HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Weekendje Umina Beach! Altijd handig als vrienden een huis hebben op loopafstand van het strand:) Lekker hardlopen langs het strand, lange wandelingen met woef en misschien ff zwemmen, was best druk in het water. Geen AFL, NRL voor mij : net voor de zoveelste keer naar het verschil gevraagd: AFL heeft de beste lijven 😂

Gerangschikt van wat meer elite naar bogan fest :p
Union: Played in Private Schools. Players are very diverse (big, short, slender) Je hebt runners, maar ook blokken beton voor de scrum.
NRL: Played in Public schools. Zit het nu voor het eerst wat langer te kijken. Beetje apart als je Union gewend bent. Players zijn allemaal wat meer runners, geen grote vierkante mannen want de scrum bestaat niet echt.
AFL: Heb ik eigenlijk nog nooit gezien :D Maar nog meer rennen dan League (NRL) dus kan me voorstellen dat ze er wat atletischer uit zien ;)

En dan morgenochtend vroeg de sneeuw in. Gek hoor!
 
Oh, de Canberra Raiders (NRL) hebben zojuist Sydney Rabbitohs verslagen.

Wie weet zijn alle Footy prijzen straks in Canberra ;) Union hadden we al (weer) dit jaar, wie weet straks nog League en AFL ook ;)
 
Een collega van mij raadde aan om naar the Frankland Islands 🌴 te gaan omdat dat volgens hem een veel mooier reef heeft dan green island en fitzroy, en ook veel kleinschaliger dan de meeste tours. De missus komt uit Cairns en had nog nooit van deze eiland archipel iets ten zuiden van Cairns gehoord. Dus stoute schoenen aangetrokken en dagtrip geboekt bij de enige operator die deze eilanden bezoekt. Gezellig kleine groep van 26 mensen op de boot en na half uur varen over de river (crocs spotten) en half uur over zee aangekomen bij deze adembenemende archipel. Meteen het water in en kon meteen meezwemmen met een green turtle, murenes gespot en een blacktip reefshark, enorme emperors en mooie reefstructures. Het beste kwam echter later toen we naar het andere deel van het eiland gingen. Ik ben in Agincourt reef geweest (3x) en heb verschillende andere outer reef locaties bezocht maar dit was echt van andere orde: overweldigend unspoilt reef (komen amper toeristen) met alle kleuren van de regenboog, mooie reef structures, enorme clams en cauliflower reef, en prachtige scholen kleurrijke vissen. We hadden dit beiden niet verwacht, zo dicht bij de kust op een eilandje. @SteveSW als je nog eens een dagtripje wil doen kan ik deze echt enorm aanraden. Prijs was prima en lunch ook goed.
 
@KarolineLawo , ben aan het inpakken voor weekendje snowboarden in Thredbo. Ik verwacht niet teveel van de sneeuw meer, maar het is in ieder geval weer even lekker er uit! Hoe was jullie (lang) weekend?
Wij hebben het super leuk gehad! Sneeuw was nog goed maar je merkte wel dat t aan t opwarmen was. Nog nooit zo warm gehad tijdens skiën! Normaal gaan we niet zo laat in t jaar. Hoe was t nog bij jullie?
 
@KarolineLawo

Het was warm ;) Maar we hebben het erg naar ons zin gehad!

We zijn van plan volgend jaar wat vaker te gaan. We kamperen net buiten het dorp. Dus nu het strijdplan aan het maken hoe we volgend jaar beter voorbereid kunnen zijn. Winter kamperen is wel even wat anders (dit weekend was niet echt winterkamperen meer. Geen sneeuw meer op de campsite en maar -3 ‘s nachts. Maar als we volgend jaar meer goede sneeuw willen hebben zullen we toch echt in de sneeuw en -10 of erger moeten kunnen kamperen!
 
En lang weekend! Vrijdag en Maandag vrij. Dus nu Alice inpakken en dan op weg naar de Victoria High Country! Kamperen en 4WD-en met vrienden uit Daylesford.

Onderweg even stoppen in Albury waar het leger 20 Unimogs gaat veilen volgende week. Vrijdag is kijkdag. Is even achter het stuur zitten van zo’n bakbeest.
 
Last edited:
Afgelopen weekend met een aantal heren van de judo club naar Adelaide gegaan om (qua kata) mee te doen aan de Australian Master Games (AMG) en de South Australian International Open (SAIO). Helaas blesseerde mijn kata partner zijn hamstring vrijwel aan het begin van onze kata.... Dus einde oefening voor ons qua AMG en SAIO. Erg jammer, vooral omdat we bij de SAIO zelden tegenstanders hebben - en dan een minimum score moeten halen - en we dit keer met 5-6 koppels geweest waren.
Een andere clublid had meer geluk tijdens het gewone judo (goud). Daarnaast was het vooral weer leuk en gezellig om oude bekenden te treffen. Het feit dat ik ook aan mocht sluiten bij het Officials & VIP dinner - onder het motte dat ik vast voor iemand wel een VIP was :) - maakte het nog gezelliger ;)
 
Heulemoal niks. Hebben er net anderhalve week op zitten met Amerikaanse vrienden die de Pacific waren komen overkayakken. Die zwemmen morgenochtend weer terug. En nu zijn we moe, voldaan, gelukkig en 2 kilo dikker van al dat Melburnian restaurant food. Happy weekend, allemaal.
 


OFX
Back
Top