HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Hier ook bijzonder weinig in de planning voor dit weekend lekker rustig. dus wat tijd in de garage voor de hobby.
Wat me brengt op een vraag, wat zijn een beetje de betere winkels/ websites/ apps voor het kopen/ bestellen van onderdelen van bijvoorbeeld fietsen, of gereedschap? en bijvoorbeeld koolborstels (ik heb een aantal maten nodig voor diverse gereedschappen)?
Owja, compressor olie ook ;) mijn compressor is in de boot al haar olie verloren, terug kijkend had ik het toch beter zelf af kunnen tappen maar het mocht er in blijven volgens het verhuisbedrijf.
In nederland maakte ik veel gebruik van Indi en HBM. voor bestellingen en had ik zo de bekende winkels. Hier ben ik behalve Bunnings nog niet veel meer bekend :)
Iemand ideeen voor iemand met technische hobby?
Maar ik denk niet dat dit het juiste draadje is om over hobby te kletsen en zeker niet over de materialen benodigd daarvoor ;)

Vandaag hebben we wel voor Mini miss Rolls een "kinder kennismaking" informatie ochtend gehad op haar nieuwe school Ze vond het super leuk, dus dat gaat vanaf Januari helemaal goed komen.

Verder niet veel zoals ik al tikte.
 
(bijna) weekend!

Morgen op naar Noord Brisbane. Land Rover weekendje bij een vriend op zijn property.
Zondag avond dan nog even uit eten met moeders (laatste weekend hier)
Nu dan even de schuur in om te kijken of ik die nieuwe radio geïnstalleerd krijg in de Defender!

Iemand anders nog plannen?

Radio installeren is in een klein uurtje wel gefikst lijkt me. Mits je geen nieuwe kabelboom hoeft aan te leggen, nieuw middenconsole hoeft te bouwen om de radio in de frommelen...
Maar in een oude LaRo zou ik geen gloednieuwe Pioneer plakken maar beetje in stijl blijven met classic looks. (wel met nieuwere techniek) of heb je wilde plannen?
 
TradeTools wellicht?

Fietsspullen bestelde ik soms nog in Duitsland. Met verzenden erbij soms toch nog goedkoper. Of MTBdirect hier in AU.
 
Radio installeren is in een klein uurtje wel gefikst lijkt me. Mits je geen nieuwe kabelboom hoeft aan te leggen, nieuw middenconsole hoeft te bouwen om de radio in de frommelen...
Maar in een oude LaRo zou ik geen gloednieuwe Pioneer plakken maar beetje in stijl blijven met classic looks. (wel met nieuwere techniek) of heb je wilde plannen?
Nieuw dashboard in het midden zodat er dubbel DIN in kan ipv iPad voor navigeren. Dus redelijk klusje. 👍
 
Hier verwachten we storm met veel regen. Het zou 45C worden vandaag, maar het kwik daalt al, na 'slechts' de 38 aangetikt te hebben. De Christmas Pageant & Carols in the Park welke voor morgenavond op de Whyalla agenda stonden, zijn verschoven.

We hebben op het werk een Kristmas Kringle waarbij iedereen ook wat eetbaars meeneemt. De bedoeling is dat ik voor het eerst in jaren weer eens oliebollen ga bakken. Dus dat gaat wellicht zondag gebeuren :)
 
Hier verwachten we storm met veel regen. Het zou 45C worden vandaag, maar het kwik daalt al, na 'slechts' de 38 aangetikt te hebben. De Christmas Pageant & Carols in the Park welke voor morgenavond op de Whyalla agenda stonden, zijn verschoven.

We hebben op het werk een Kristmas Kringle waarbij iedereen ook wat eetbaars meeneemt. De bedoeling is dat ik voor het eerst in jaren weer eens oliebollen ga bakken. Dus dat gaat wellicht zondag gebeuren :)
Een oliebol met poedersuiker is altijd lekker!

Hier zou het ook lekker zijn maar ook regen wat het nu doet met onweer.
Wat is een beetje een goede weer app hier in SA? Buienradar doet het hier niet zooo goed🙃. Suggesties @Beebmeep?

