HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Right, nog niet vrijdag, maar wel bijna eind van het jaar dag! Morgen is de laatste werkdag voor mij en vrijdag zakken we gezellig af naar Busselton om te relaxen op de camping. "Helaas" wel een gezinscamping, want we kunnen het de kids niet aandoen om een nature campsite uit te kiezen voor 10 dagen maar we gaan dit keer wel offgrid (dus geen elektriciteit, wel water geloof ik).

Wat gaan jullie doen over de kerst periode??
 
Right, nog niet vrijdag, maar wel bijna eind van het jaar dag! Morgen is de laatste werkdag voor mij en vrijdag zakken we gezellig af naar Busselton om te relaxen op de camping. "Helaas" wel een gezinscamping, want we kunnen het de kids niet aandoen om een nature campsite uit te kiezen voor 10 dagen maar we gaan dit keer wel offgrid (dus geen elektriciteit, wel water geloof ik).

Wat gaan jullie doen over de kerst periode??
Hopelijk genieten van de (voorspelde) regen! Lekker op het deck zitten, kijkend naar de regen. Daar heb ik wel zin in.

Onze horizon was onze wedding... (hier wat meer foto's. Zoek de Xpditers. Als je ze allemaal herkend; kaartje naar Postbus 51 en wellicht win je een gratis overnachting op de Afterbang campsite!)
Na dat evenement en nu alle familie en vrienden langzaam vertrokken zijn, zijn we even.... even niets.

Als ik wat beters verzin voor de kerstdagen hoor je het hier als eerste ;)
 
Hubby is net weer binnen gevlogen , dus dit weekend vooral relaxen. Maandag na de Xmas lunch bij mijn peettante en haar hele familie (25 man geloof ik) stappen we in de auto op weg naar kampeer plek 1. Op vrijdag wisselen we zowel van plek als van vrienden en op 2 januari weer naar huis. Alles binnen 4 uur rijden dus we gaan niet al te ver weg en allebei met water (dam en kreek). De weersvoorspellingen zijn gelukkig goed en niet te heet voor woef (na de voorspelde storm ). Fijne Kerstdagen en alvast een gelukkig en gezond 2024!
 
Iedereen de Kerstdagen overleefd? Ik breng de dagen altijd met vrienden door en ook dit keer was geen uitzondering. Lekker gegeten, gekletst en gelachen. Prima dagen :)
 
Kerstdag met een bevriend stel. Zij ook immigrant. Hij een rasechte QLD-er. Leuk!

Boxing day was klusjes dag eigenlijk en klaarmaken voor stormen (die gelukkig nog weg blijven) De komende dagen nog wat leuke dingen met vrienden op de planning, naast nu eindelijk een keer het deck in de olie zetten als het een paar dagen droog is 👍
 
Um, duh. Watching the Boxing Day Test of course, dit jaar tegen Pakistan. 5-day test cricket match in the Mighty MCG (Melbourne Cricket Ground, the MCG of "The G"). We kijken hem op TV, hoewel de MCG hier om de hoek ligt, maar die is zo immens groot (largest stadium in the southern hemisphere, 100.000-plus) dat wij bejaarden dat kleine balletje daar niet zouden kunnen volgen. En verder voor de verandering in Melbs eens lekker weer, drinks, open tuindeur en spiesjes op de barbie.



1703649168337.png
 
Of is het Mighty Cricket Ground?
Volgens mij heb je gelijk. Itt bijvoorbeeld voetbal of tennis verschillen de afmetingen van het cricketspeelveld afhankelijk van de omvang van het stadium. In de megagrote MCG moet je dus onnoemelijk hard/ver kunnen slaan om punten te scoren, vergeleken bij het minicricketveldje in het parkje bij ons om de hoek.

Maar als het nou over mighty gaat, dan denk ik dat dit elke cricket oval naar de kroon steekt. Bucket list bestemming ook als je geen cricket lust. Het Himachal Pradesh Cricket Association Stadium hoog in de Himalayas, kortweg de Dharamsala Cricket Oval in India. Over uitzichten gesproken.

1703736112924.png
 
Volgens mij heb je gelijk. Itt bijvoorbeeld voetbal of tennis verschillen de afmetingen van het cricketspeelveld afhankelijk van de omvang van het stadium. In de megagrote MCG moet je dus onnoemelijk hard/ver kunnen slaan om punten te scoren, vergeleken bij het minicricketveldje in het parkje bij ons om de hoek.

Maar als het nou over mighty gaat, dan denk ik dat dit elke cricket oval naar de kroon steekt. Bucket list bestemming ook als je geen cricket lust. Het Himachal Pradesh Cricket Association Stadium hoog in de Himalayas, kortweg de Dharamsala Cricket Oval in India. Over uitzichten gesproken.

View attachment 2099
Hey, die herken ik als non-cricket kenner ook nog ;) Zat laatst in het WK. Als de MCG Mighty is, dan is dit wel Hyper ;)
 
Last edited:
Wij hebben de afgelopen dagen door gebracht rond Victor Harbour en Port Eliot. Was erg leuk camperen daar. Mooie uitzichten.
Erg genoten en de camping gear is weer eens getest en uitgebreid.
Altijd leuk.

Dit weekend gaan we vuurwerk kijken en verder eigenlijk niet veel.
 
Wij hebben de afgelopen dagen door gebracht rond Victor Harbour en Port Eliot. Was erg leuk camperen daar. Mooie uitzichten.
Erg genoten en de camping gear is weer eens getest en uitgebreid.
Altijd leuk.

Dit weekend gaan we vuurwerk kijken en verder eigenlijk niet veel.
Victor Harbour is mooi! Aantal jaren geleden een dikke week in Goolwa gezeten en uiteraard ook naar Victor.

Hier met Oud & Nieuw geen (legaal) vuurwerk, dus een spelletjesavond bij vrienden en daarna een week bijkomen 🤣Probeer nu weer in een werkritme te komen.
 
Victor Harbour is mooi! Aantal jaren geleden een dikke week in Goolwa gezeten en uiteraard ook naar Victor.

Hier met Oud & Nieuw geen (legaal) vuurwerk, dus een spelletjesavond bij vrienden en daarna een week bijkomen 🤣Probeer nu weer in een werkritme te komen.
Grappig feitje voor de taal mensen onder ons

Het is: Victor Harbor (zonder U)

Oud Engelse spelling?
 
Back
Top