HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Het is... en dan ga je stemmen. Gister was de rij in Noosa wat te lang, dus vanochtend een half uur voor opening voor de deur gaan liggen ;)

Mr. De Groot, what a beautiful South African name.. .hahaha. Ik word al iets meer Aussie. De NL-er in me zou haar wellicht net iets te snel en scherp gecorrigeerd hebben. Nu denk ik, laat maar, anders voelt ze zich ook nog lullig. Saffa it is voor vandaag ;) (die winnen in ieder geval wat met Rugby. Go de Springboks!)
Het is nu half 3 's middags en ik heb nog steeds niet gestemd. Yeah, yeah, I know, $ 20 fine als ik het niet doe. Maar ik krijg de creeps van die agressieve hagen No Supporters voor het stembureau met hun abusive harassment. Ik sneak er wel in om 5 voor 6 straks. Misschien is er dan nog een democracy sausage over.

Baie gedaan, Mr De Groet.
 
Het is nu half 3 's middags en ik heb nog steeds niet gestemd. Yeah, yeah, I know, $ 20 fine als ik het niet doe. Maar ik krijg de creeps van die agressieve hagen No Supporters voor het stembureau met hun abusive harassment. Ik sneak er wel in om 5 voor 6 straks. Misschien is er dan nog een democracy sausage over.

Baie gedaan, Mr De Groet.
Kom op, je kunt het! Ik had voor de zekerheid mijn koptelefoon mee genomen. Dacht kan altijd (net doen) of ik niemand hoor. Maar het was erg rustig hier.
 
Het is weer vrijdag!!!

Zo naar Brisbane Airport, mama ophalen. Die komt weer een paar weekjes bivakkeren. Ik heb al een lijstje met schoonmaakwerkzaamheden klaar liggen 😂
Verder een beetje knutselen rondom het huis en een klein maar heel belangrijk probleempje met de Land Rover Discovery oplossen (iets met sturen.... niet geheel onbelangrijk ;) )

Iemand nog iets spannenders dan de Mitre10/Bunnings en Land Rover sponsoren?
 
Iemand nog iets spannenders dan de Mitre10/Bunnings en Land Rover sponsoren?

Ha, neuh :).

Maar wel weer typisch Australische onverwachtheden. Onze maandelijkse Woolworths grocery delivery werd vanmorgen met de vrachtwagen voorgereden en na opbergen van alles hadden we een papieren tas over: "Did you order this?" "No." Iets fout gegaan in de bezorging, we hebben een tas met groceries van iemand anders gekregen (de rest voor onszelf was ok en compleet). Grote tros bananen, sjieke blikjes tonijn, een pak Italiaanse Barilla pasta, een pak organische sunflower kernels, 4 Italiaanse blikken tomaat polpa, een pot peperdure Duitse eiermayonaise, 2 pakken originele Sakata crackers en een megakit van 12 taco's, sauzen en kruidenmixen van Old El Paso. Plus, en da's een dure grap, een grote box Who Gives A Crap ecologisch bamboe pleepapier, onze favoriet. Goed $ 75 aan boodschappen. Daar word je ongemakkelijk van dus ik klim in de phone en de email met Woolies, aanvankelijk zonder veel geluk (klantenservice scheidt ermee uit op vrijdagmiddag) maar na een paar uur toch beet. We moesten het maar gewoon gratis houden. De klant van wie het was hadden ze al financieel gecompenseerd. Voor mij was dit een enorm gratis kado, maar ik vergeet altijd hoeveel Woolies per jaar omzet - $ 65 miljard :). Okee, free tonijntaco's met zonnebloempitjes en mayo, en een banaan toe, voor vanavond!
 
Last edited:
Altijd leuk om moeders over de vloer te hebben @afterbang . Gaan we haar binnenkort eindelijk eens ontmoeten. Gisteren derde verjaardag van woef gevierd. Vandaag nieuwe bril en sunnies op sterkte gekocht (uggh...cost of living anyone), morgenavond vrienden voor dinner en zondagochtend vliegt manlief weer voor een weekje werk. Naar de US deze keer, weer eens wat anders dan Europa of China. Dus ik heb het huis weer even voor mezelf en dan verheugen op kort kampeertripje naar QLD.
 
Ha, neuh :).

