HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Crickets.... als het over cricket gaat ;P
Op 28 januari begint de Cricket Test Series van Australia tegen Sri Lanka, IN Sri Lanka. Zijn maar 2 Test Series van 5 dagen, geen 5 tests, en volgens mij wordt het sowieso niet uitgezonden omdat er niet thuis gespeeld wordt. Het zal wel, Sri Lanka staat op nummer 6 van de wereldwijde ICC Men's Test Ranking (Australia op nummer 1) dus dat moet wel lukken. Maar je weet nooit :). Wij kijken nu vooral Big Bash League, de 2 Melbourne teams hebben allebei de finals bereikt. Ik denk niet dat 1 van beide de eindstrijd gaat winnen. Maar again, je weet nooit :). Daarna eindigt het cricket season op het zuidelijk halfrond en gaan we weer over op footy en rugby, yawn. Bulky guys with no necks die in een hoopje over elkaar rollen ...

Op vrijdag wordt Mr Emulate 70, op zaterdag onze schoonzus iets van 73 of zo, en op zondag is het Invasia Day. Dus we vertrekken op donderdag naar ons vaste Melbourne motel voor 3 verschillende vreetfeesten op 3 verschillende dagen in het CBD. En ergens tussendoor heb ik er een afspraak met mijn tandarts (inmiddels ook de tandarts van @A. & S.) in weten te foefelen.

Last edited:
Wat wordt hier allemaal gedaan het aankomde weekend?
Hier in Adelaide Huize Rolls gebeurd weinig bijzonders.
Ik denk dat ik wat aandacht ga schenken aan mijn peperdure Giant, wel geteld $50. Ik ben m nu al ruim een jaar aan het verwaarlozen arm ding. Zoiezo heeft de voorvork wat aandacht nodig, de vering kan beter. Dan meteen mijn spuit skills, nee niet die, maar met de spuitbus met verf, weer een beetje afstoffen kijken wat voor kleurtje we er op blubberen.

Afgelopen weekend hebben we doorgebracht in the Barossa Valley. Dat was erg goed te doen en voor herhaling vatbaar.

Hier wordt het vrijdag vooral heeeel lang zitten. Vlucht Brisbane > Vancouver. Dat is wel een bijzondere vlucht vind ik. Je vertrekt en vliegt gelijk over water, daarna is het alleen maar meer water, tot je de landing inzet over water om net op tijd weer land onder de wielen te hebben.

YVR-BNE.png

De rest van het weekend en de dagen er na staan dan helemaal in het teken van kou lijden... ik bedoel snowboarden!

Ik zie temperaturen bijna gelijk aan die van ons hier, maar dan met een minnetje er voor :eek:
1738184195643.png
Dit is dan met windchill erbij, maar gewoon is het toch ook nog min 23...🥶

Na vorig weekend over heel Fraser Island te hebben gereden met de Ranger, dit weekend met meer zelfvertrouwen naar Tin Can Bay en de stranden daar.
Mits het weer het toelaat uiteraard. Veranderd hier nogal vaak😁

Ik ben jarig dit weekend, maar ze voorspellen 42C, dus misschien dat ik de taart maar een weekje uitstel :D
Die was ik vergeten.... ik ook dit weekend... op de trouwdag van onze willem en maxi. Daar hebben ze overigens nooit toestemming voor gevraagd, of ze op mijn verjaardag mochten trouwen.
Worden we weer een jaartje wijzer Beep.. Alvast gefeliciteerd!! Maak er een mooie dag van.

Hier wordt het vrijdag vooral heeeel lang zitten. Vlucht Brisbane > Vancouver. Dat is wel een bijzondere vlucht vind ik. Je vertrekt en vliegt gelijk over water, daarna is het alleen maar meer water, tot je de landing inzet over water om net op tijd weer land onder de wielen te hebben.

View attachment 2260

De rest van het weekend en de dagen er na staan dan helemaal in het teken van kou lijden... ik bedoel snowboarden!

Ik zie temperaturen bijna gelijk aan die van ons hier, maar dan met een minnetje er voor :eek:
View attachment 2261
Dit is dan met windchill erbij, maar gewoon is het toch ook nog min 23...🥶

Dat is een pittig contrast in weer beeld. Maar fijne vakantie, geniet ervan!

