HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Ik lees alleen de laatste paar posts.... Wanneer???
Wij hebben nog geen plannen of idee wat te doen met het lang weekend eind maart begin april 🤣🤣
 
Komend weekend nog geen plannen. Na afgelopen weekend afgeladen vol te hebben gezeten met playdates. De kleinste mis Rolls maakt flink vriendjes en vriendinnetjes op school. Dus dat is gelijk goed voor onszelf om mensen te leren kennen.

Komend weekend is wel het weekend waarop schoonouders zouden arriveren. Maar om gezondheids redenen van schoonpapa is het beter dat ze nu niet komen, heel jammer maar wel de beste keus.
Miss Rolls (beide, de kleine en de nog kleinere) gaan nu in april richting Thailand de familie bezoeken. Ik blijf hier keihard werken voor de centen die zij uitgeven. 😁

Morgen heeft de kleine meid wel zwemles, daar kan ze altijd zoo naar uitkijken. Goed om te zien dat ze het zo leuk vind. Ze kan dan ook niet stoppen met lachen en vrolijk zijn als ze in het water ligt.

Wat zijn de plannen voor het weekend hier??
 
Bij mij is twee weken geleden een nieuwe keuken geplaatst. Jippie!! Het is nog niet helemaal klaar - vloer moet nog en daarna de nieuwe koelkast e.d. erin - maar man, wat is het fijn om dingen op normale hoogte te hebben! Ik had de originele (Housing Trust) keuken er nog in en laten we zeggen, ik had een goede reden om mijn strijkplank als aanrechtblad te gebruiken :D
Afgelopen weekend was het wat te warm om de boel in te richten (drie dagen van 40+), maar stukje bij beetje zijn wel de lades gevuld e.d. En ik moet toch ook maar eens naar AC kijken voor in de keuken :D Dit weekend wil ik de voorraadkast op orde maken.

Daarnaast is het Fringe-seizoen. Ben er dit keer niet voor naar Adelaide geweest, maar er zijn ook in Whyalla genoeg dingen in dat opzicht geregeld. Vanavond ga ik met vriendinnen naar een stand-up comedy gebeuren bij UniSA en morgenavond met andere vriendinnen naar 60 Four in het theater.
 
Uhh, weekend? Wha? Oh ja!

Morgenochtend naar de farmers market om groente en fruit seedlings te kopen om in onze nieuwe veggie plantenbakken (2x 4x5m 1.5m hoog) te planten voor de herfst. Daarna gaan de kids zwemmen en ik wil een begin maken aan het weghalen van 1 van de kasten in de bijkeuken. Daar moet namelijk de "oude" koelkast in. Dan hoop ik nog tijd te hebben om een nieuwe koelkast te halen voor in de keuken, de studeerkamer leeg te halen en de vloer te vervangen.

Zondagmiddag is het trophy even, waar als het goed is Aysha in ieder geval 1 beker mee naar huis gaat nemen nadat ze 4 club records gelopen heeft het afgelopen little athletics season.
 
Koelkasten zijn een ‘hot’ topic de laatste tijd hier 😂

Vandaag rondje gewakeboard en bezig een dode boom weg te halen, takken versnipperd enz Op de meeste plekken laten we ze gewoon rotten en omvallen. Maar deze staat te dicht bij de Powerline. Dus dat gaat me dit weekend nog wel even bezig houden.

Laatste stukje gutter guard bij de carport ook nog even doen. En nog tig kleine klusjes op het land en wellicht nog wat auto klus werk (koelkast in de Discovery…. Zie je, weer een koelkast 🤯)
 
