iedere nacht opblijven tot 02:00 :).

Het was vrijdag en voor het eerst in heul veul maanden uit eten geweest. Normaal kook ik 7 dagen per week, maar in Melbourne was ik modderverwend met bezorgservices als ik daarvan een break wilde. Voor 4 dagen Vietnamees, Libanees, Mozambikaans laten bezorgen, dat werk. In Yea nope, niks, nada, niente. Ja, we hebben een Subway, een kipjesgriller, een pizzajoint, een hamburgersouvlakikebabboer en een fish&chipstent, maar bezorgen is er niet bij :). Dus heulemoal naar beneden kuieren en dan met een slappe kouwe Quatro Stagioni thuiskomen? Egnie. Mr Emulate zag dat ook wel in, schopte me onder de douche en in mijn netste outfit, en ik mocht de pub (dit gat heeft er 5) uitkiezen. Mijn favoriet: de Grand Central, die heeft redelijke spatjes voor leuke prijsjes en zomer en winter een manshoge open haard flakkeren. Voor een durrep dat 150 km van zee ligt in de heuvels, zijn ze keigoed met seafood :). Die kweken volgens mij illegaal kreeften in the basement. Maar goed, de vis, mosselen, squid en garnalen hebben goed gezwommen in de Pinot Grigio en daarna viel de kuier bergopwaarts terug naar huis ineens heul errug mee.

Verder een achterstallige-klusjesweekend voor mij, en Mr Emulate is cross country skiing in Lake Mountain Resort bij Marysville. 3 kwartier rijden en dan heb je een skicentrum om de hoek. Dat dan weer wel met country living :).
 
Last edited:
Wat was ook weer de reden dat de Mog eruit moest? En hoe heette ze ook alweer (ben in de war met Mathilda en Alice?)? Toch wel jammer denk ik, monument van een vehikel.
We gebruikten Matilda gewoon niet (genoeg) En ik vind de Defender (Alice) fijner om mee te kamperen en te rijden.
En we hebben 5 auto's staan met zijn twee. Dus er kan er best één weg ;) Het is ook de duurste die we hebben, dus het vult het spaarvarkentje weer aan. En een deel zullen we gebruiken om de Defender helemaal top te maken voor toeren en kamperen :)
 
Wij zijn ons beneden deck aan het opknappen (nieuwe railing, Ekodeck erop etc) dus voordat nieuwe planken er op kunnen zetten we (lees: ik) alles in de verf. Dus twee keer gronden en twee keer topcoat. Dus ik heb het hele weekend op de ladder gestaan om de balken onder ons dek te verven. Zit nu knets kapot Olympische Spelen te kijken. Blij dat ik deze week gewoon achter mijn bureau kan zitten, even uitpuffen, want er moet nog veel meer geverfd worden.
 
Wij zijn ons beneden deck aan het opknappen (nieuwe railing, Ekodeck erop etc) dus voordat nieuwe planken er op kunnen zetten we (lees: ik) alles in de verf. Dus twee keer gronden en twee keer topcoat. Dus ik heb het hele weekend op de ladder gestaan om de balken onder ons dek te verven. Zit nu knets kapot Olympische Spelen te kijken. Blij dat ik deze week gewoon achter mijn bureau kan zitten, even uitpuffen, want er moet nog veel meer geverfd worden.
Ik herken dat soms wel een beetje. Zo'n sabbatical is soms hard werk. Dan was mijn kantoorbaantje zo gek nog niet :D
 
Back
Top