HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Gefeliciteerd Gwen!! Mijn vader werd deze week 62. Het worden oudjes...

Voor de mensen (lees "Afterbang") die interesse hebben in mijn top 10 lijstje van JJJ hotest 100 (nog iets minder dan een uur wachten...) http://triplejgadget.abc.net.au/hottest100/12/vote/share/616c2c910fcf4ed0c187f62f0fba0f0c

En daaruit maar even een van mijn favouriete clipjes, die trouwens niet helemaal safe for work is...
En je moet wel van het fenomeen "String Emil"(= een rare duitse cultheld die overal in string rondloopt) gehoord hebben, anders is ie helemaal raar.

Wat wordt nr 1? Ik zet mijn geld (en hoop) op Thriftshop al was Flight Facilities mijn persoonlijk nr 1.

Oja en the Bloody Beetroots zijn altijd leuk, lekker stampen! Toch gek dat er uit het land van Eros Ramazotti, Laura Pausini en Zuchero nog zoiets fijns kan komen :)

Gefeli Sabz, je had gelijk met je Thriftshop!

Ga zo ff je andere tips en top 10 checken!

En dan voor de lezers (Lees Sabz ;) )
http://triplejgadget.abc.net.au/hottest100/12/vote/share/84e0174d55cfe01e28f3775c230b2c99

Moet eerlijk bekennen dat mijn TripleJ lijstje vooral gebaseerd is op December. Daar zit een feel good momentje zeg maar :up:

Flight Facilities beetje te laag ook naar mijn zin... Maar ja. Moeilijke en lange plaat. Al heel wat dat een triest nummer van dik 7 minuten zo ver komt! En ja er komt veel puin uit Italia maar ook veel goede dingen :)

Ha! Ja we hebben alleen flight facilities hetzelfde, maar kan de meesten uit je lijstje wel waardere (behalve "Clique" ugh). Ik was ook idd al blij dat Flight facilities erin kwam, met name de top 20. Was verrast dat not giving in boven feel the love stond en vond 4 liedjes voor Flume wel wat veel. Maar moet zeggen dat ik tevreden was met 6/10 mijn liedjes (je wil ook niet alles erin hebben he, beetje origineel blijven).

Al met al fijne dag en ik ben nu uitgepicknickt: hips...

Mijn eerste shortlist van een stuk of 40 platen komt wel aardig terug. Maar mijn uiteindelijke top 10 is toch een beetje teveel Leftfield lijkt het ;) 3/10 En Clique is er daar nog 1 van :D Ach ik ben opgegroeid met Public Enemy etc. Dus een beetje Hip Hop kan nooit kwaad!

Ga de Top 100 nog eens uitpluizen op Spotify, wellicht duiken er nog diamantjes op :up:

En ook ik kom meer dan goed weg met jouw top 10. Had je wel iets meer edgy verwacht ;) Meeste liedjes zijn best lief eigenlijk :rolleyes:

Happy Australia Day!

Ga de Top 100 nog eens uitpluizen op Spotify, wellicht duiken er nog diamantjes op :up:

Happy Australia Day!

Mr Jezus in een string die je aankijkt met zijn blote reet...mooie diamantjes.
Begin toch een beetje aan je te twijfelen.
Hier eentje die iedereen kent en kan waarderen.
We moeten de toekomstige emigranten een welkoms gevoel geven ...niet afschrikken met een jezus in een string of gasten die dronken rond scheuren in een Camaro. :eek:

Have a good weekend champs...:up:>:D

@Jack:
Men at work, voor altijd in de top-10 Australia related, net als Midnight Oil, Kylie Minogue en Waltzing Mathilda.
Oja, en Mel Gibson natuurlijk, maar dat is een andere afdeling

Nou, dan zal ik is kijken of ik wat zinvols kan posten:

Dit is een beetje iconisch Australische muziek.
Leuke song. leuk taaltje.

En wat gaan we doen van 't weekend? Maar-es verder aan de keuken. Plafond ering en mooie LED-lamp installeren.
En nog meer dergelijke zaken...