Hier voorspellen ze een bak regen voor het weekend. Iets met een Tropical low.
Film-weer maar dankzij Telstra zal het eerder boeken-weer zijn zonder deftig internet. Nu al voor bijna 2 weken. Upgraden (naar fibre optic) betekent blijkbaar eerst downgraden. Een superlang geweldig frustrerend verhaal maar door de opeenvolging van blunders en bad communication (yep het is een communicatie firma) best hilarisch. Het voorlezen van de chat communication zou pure pure stand up comedy zijn. In een notendop: je trekt een nieuwe fibre door de conduit met de oude koper kabel, wat niet zo handig is als je pas een maand later technici hebt voor de volledige aansluiting van de fibre. Geen koperen kabel meer (die vond ik terug in de bin, zo’n 30 meter). Dus enkel nog een modem op sim kaart met zwak 4G. Door niet communicatie van de technici / Telstra denkt de mijnheer in een verweg land van de service afdeling dat alles gewoon weer werkt door te resetten. Uiteindelijk komt een technieker bevestigen dat we idd geen kabelverbinding meer hebben. Dus komen ze 2 dagen later weer een nieuwe koperen kabel naast de fibre leggen. Maar…een ander team moet die aansluiten. No worries, we hebben 2 dagen later een afspraak staan. Telstra denkt echter: oh er is gisteren iemand geweest dus het zal wel oké zijn dus die cancelled eenzijdig zonder notice die afspraak. Dus weer chatten met mijnheer in verwegistan. Die gaat (na voor de zoveelste keer mijn gegevens opvragen) van 1/ja maar alles werkt toch, naar 2/reset gewoon, naar 3/ sluit zelf maar aan (!), naar 4/ ga gewoon verder op 4G en wacht op fibre (never mind die nieuwe koperen kabel sir), tot 5/ we kunnen geen technici sturen want je hebt al afspraak voor finale aansluiting fibre tot uiteindelijk 6/ ja ik maak een afspraak maar…..oeps 7/ we hebben hier bij Tejstra een outage (werkelijk!) dus chat later maar eens opnieuw. Daarmee heb ik mijn persoonlijke chat record gebroken: 4.5 uur non stop!! Maar het moet gezegd dat als je toch geen tv kan kijken online, je er plezier in kan vinden om de rollen om te draaien en de service mijnheer zo lang mogelijk aan het lijntje kan proberen te houden. “Oh wat is je protocol, leg eens uit”. Of wat is nu het verschil tussen FTTP en FTTN”….
Anyway back to the old days toen alles nog draaide op 4G tot maandag (tenzij die afspraak weer gecanceld wordt).
 
Geen idee of t hier hoort maar wij zijn druk aan t inpakken voor 4 weken Qld. Maandag naar Brisbane, daar een hotel, even de jetlag eraf slapen en woensdag naar Cairns. Daar de Wicked camps rode 4wd met rooftop ophalen and away we go. Lijkt alleen dat we het weer uit NL meenemen. Regen😪 we wilden naar Cape Tribulation maar geen idee of de wegen en campings al open zijn.
Maar wat voor weer het ook wordt, ik heb er zin an. Zeker omdat in Qld, met wat geluk, ons nwe plekje wordt.
Ps. Mochten er forumleden beter zicht op t weer vanaf woensdag hebben, keep us informed.
 
Geen idee of t hier hoort maar wij zijn druk aan t inpakken voor 4 weken Qld. Maandag naar Brisbane, daar een hotel, even de jetlag eraf slapen en woensdag naar Cairns. Daar de Wicked camps rode 4wd met rooftop ophalen and away we go. Lijkt alleen dat we het weer uit NL meenemen. Regen😪 we wilden naar Cape Tribulation maar geen idee of de wegen en campings al open zijn.
Maar wat voor weer het ook wordt, ik heb er zin an. Zeker omdat in Qld, met wat geluk, ons nwe plekje wordt.
Ps. Mochten er forumleden beter zicht op t weer vanaf woensdag hebben, keep us informed.
Mag je met die wicked camper offroad?
 
Geen idee of t hier hoort maar wij zijn druk aan t inpakken voor 4 weken Qld. Maandag naar Brisbane, daar een hotel, even de jetlag eraf slapen en woensdag naar Cairns. Daar de Wicked camps rode 4wd met rooftop ophalen and away we go. Lijkt alleen dat we het weer uit NL meenemen. Regen😪 we wilden naar Cape Tribulation maar geen idee of de wegen en campings al open zijn.
Maar wat voor weer het ook wordt, ik heb er zin an. Zeker omdat in Qld, met wat geluk, ons nwe plekje wordt.
Ps. Mochten er forumleden beter zicht op t weer vanaf woensdag hebben, keep us informed.
@SteveSW Kan zijn vinger in de lucht steken voor een lokale weerverwachting ;)

Veel plezier, keep us posted!
 
@SteveSW Kan zijn vinger in de lucht steken voor een lokale weerverwachting ;)

Veel plezier, keep us posted!
ALs ik die nu in de lucht houdt blijft ie droog en warm. Maar er zijn weermodellen die op basis van een cycloon die ergens boven de zee hangt een massa regen voorspellen voor volgende week. In slechtste geval plaatselijk tot 500mm 😵‍💫
Ik zou cape tribulation misschien toch nog even uitstellen tot je hier wat langer bent. De wegen na cycloon Jasper zijn nog niet overal herstelt. Iig je eerst goed informeren eens je hier bent.
 
Ik ben wel jaloers hoor. Ik zit al de hele tijd naar deze te kijken en hij komt maar niet dichterbij. Ik, de plantjes en het zwembad willen wel dat ie valt zeg maar.

Deze is nog frustrerender....
 
Back
Top