HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Hier een rustig weekend voor de boeg met een etentje met een paar vriendinnen en een ochtend koffie/theeleuten met een aantal oud-collega's. Verder vermoedelijk onkruid trekken. Heb nieuwe buren en die gaan hun grindtuin onderhanden nemen. Hele plannen. Gaat er - als het goed gaat - mooi uitzien. Buren op de andere kant hebben vorig jaar hun - toch al OKe tuin - een revamp gegeven en tja, mijn tuin gaat daar wat afwijkend tussenin zitten, met grind, wat onkruid en bovenal met struiken en een boom die flink gesnoeid moeten worden. Heb ooit de rozen gesnoeid en die hebben dat niet overleefd. Misschien had ik die ook meer water moeten geven 🤔 Om te voorkomen dat de struiken dezelfde kant op gaan, die dus (deels) in 5-10 jaar niet aangeraakt 🤣 Struiken en vogeltjes vinden dat prima overigens.
Maar goed, met een vriendin met groenere vingers afgesproken dat we elkaar gaan helpen. Dus ik bij haar onkruid trekken, zij bij mij en dan ook met de electrische heggenschaar en evt kettingzaag de rest onderhanden nemen.

Beetje aan de vroege kant. Maar wat zijn de plannen voor het komend weekend?

Hier staat een lang weekend Sydney in de planning. We vertrekken donderdag en komen zondag weer terug
Mini miss Rolls kijkt al ontzettend uit naar de vlucht. Reden er zit een tv in de stoel voor haar 😂. All betwijfel ik dat wel met nationale vluchten, maar dat wil ze nog niet geloven.

Wordt in ieder geval een lekker relaxed weekend met ons drieën.

Haha, ja. Mijn laatste vlucht was denk ik in 2020, XPdite-reunie in Canberra, met destijds Tiger Air MEL-CBR, 1 uur. Heeeeuuuuul weinig TV's in de stoelleuning en knap krap qua bipsruimte :). Maar hee, Adelaide-Shitnee, wasda? 2 uur? Geef de kid een game console of zoiets? Je bent er zo. Have fun en succes met het beklimmen van de Harbour Bridge.

Last edited:

Hier staat een lang weekend Sydney in de planning. We vertrekken donderdag en komen zondag weer terug
Mini miss Rolls kijkt al ontzettend uit naar de vlucht. Reden er zit een tv in de stoel voor haar 😂. All betwijfel ik dat wel met nationale vluchten, maar dat wil ze nog niet geloven.

Wordt in ieder geval een lekker relaxed weekend met ons drieën.
Die TV kan ze beter zelf meenemen! Ik geloof niet dat ik zelf ooit TV heb gehad op een binnenlandse vlucht waar dan ook. Sydney-Perth wellicht?

Enjoy, Sydney is een geinige stad om te bezoeken!

Zeker vroeg!

Herkansing Land Rover dagje uit op Zaterdag (vorige week verregend)
Zondag boomplant dag in de tuin! Kijken of we met een paar man een deuk kunnen slaan in de eerste batch van in totaal 300 boompjes.

Gister al 'avondje uit' gehad. Dr. Saul Griffith en Zero Emmission Noosa event:

'Faster and Fairer Tour' with Dr Saul Griffith​

Australians are keen to electrify their homes and vehicles and save on energy bills, but how can we ensure this happens fairer and faster?
Join Saul Griffith, engineer and Chief Scientist at Rewiring Australia, as he discusses his latest book Plug In: The Electrification Handbook, which provides practical advice for everyday Australians on upgrading their homes and cars. You will also hear from community groups about the local action happening in your neighbourhoods.
Join us for an enlightening event on how Australia can race towards all-electric homes and communities.

Die TV kan ze beter zelf meenemen! Ik geloof niet dat ik zelf ooit TV heb gehad op een binnenlandse vlucht waar dan ook. Sydney-Perth wellicht?

Yeah, nah :). Same shitzooi op alle binnenlandse vluchten, lang of kort. Mr Emulate doet die old-fashioned: met een goed boek :). Kan trouwens wel zijn dat er TV is op de big-ass carriers zoals Qantas en Virgin die ook wel binnenlands vliegen. Maar daar leg je dan ook wel pegels voor neer.

Yeah, nah :). Same shitzooi op alle binnenlandse vluchten, lang of kort. Mr Emulate doet die old-fashioned: met een goed boek :). Kan trouwens wel zijn dat er TV is op de big-ass carriers zoals Qantas en Virgin die ook wel binnenlands vliegen. Maar daar leg je dan ook wel pegels voor neer.
Nope. Nada noppes. Wel gratis entertainment via je eigen device - dan zit je dus op je tablet of telefoon te kijken naar dingen die Qantas/Virgin aanbiedt.

Uitzondering zijn de QF vluchten die intercontinentaal komen. Dus als je toevallig een SYD - MEL - SIN doet, dan heb je wel entertainment.
Of SYD - PER - LON, etc.

Haha, ja. Mijn laatste vlucht was denk ik in 2020, XPdite-reunie in Canberra, met destijds Tiger Air MEL-CBR, 1 uur. Heeeeuuuuul weinig TV's in de stoelleuning en knap krap qua bipsruimte :). Maar hee, Adelaide-Shitnee, wasda? 2 uur? Geef de kid een game console of zoiets? Je bent er zo. Have fun en succes met het beklimmen van de Harbour Bridge.
We nemen de tablet mee. Voor het geval dat.

We zijn Nederlanders he. We vliegen goedkoop. 😂
Zeker voor zo'n korte vlucht.

Uitzondering zijn de QF vluchten die intercontinentaal komen. Dus als je toevallig een SYD - MEL - SIN doet, dan heb je wel entertainment.
Of SYD - PER - LON, etc.
Ja die binnenlandse wel ja. Er was 'vroeger' een directe vlucht SIN CBR (via Sydney) Dus die laatst 3 kwartier hop was dan wel entertainment, maar zo'n korte hop dat je niets af kon kijken hahaha

Back