Maar wel weer typisch Australische onverwachtheden. Onze maandelijkse Woolworths grocery delivery werd vanmorgen met de vrachtwagen voorgereden en na opbergen van alles hadden we een papieren tas over: "Did you order this?" "No". Iets fout gegaan in de bezorging, we hebben een tas met groceries van iemand anders gekregen (de rest voor onszelf was ok en compleet). Grote tros bananen, sjieke blikjes tonijn, een pak Italiaanse Barilla pasta, een pak organische sunflower kernels, 4 Italiaanse blikken tomaat polpa, een pot peperdure Duitse eiermayonaise, 2 pakken originele Sakata crackers en een megakit van 12 taco's, sauzen en kruidenmixen van Old El Paso. Plus, en da's een dure grap, een grote box Who Gives A Crap ecologisch bamboe pleepapier, onze favoriet. Goed $ 75 aan boodschappen. Daar word je ongemakkelijk van dus ik klim in de phone en de email met Woolies, aanvankelijk zonder veel geluk (klantenservice scheidt ermee uit op vrijdagmiddag) maar na een paar uur toch beet. We moesten het maar gewoon gratis houden. De klant van wie het was hadden ze al financieel gecompenseerd. Voor mij was dit een enorm gratis kado, maar ik vergeet altijd hoeveel Woolies per jaar omzet - $ 65 miljard :). Okee, free tonijntaco's met zonnebloempitjes en mayo, en een banaan toe, voor vanavond!
Dat is nog eens een leuke verrassing @Emulate ! Wij kregen in NL ooit eens twee televisies bezorgd in plaats van die ene die we besteld hadden. Na een telefoontje hebben ze die toch maar weer opgehaald maar er kon geen bedankje vanaf. Bosje bloemen van Philips was toch leuk geweest!
 
Wat heet spannend. Onze weekenden staan vooral vol van dingen kopen voor in huis en het inrichten van het huis. Dan kom je er pas achter hoeveel je achter hebt gelaten/ verkocht aan spullen in nl.
Wel meteen een goeie om na te denken wat je echt wel weer nodig hebt of misschien wel zonder kan. Vandaag (zaterdag) zouden we naar de x-mass peagant hier in de stad gaan, maar toen we mini Rolls vertelde dat er misschien "harde" muziek zou zijn wilde ze meteen niet meer gaan. Dus werd het ritje Adelaide hills, wat parken bezocht en de nodige speeltuinen. Morgen wordt het Kmart en waarschijnlijk ikea.

Maandag gaat miss Rolls met de auto naar registration SA, om SA kenteken platen op de auto te krijgen. Dat is er met de drukte nog niet van gekomen.

En verder zijn we nog aan aan het wachten op onze spullen uit nl. Die staan klaar in Melbourne maar nog geen update bekend van het verhuis bedrijf. Dat wordt in ieder geval weer leuk.... Alles uitpakken en zien wat je ook alweer had ingepakt ruim een jaar geleden.
 
Het is weekend en dan ga je na een eeuwigheid schoenen, sokken en lange broeken kopen 😵‍💫.
Na 6 jaar tropical werkkledij in Port Douglas: t-shirts, short no shoes gaan we over naar CBD Cairns Office en ik gok dat ze daar iets officiëler gekleed gaan. De schoenverkoopster probeerde me te overtuigen dat de schoenen echt niet te klein waren, dat het gewoon even wennen was maar mijn voeten schreeuwden om vrijheid.
 
Mijn weekend begon wat eerder, nl op donderdag. Met een vriendin naar Adelaide voor het concert van The Corrs. Volume knop had wat mij betreft een tikkie zachter gemogen. Het was dusdanig hard, dat je het zingen niet altijd kon horen, laat staan verstaan. Met oordopjes in ging het een stukje beter. Maar een super avond. Daags erop naar de Barossa. Wijn & port inslaan en genieten van de rust :)
 
Mijn weekend begon wat eerder, nl op donderdag. Met een vriendin naar Adelaide voor het concert van The Corrs. Volume knop had wat mij betreft een tikkie zachter gemogen. Het was dusdanig hard, dat je het zingen niet altijd kon horen, laat staan verstaan. Met oordopjes in ging het een stukje beter. Maar een super avond. Daags erop naar de Barossa. Wijn & port inslaan en genieten van de rust :)
Ah, dus die vuurbunker/wijnkelder suggestie van @Red dust is van jou wel van toepassing ;)
 
Uhh, wat was ons weekend?

Ikea voor twee loft bedden voor de kids; in elkaar zetten. Check.
Tuinmeubelen van onze rental naar het nieuwe huis verplaatsen. Check.
Kinderen die een vriendje langskregen op zondagmiddag. Check.
Dozen inpakken gedurende de avonden. Check.

Moet alleen nog even besluiten wat we nou gaan doen met de ruimte onder het huis. Daar had de vorige bewoner een kantoor, maar dat galmt me teveel. 2m hoogte sluit alles qua loopband etc. uit, want dan gaat ons hoofd tegen het plafond.
Misschien dat we het wandje er toch uithalen, garagedeur er weer in (of grotere deur) en het gaan gebruiken als opslag.
 
(bijna) weekend!

Morgen op naar Noord Brisbane. Land Rover weekendje bij een vriend op zijn property.
Zondag avond dan nog even uit eten met moeders (laatste weekend hier)
Nu dan even de schuur in om te kijken of ik die nieuwe radio geïnstalleerd krijg in de Defender!

Iemand anders nog plannen?
 
Niets bijzonders dit weekend, alhoewel de weekenden met hubby thuis zijn op dit moment wel redelijk schaars... Paar kleine modificaties aan de slideon voordat we volgend weekend weer gaan kamperen. Zondag ff tennissen en 's avonds hapje eten met vrienden en verder beetje rustig aan doen.
 
Back
Top