Als het weer het morgen toelaat, miss Rolls een "kerst markt" gevonden hier in een park dichtbij. Dus daar gaan we waarschijnlijk kojken.
 
Een oliebol met poedersuiker is altijd lekker!

Hier zou het ook lekker zijn maar ook regen wat het nu doet met onweer.
Wat is een beetje een goede weer app hier in SA? Buienradar doet het hier niet zooo goed🙃. Suggesties @Beebmeep?

Als het weer het morgen toelaat, miss Rolls een "kerst markt" gevonden hier in een park dichtbij. Dus daar gaan we waarschijnlijk kojken.
Ik gebruik zelf meestal Willy Weather. Goed en duidelijk regenval overzicht (eigenlijk het enige waar ik in geïnteresseerd ben hier) Maar ook tides (handig voor op het strand rijden) Wind (handig voor het wakeboarden) enz. Oh ja, ook gewoon het weer in het algemeen natuurlijk!

Verder is het hier een weekend van uitzwaaien. Gister Mama Bang naar het vliegveld gebracht, met de gebruikelijke omweg naar elke keer een ander koffie tentje. Zondag de laatste visite afleveren op het vliegveld, een NL-se vriendin die hier de winter probeert uit te stellen, en dan zijn we weer alleen. Ook wel weer lekker.
 
Last edited:
Wat gaan we doen dit weekend? Niks. Helemaal niks. En dat komt omdat er nog zoveel te doen is in het huis dat we besloten hebben om niks te doen behalve huis dingen.

En een kerstfeest vanavond van Q haar werk; in Gatsby style… die had ik even verdrongen die was ik even vergeten.
 
Het was uiteindelijk een leuk weekend met de laatste gasten. Vrijdag dus via een omweg naar het vliegveld. Ik alleen met Mama Bang. Dus eindelijk even tijd voor een goed/leuk gesprek zo op de valreep.

Zaterdag met de laatste NL gast, een goede vriendin van ons nog even wakeboarden, picknickje aan het strand, daarna door naar Noosa river voor wat drankjes op het dakterras van een grote 'houseboat/restaurant/bar'.

Wat eigenlijk wel leuk is, als je NL-ers over hebt, is ontdekken hoe gaaf het hier eigenlijk wel niet is. Endless summers, allerlei sporten en activiteiten voorhanden, in de drukte zitten, of helemaal alleen op een leeg strand of in de bush. Het is een goede reality check, en onderaan de streep bevalt het resultaat me bijzonder goed!

Zondag die laatste gast op het vliegveld gebracht, en op de terugweg nog even langs zo'n typisch Sunshine Coast Hinterland hippie marktje voor een (chai) latte. Zelfs de 'saaie' weekends zijn niet zo slecht hier ;)
 
Het was uiteindelijk een leuk weekend met de laatste gasten. Vrijdag dus via een omweg naar het vliegveld. Ik alleen met Mama Bang. Dus eindelijk even tijd voor een goed/leuk gesprek zo op de valreep.

Zaterdag met de laatste NL gast, een goede vriendin van ons nog even wakeboarden, picknickje aan het strand, daarna door naar Noosa river voor wat drankjes op het dakterras van een grote 'houseboat/restaurant/bar'.

Wat eigenlijk wel leuk is, als je NL-ers over hebt, is ontdekken hoe gaaf het hier eigenlijk wel niet is. Endless summers, allerlei sporten en activiteiten voorhanden, in de drukte zitten, of helemaal alleen op een leeg strand of in de bush. Het is een goede reality check, en onderaan de streep bevalt het resultaat me bijzonder goed!

Zondag die laatste gast op het vliegveld gebracht, en op de terugweg nog even langs zo'n typisch Sunshine Coast Hinterland hippie marktje voor een (chai) latte. Zelfs de 'saaie' weekends zijn niet zo slecht hier ;)
You remind me. Als mam volgend jaar hier is moet ik echt eens gaan duiken in wat we kunnen doen hier. Misschien wat meer Swan Valley en Zuidelijk dingen zoeken, alhoewel er ook wel genoeg schattige dingen zijn hier.
 
You remind me. Als mam volgend jaar hier is moet ik echt eens gaan duiken in wat we kunnen doen hier. Misschien wat meer Swan Valley en Zuidelijk dingen zoeken, alhoewel er ook wel genoeg schattige dingen zijn hier.
Shark Bay? Hamelin Pool? Shell beach?
 
