HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Oh, een freshie. Die zijn lief ;)

Maar ik ben ‘banger’ van Saltie kroko’s Dan van haaien. Croc’s hebben het echt op je voorzien en kunnen makkelijker bij je komen als je pannetje staat af te gieten in de rivier...

Is het in Cairns droger dan Townsville?
 
Oh, een freshie. Die zijn lief ;)

Maar ik ben ‘banger’ van kroko’s Dan van haaien. Croc’s hebben het echt op je voorzien en kunnen makkelijker bij je campsite komen.

Is het in Cairns droger dan Townsville?

Reden te meer voor een rooftoptent en spots om je 4WD. Ben geen fan van beiden moet ik eerlijk zeggen.

Cairns is veel droger, waar wij wonen niet in een floodplain dus echt geen last van teveel water. maar lager gelegen delen van de stad waren wel flooded van de week, en alle gebruikelijke floodplains staan onderwater dus af en toe zijn sommige northern beaches ook onbereikbaar.

Townsville is echt horror op dit moment, ze zeggen dat de regen in de loop van de week weer terugkeert richting Cairns, laten we hopen van niet want het is nu fijn even zonder regen.
 
Reden te meer voor een rooftoptent en spots om je 4WD. Ben geen fan van beiden moet ik eerlijk zeggen.

Cairns is veel droger, waar wij wonen niet in een floodplain dus echt geen last van teveel water. maar lager gelegen delen van de stad waren wel flooded van de week, en alle gebruikelijke floodplains staan onderwater dus af en toe zijn sommige northern beaches ook onbereikbaar.

Townsville is echt horror op dit moment, ze zeggen dat de regen in de loop van de week weer terugkeert richting Cairns, laten we hopen van niet want het is nu fijn even zonder regen.

In de Kimberley wel freshies gezien. Hey was een koude nacht geweest dus ze waren wat traag in de ochtend. Maar ze gaven met een prehistorische grom duidelijk aan wanneer je in hun personal space kwam ;)

Elk swimming hole waarvan we niet 10.000% zeker wisten dat er salties zouden zitten was off limits ;)
 
Ja, afgelopen weekend daalde het kwik in Thredbo ook al aardig. Maar je zit dan ook ol 1300 meter hoog. Maar ja, de heat wave is in ieder geval over. Kan weer naar buiten zonder het oven gevoel.
 
Ja, afgelopen weekend daalde het kwik in Thredbo ook al aardig. Maar je zit dan ook ol 1300 meter hoog. Maar ja, de heat wave is in ieder geval over. Kan weer naar buiten zonder het oven gevoel.

Ai zou wel even een paar dagen in Thredbo willen zitten dan... Nu in Cairns weer heatwaveje, 36-37 graden, toch best heet zo gecombineerd met die hoge luchtvochtigheid. Geen regen wat top is. Lekker de was weer buiten kunnen ophangen :)
 
Ai zou wel even een paar dagen in Thredbo willen zitten dan... Nu in Cairns weer heatwaveje, 36-37 graden, toch best heet zo gecombineerd met die hoge luchtvochtigheid. Geen regen wat top is. Lekker de was weer buiten kunnen ophangen :)

Yep, de High Country/Aussie Alpen zijn een mooie escape in de zomer op zo’n 2 uur rijden. Kom gerust langs ;)
 
Eind van de maand zit in bij mijn neef in Sydney, die houdt ook altijd wel van een roadtripje, dus wie weet waar we eindigen haha.
 
Morgen met goede vrienden naar By the C met optredens van o.a. Jimmy Barnes en Daryl Braithwaite. Normaalgesproken moeten we voor dat soort evenementen naar Adelaide, maar nu gewoon hier in Whyalla. Super! Heb er erg veel zin in :)
 
Morgen met goede vrienden naar By the C met optredens van o.a. Jimmy Barnes en Daryl Braithwaite. Normaalgesproken moeten we voor dat soort evenementen naar Adelaide, maar nu gewoon hier in Whyalla. Super! Heb er erg veel zin in :)

Whyalla is helemaal aan het opveren niet? Na jaren van meestal minder goed nieuws is het nu veel vaker goed 👍
 


OFX
Back
Top