HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

En zo even een weekendje naar de kust, even een paar graadjes warmer meepikken. Gelukkig heb je op ietsje meer dan 2 uur rijden mooie bush/beach campsites (Murramarang NP) Dus daar gaan we maar even kijken dit weekend tot de sneeuw in de bergen wat beter wordt en het snowboard uit het vet kan :)
 
36397413_10156436064601358_2871401755835367424_n.jpg


En hier waren we dus. Eén van de vele stranden aan de kust 'bij' Canberra (met zeehond, dat zwarte stipje op het gouden strand)
 
Naar Adelaide geweest voor een 'wandeling' door Morialta NP waarbij ik geleerd heb dat je goed moet kijken onder welke boom je gaat zitten/staan ivm (plassende) koala's: een wandelaar werd net gemist :D :D

Zondag bij een van de Adelaide judo clubs een drie uur durende 'female only' judo training bijgewoond. Best leuk, omdat ik in de 8-9 jaar dat ik aan judo doe, vrijwel altijd de enige volwassen vrouw op de mat ben, maar eigenlijk was ik dat gisteren ook: de meeste andere dames waren 20-30 jaar jonger. Over gewichtsverschil zullen we het maar niet hebben (denk: olifant in porseleinkast) en fitnesslevel al helemaal niet!

Kortom: het moge duidelijk zijn dat ik na een lekker actief weekend vandaag spierpijn heb....
 
Naar Adelaide geweest voor een 'wandeling' door Morialta NP waarbij ik geleerd heb dat je goed moet kijken onder welke boom je gaat zitten/staan ivm (plassende) koala's: een wandelaar werd net gemist :D :D

Zondag bij een van de Adelaide judo clubs een drie uur durende 'female only' judo training bijgewoond. Best leuk, omdat ik in de 8-9 jaar dat ik aan judo doe, vrijwel altijd de enige volwassen vrouw op de mat ben, maar eigenlijk was ik dat gisteren ook: de meeste andere dames waren 20-30 jaar jonger. Over gewichtsverschil zullen we het maar niet hebben (denk: olifant in porseleinkast) en fitnesslevel al helemaal niet!

Kortom: het moge duidelijk zijn dat ik na een lekker actief weekend vandaag spierpijn heb....

Lekker eindje rijden om (bijna) op je hoofd geplast te worden (waarom moet ik nu aan Donald Trump denken :rolleyes: )
 
Lekker eindje rijden om (bijna) op je hoofd geplast te worden (waarom moet ik nu aan Donald Trump denken :rolleyes: )
Adelaide ligt hier om de hoek, @afterbang. Net zoals de stranden bij Canberra :)
Qua plassende koala's: gelukkig zat ik een paar bomen verderop. Op de terugreis reed ik achter een veetransport. Blijkbaar plassen varkens om de beurten en dan wil je echt niet langs de kant van de weg staan!
Pff, wat een zeikverhaal wordt dit zeg.... ;-)
 
10 uur vrijdagochtend en dan tel je de uren af naar het weekend en kijk je uit naar het snorkelen met de cuttlefish en het bijkletsen met @Lamarck :)

Leuk! (freezing?!)

Hier even de puin op mijn werk opruimen (mijn mailbox en zo) en dan even aan de auto klussen, watertank en kraan geïnstalleerd, even afmaken. Vanavond met vrienden naar de bios: Sicario II. Ben benieuwd, Sicario (de originele) was al erg goed en deze krijgt nog betere recensies.

Maar Cuttlefish, die hebben we hier niet in Lake Burley-Griffin ;)
 
Ziet er beter uit dan de film waar is naar toe was ;)

Die was duidelijk minder dan het eerste deel (zoals zo vaak..)

Dank :) Blijft altijd lastig foto's maken, omdat ik snorkel en niet ervaren genoeg ben om daarmee te duiken. Er waren er dit jaar ook minder dan vorig jaar, maar dat kan door de lokatie komen - we moesten uitwijken naar een alternatieve lokatie - en het broedseizoen loopt ten einde. Desondanks weer een bijzondere ervaring. Ga volgend jaar waarschijnlijk gewoon weer heen.
 
Last edited:
Het is geen vrijdag, en ik weet ook niet of het een vrolijke noot is... Maar morgen gaan we eens kijken hoe het parlement voor ons werkt. Na bijna twee jaar in Canberra wordt eens tijd om dat kistje rotte appels aan het werk te zien ;)

5472.jpg
 
Tja...

Shouty McShoutFace (ScoMo) deed zijn best om nog harder te roepen dan de dag ervoor... Verder is Question Time een groot toneelstuk.

Ben ook even in de Senate geweest waar het over visa's ging, interessanter voor hier (al ging het in de House of Reps vaak over energie en klimaat. Maar daar kan Shouty McShoutFace niet zoveel mee dan nog harder roepen dat Labor de belastingen omhoog doet... Als je het niet kunt volgen, ik ook niet)

Een feitje wat zin de senaat opborrelde was dat onder onze Uberstormfuhrer Dutton de wachttijden van Partner visa van 19 naar 30 maanden zijn gegaan (gemiddeld, er zijn sneller en langzamere uiteraard) en wat de regering daaraan denkt te gaan doen. Nu, niet zoveel geloof ik. Het is maar dat je het weet.

Vrolijke noot? Nah, maar dat had ik ook niet verwacht. Heb ik gelachen, ja 1 of 2 keer. Angus Taylor de domste energie minster ooit wordt Biggus Stickus genomen (Monty Python anyone?) en roept dat ze de energie bedrijven met een 'big stick' in hun hok gaan drijven. Zodra Biggus Stickus aan het woord komt, komen de tandenstokers te voorschijn bij de oppositie (grappiger dan dat wordt het niet dames en heren ;) )

Voor @Red dust nog een foto gemaakt. (binnen moet je alles inleveren, dus geen foto's van Biggus Stickus)
IMG_3338.JPG
 
Bij mij is afgelopen vrijdag ein-de-lijk een nieuw toilet geinstalleerd (lang verhaal) met zo'n wasbakje boven de stortbak. Nooit geweten hoe blij ik zou zijn met een nieuw toilet! :D
Daarnaast met vrienden 'even' naar Adelaide voor Shania Twain's concert in het Botanic Park. Leuk concert. Goed gezelschap. Goed weer. Heb genoten :)
 


OFX
Back
Top