Die was ik vergeten.... ik ook dit weekend... op de trouwdag van onze willem en maxi. Daar hebben ze overigens nooit toestemming voor gevraagd, of ze op mijn verjaardag mochten trouwen.
Worden we weer een jaartje wijzer Beep.. Alvast gefeliciteerd!! Maak er een mooie dag van.
Blijken Rolls en ik op dezelfde dag jarig te zijn :D

Mjah, dat dat nooit ter spraken is gekomen, we hebben elkaar toch al aantal keer gezien en gesproken.
Kan ik in ieder geval je verjaardag nooit vegeten, of een goed excuus vinden zal moeilijk zijn voortaan :D
In Nederland nooit iemand tegengekomen die op dezelfde dag jarig was. Hier ondertussen al een stuk of 7, waarbij 3 bij de judoclub :D

In Nederland nooit iemand tegengekomen die op dezelfde dag jarig was. Hier ondertussen al een stuk of 7, waarbij 3 bij de judoclub :D
Beetje laat maar toch nog proficiat (ook aan Rolls)......ik ben ook nog nooit iemand in NL tegengekomen die op dezelfde dag jarig was/is....maar hier wel....weliswaar maar 1tje .....:rolleyes:

Morgen alweer de laatste vrijdag van de week.. wat gaan hier allemaal voor spannende dingen gebeuren? Toch gaan de weken wel super snel voorbij. Helaas de weekenden nog harder.

Wij zijn druk bezig met een ander huurhuis vinden. we hebben met ons drietjes geen twee badkamers en drie slaapkamers nodig namelijk. We verwachten op korte termijn geen visite meer uit het nederlandsche. Dus we gaan downsizen in ruimte en kosten, two birds......

Dit weekend een playdate voor mini miss Rolls en haar bestie (zoals je dat tegenwoordig moet noemen van die vijfjarige wijsneuzen), en inpakken van spullen. en kijken of we wat inspecties en applicaties kunnen doen.
Owja en ergens weer eens bij babbelen met @Jeroen&Karen, dat wordt een video belletje richting de Goldcoast. Altijd leuk.

Verder weinig bijzonders eigenlijk in het altijd pittoresque Adelaide.

Zit al dikke week in NL. Weer valt niet tegen, koud maar meestal droog en zonnig. De Nlse mentaliteit wel! Erg negatief en agressief in verkeer. Net paar dagen aan de kust uitgewaaid. Nu bij mijn moeder in Drenthe en wat bezoekjes hier in het noorden afleggen. Vandaag eerst mijn neef en familie verwelkomd op Schiphol die vanaf de Antillen binnenvloog als verrassing. Dus kleine familie reunie. Tussendoor beetje werken en volgende week nog paar dagen in de bossen in een huisje. Zo vermaken we ons wel.

Hier nog koukleumen voor het goede doel (in Canada)

Inhakend op de (ontbrekende) vriendelijkheid. We zitten hier in een internationaal vakantie gebeuren (Veel Mexicanen, Amerikanen, Australiërs, Europeanen en uiteraard Canadezen) dus is niet representatief, maar het is hier iig niet zo vriendelijk en courteous als Australië en de Australiërs.

Dit weekend verhuizen we naar de Rocky Mountains, kouder en minder touristisch, dus ben benieuwd hoe het in meer laidback Canada werkt. Steken ze AU naar de kroon? Of toch niet? 😉

Hittegolf in Yea, VIC, die met wat reprievedagen van net onder de 30 C :), nu al ruim 2 weken duurt zonder eind in zicht. Kijk, als Ollander moet je natuurlijk verplicht over het weer kankeren. Dus: veuls te heet hier (meeste dagen boven 40 C), duurt veuls te lang, en het is ook nog eens stabiel heet (vergeleken bij Melbourne waar het dagelijks tweemaal heen en weer slingert tussen arctische winters en tropische plakzweeteritis). Dus we doen niet veel anders dan voor het eerst de airco uitproberen (werkt), 7800 receptvariaties op 'frisse zomersalade' googlen, en op de leren sofa's voor de TV zweetplakken en test cricket kijken met borrelnootjes, whisky-cokes en kouwe witte wijn. En politieke discusses uiteraard: 'Another day, another Executive Order'.

Voor de onnoemelijk vele test cricket liefhebbers hier :): Het Australische Test Team is bezig aan de laatste test series van het seizoen op dit halfrond. Een series van 2 tests van elk 5 dagen 'uit' tegen Sri Lanka in Galle, SL. Het wordt zowaar live uitgezonden op Channel 7. De eerste test hebben we Sri Lanka meedogenloos in de pan gehakt, het was totally boring :). We zijn nu op dag 3 van de tweede test, de Srilankezen geven wat meer tegengas maar desondanks vermoed ik dat we ze opnieuw klop geven en het feest morgenmiddag over is. Terug naar AFL en rugby (yuck).

Back