Een oliebol met poedersuiker is altijd lekker!

Hier zou het ook lekker zijn maar ook regen wat het nu doet met onweer.
Wat is een beetje een goede weer app hier in SA? Buienradar doet het hier niet zooo goed🙃. Suggesties @Beebmeep?

Als het weer het morgen toelaat, miss Rolls een "kerst markt" gevonden hier in een park dichtbij. Dus daar gaan we waarschijnlijk kojken.
Qua radar gebruiken de meesten hier op het werk Weatherzone.
Ik heb de BOM app op m'n telefoon omdat die vrij nauwkeurig is qua temperatuur. Op Facebook is SA Weather ook leuk om te volgen.
 
You remind me. Als mam volgend jaar hier is moet ik echt eens gaan duiken in wat we kunnen doen hier. Misschien wat meer Swan Valley en Zuidelijk dingen zoeken, alhoewel er ook wel genoeg schattige dingen zijn hier.
- Fremantle (market, prison, shipwreck museum met De Batavis en cappuccino strip/centrum)
- Caversham wildlife park
- Pinnacles (2 hr rijden)
- Bunbury (dolphin discovery centre) 2 hr rijden zuidelijk
- Yanchep national park
- Watertown (outlet centrum) als ze shoppen wel grappig vindt. Te combineren met puntje hierna.
- perth city + kings park (hop on hop off bus?). Neem ook het straatje "London court" mee.
- Cottlesloe beach (toeristisch strand)
- Lesmurdie waterfalls, bell's rapid (wandelingen)
- Rottnest island
- Lancelin/wedge (stranden/surfen/sandboarden)
- Kalamunda (dorpje in de hills, mooi heuvel landschappen en de mundaring weir (drink water dam)
- proeverijen (wijn/bier/coffee/chocola/jam etc) vooral in swan valley. Eventueel in combinatie met chocolat factory
- Pinguin island
- Bolt park is ook wel geinig voor wandelingen.
- Een van de farmers markets, grote shopping centers zoals Joondalup of Karrinyup
- Centrum kent op de juiste dagen ook entertainment zoals straatartiesten, events vanuit de city georganiseerd, de waterdingetjes naast perth underground of Elizabeth quay
- Hillarys boat harbour. Zowel het strand als de winkeltjes en hapje eten/ijsje aan het water.
- Wandelen langs het fietspad langs het strand van Scarborough. Je kan bij genoeg koffietentjes stoppen om te drinken.
 
- Fremantle (market, prison, shipwreck museum met De Batavis en cappuccino strip/centrum)
- Caversham wildlife park
- Pinnacles (2 hr rijden)
- Bunbury (dolphin discovery centre) 2 hr rijden zuidelijk
- Yanchep national park
- Watertown (outlet centrum) als ze shoppen wel grappig vindt. Te combineren met puntje hierna.
- perth city + kings park (hop on hop off bus?). Neem ook het straatje "London court" mee.
- Cottlesloe beach (toeristisch strand)
- Lesmurdie waterfalls, bell's rapid (wandelingen)
- Rottnest island
- Lancelin/wedge (stranden/surfen/sandboarden)
- Kalamunda (dorpje in de hills, mooi heuvel landschappen en de mundaring weir (drink water dam)
- proeverijen (wijn/bier/coffee/chocola/jam etc) vooral in swan valley. Eventueel in combinatie met chocolat factory
- Pinguin island
- Bolt park is ook wel geinig voor wandelingen.
- Een van de farmers markets, grote shopping centers zoals Joondalup of Karrinyup
- Centrum kent op de juiste dagen ook entertainment zoals straatartiesten, events vanuit de city georganiseerd, de waterdingetjes naast perth underground of Elizabeth quay
- Hillarys boat harbour. Zowel het strand als de winkeltjes en hapje eten/ijsje aan het water.
- Wandelen langs het fietspad langs het strand van Scarborough. Je kan bij genoeg koffietentjes stoppen om te drinken.
Kijk- dat is goud waard!
 
  • Like
Reactions: FOL
Back
Top