HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Grappig feitje voor de taal mensen onder ons

Het is: Victor Harbor (zonder U)

Oud Engelse spelling?
Ik kan getuigen: je lijkt eigenlijk niet op hem 😂
(PS: ik heb ooit ergens gelezen dat reden waarom bevoorbeeld colour op bepaald moment als color werd geschreven is omdat het letter minder was en dus goedkoper om te drukken toen drukpers intrede deed)
IMG_0056.jpeg
 
Volgens mij is de Amerikaanse spelling vaak de oudere Engelse spelling (dus zonder U)
Wellicht net zoiets als Zuid Afrikaans vaak de oudere NL spelling is?
 

 

Dat van Labor had ik me al eerder afgevraagd, maar nooit nagekeken (very unlike me) Thanks!
 
Van het weekend wordt erg wisselvallig weer, dus we hebben onze wakeboard sessie er al op zitten, en dan van het weekend maar eens onder de motorkap kruipen bij de Defender om wat cadeautjes te installeren (meer 'paarden')

Iemand anders nog iets in de planning?
 
Bijkomen van m'n eerste volle werkweek na drie weken vakantie 🤣

Verjaardag vieren van een nu 13-jarige op de bowlingbaan en vermoedelijk een potje Eyre Peninsula Monopoly met vriendinnen :)
 
Hmmm.... Het wordt hier een beetje warm van het weekend:

1705040351235.png

Dus ik vermoed dat ik niet verder ga komen dan Little Athletics met Aysha (7-10AM) en dan mogen ze in de pool de rest van de dag.
 
Morgen huizen shoppen (4 open huizen op 1 dag) in Yea, High Country Vic. Gelukkig niet zo klam als de 32 C van vandaag.
Daarom kwam Yea me bekend voor. Wel even naar de floodmaps kijken dus! Anders mogelijk natte voeten maar ook giga verzekeringspremies. Veel plezier , spannende tijd voor jullie!
 
Was Yea van de week niet in het nieuws? (Beetje nat?)

Daarom kwam Yea me bekend voor. Wel even naar de floodmaps kijken dus! Anders mogelijk natte voeten maar ook giga verzekeringspremies. Veel plezier , spannende tijd voor jullie!

Dank, allebei. Mr Emulate heeft al zijn hele leven in Oz met dit bijltje gehakt ("Hey Emulate, what do you prefer in a house: floods, bushfires, or droughts?") en beoordeelde elke optie op hoe hoog het pand boven de Goulburn River ligt, of hoe ver van de bush. We zijn vrij laag geweest, vlakbij de valley en daar was niets ondergelopen, maar het hangt ook af waar je t.o.v. de rivierstroming zit, en op sommige locaties lagen wel zandzakken maar was het droog zonder debris. De gein is natuurlijk dat verzekeringen alleen affordable zijn op locaties waar geen enkel risico bestaat op flood of fire :rolleyes:. We hebben 4 huizen van binnen bekeken (open house) en nog een stuk of 5 alleen van buiten (vandaag geen open house) met de makelaarswebsite open op de foon. Zit heel wat leuks tussen, en ook een hoop crap :cool:. Of zoals de barkeeper van het Royal Mail Hotel over koffie en lunch schouderophaalde: "In a town like Yea the turnaround of properties is quite fast. Nah yeah, if there's nothing that suits you today, check the cemetery next week."

Wordt vervolgd, we gaan de komende weken regelmatig op stap.
 
Eyre peninsula monopoly hahaha
Ha! Lach maar! In Whyalla waren de circa 200 exemplaren binnen een paar uur uiterverkocht! Nog populairder dan wc papier een aantal jaar terug ;) Ze hebben extra spellen bij moeten maken, want ook in andere plaatsen gingen ze als warme broodjes over de toonbank.
Mijn vrienden en ik waren zaterdagavond vooral goed in het naar de gevangenis gestuurd worden.
 
Ha! Lach maar! In Whyalla waren de circa 200 exemplaren binnen een paar uur uiterverkocht! Nog populairder dan wc papier een aantal jaar terug ;) Ze hebben extra spellen bij moeten maken, want ook in andere plaatsen gingen ze als warme broodjes over de toonbank.
Mijn vrienden en ik waren zaterdagavond vooral goed in het naar de gevangenis gestuurd worden.
Ik lachte je toe 😉
 
Back
Top