Have fun y'all!

Nou, dan zal ik is kijken of ik wat zinvols kan posten:
Dit is een beetje iconisch Australische muziek.
Leuke song. leuk taaltje.

Have fun y'all!

Duizendmaal dank voor dit :D Brings back memories... Lekker touren door Tassie in de SS V8 Commodore met een CD van John Williamson op, Anthems: A Celebration of Australia. CD boekje met lyrics erbij en lekker een beetje meezingen,-hummen,-blèren. Dit is het eerste liedje dat er op staat, vriendje-lief met z'n fijne sterke Ozzie accent zingen achter het stuur.

Zelf vond (vind :) ) ik Shelter heel mooi, dat iemand zo'n prachtig liefdevol liedje over z'n land maakt. Niet door JW geschreven, maar dat doet er niet toe :)

Denk ik wel een liedje waarvoor je in een wat gezapige stemming moet zijn... Iets voor voor het slapen gaan misschien

Afterbang???????
Heb je geen respect meer voor het vrijdagmiddaggevoel?
WAAR BEN JE?

Tsja, gisteren met de/een makelaar gesproken en dat was niet zo tof zeg maar (understatement) dus was vanochtend niet echt in de vrolijke noot stemming maar meer in de nood stemming...

Hmmm, wat zullen we er eens bij verzinnen dan voor mooi toepasselijk maar wel nog vrolijk(?) plaatje.... Nummertje 9 van de Triple J Hot 100 van 2012 dan maar? Sixties revisited met een heeeeeel toepasselijke titel ;)

Vandaag doen ze bij tripleJ de hottest100, maar dan 200-101. Dus daar was de rest van mijn top10 gebleven! Wat een boel fijnheid daar zeg!! I daresay dat ik deze leuker vind dan deel 1.

Plus nog wat nieuwe pareltjes ondekt zoals deze:
Griswalds Heart of a Lion; hallo toffe afrikaanse drumsels in de geest van Vampire Weekend of wat lokaler: Jinja Safari. Wel met een sufje Crystal Fighters

En... niet Australisch, maar wat is ie lekker
En ook in het kader van "iets meer edgy en iets minder lief" misschien? ;)
Soms vergeet ik dat je ook heel goed kunt dansen op snoeiende gitaren; fans van the Gaslight Anthem of een schreeuwerige harder rockende versie van the Boss, verenigd u :D

Happy weekend peeps

O en Afterbang; wat balen van de makelaar zeg. Niet tof! Je liedje dan weer wel tof. Ben niet zo'n Tame Impala fan, maar deze vind ik wel heel leuk. Het begin klinkt alsof het meteen een refrein is en je er zo in kan springen/zingen. Erg tof gedaan.

@Afterbang: Goeie omschrijving van die muziek en ook erg toepasselijk (hangt als ons ook als een zwaard van Damocles boven het hoofd)... En dan die muziek. Niet echt een moeilijke tekst, zeg maar. Ben maar gestopt met luisteren, want ik wil niet dat deuntje de hele dag in m'n hoofd hebben. Clip doet me terugdenken aan het oude computerspel "tunnels"...

@Tekkel: Een bezoek aan de kapper zal nooit meer hetzelfde zijn..

@Sabz: Jij leeft op/voor muziek hè! Vijf minuten 'snoeiende gitaren' How cool is that!

Jeuj het is weer vrijdag! Straks even ons huurapartement laten carpet cleanen met pest control, kunnen we vanavond de sleutels daarvan inleveren en dat hoofdstuk afsluiten. De bank heeft deze week eindelijk laten weten dat we de leningvoor ons huis krijgen (ze wilden een flood report wat van de gemeente moest komen en daar ging ruim een week overheen, zucht) dus dat is over een week of wat hopelijk ook helemaal rond en kunnen we verhuizen.

Nu slapen we op een matras op de grond bij mijn schoonouders, heel lief van ze dat we daar mogen bivakkeren, maar ik snak weer naar een eigen plekje!

Back