Hoe ik in Australie anders ben gaat eten ,...

Die recepten plaatsen doen ze niet omdat ze nu zelf erg van lekker eten houden, maar dat doen ze alleen voor de klantenbinding. "Met deze producten uit onze winkel maak je de lekkerste recepten". Met als gevolg dat de mensen heel gedwee met het recept in het achterhoofd die winkel ingaan en hun boodschappen bij elkaar sprokkelen....

ja dat weet ik wel, dat is ook zo, maar das wel ff een mooi zadeltje om met de producten die hier liggen aan de slag te gaan, daarna, froble je uiteindelijk toch zelf, tenminste ik wel, ik kom dan op lekkere ideeen.

Ha, daar ben ik weer eens...

Die witte wortel, hebben we net gegeten, volgens mij is dat Pastinaak of Parsnip,  voor Nederland een veel te ouderwetse groente maar zoooooo lekker.

Voor ons betekende naar Australie verhuizen ook een hele eet-omslag; wij zijn (nu) volledig organic gaan eten, omdat we steeds meer zijn gaan lezen over wat de grond hier tekort komt, en hoe je dat verder kunt vernietigen of kunt verbeteren. Wij kiezen dan maar voor het laatste, maar je wordt wel heel eng van kunstmest, als je je er een beetje in verdiept...

Veel paardenpoep gevoede groente dus!

Klop, de wat kleinere witte wortel is inderdaad pastinaak, in Nederland soms bij biologische winkels en op boeren markten te koop. Wordt ook wel de vergeten groente genoemd. Is heel gezond en wordt in Australie het meest gebruikt bij roast. Ze voegen de pastinaak dan samen met koolraap, wortelen, aardappelen enz toe.

Wij vinden ze ook heerlijk, net als de koolraapjes (sweets).

Groetjes, Magda

okidokie, weer wat geleerd, nou dan haal ik ze eens lekker in huis.

wat doe je met de zoete koolraapjes??

receptje??

Hoi

Je kan het dunschillen en dan de krullen in de oven droog en knapperige bakken.

Yum

Sidonia

Hallo mensen.
is het nog steeds zodat als je bijvoorbeeld en ons ham koopt en beetje alles in een papier word gekwakt,zonder vloeitje,s [supermarkt  Coles] en anderen  2007

Jaap

Jaap,

Ja dat is nog steeds zo. Het zit wel in een plastic zakje, maar daar wordt het dus inderdaad zo ingekwakt. En dan gaat er een papiertje omheen en wordt het stickertje met de prijs en barcode er opgeplakt.

Je kunt wel netjes verpakte ham krijgen, maar dat is dan voorverpakte ham van bijv. HANS.

Hoi

Of naar een delicatessen gaan.  Je kan dan precies vertellen hoe dik of dun je het wilt en dat gaat de ham wel netjes plat.

Sidonia

Nou wij krijgen hier in Kempsey het beleg niet in plastic zakjes hoor gewoon in papier, net zoals de rest van het vlees en de vis.
Maakt mij niet uit hoor het smaakt er niet minder om en als ik zie dat er te dikke plakken liggen dan vraag ik gewoon of ik  dunne plakken mag en dat is helemaal geen probleem zowel bij de cooles als bij de woolies. Ze kijken me wel een beetje raar aan en ziet ze denken nog dunner??? haha.

Deze schoot me ineens te binnen;

sinds we hier zijn eten we pannekoeken met citroensap en suiker.
Daar hadden we in NL nooit van gehoord, maar het is LEKKER!!!

Daar wil ik graag wat meer over weten!
Doe je die citroen sap dan door het beslag of een beetje over de pannekoek? Klinkt wel grappig. Sta hier bijna elke week pannekoeken te bakken omdat de kinderen 1 avond in de week zelf mogen kiezen wat ze willen eten.... Pannekoeken.....Maar dat wel van volkorenbeslag, heb ik tenminste het idee dat ik ze nog iets "gezonds" voor zet :)

Kan bijna niet wachten om alle 'voedsel herinneringen' op te halen. Het leuke is dat ik er nu zelf maaltijden mee ga maken. Ga binnenkort weer naar mijn moeder en ik ga haar vragen hoe zij er mee omging en wat ze allemaal deed klaarmaken voor 5 hongerige opgroeiende kinderen. Leuk vooruitzicht om dat allemaal te vragen want we hebben eigenlijk nooit gesproken over hoe zij daar alles deed reilen en zeilen. En over eten praten is altijd een leuk onderwerp  :wink:

ik heb net geprobeerd custard te maken, maar ben nog geen rasechte aussie blijkbaar, het werd een grote stugge nergens naar smakende homp die ik weggegooid heb.

help!!

er is ook kant en klare in de winkel, maas das niet leuk.
ik dacht dat het een soort tompoucespul zou worden, maar nee.

Had je de poeder vooraf met wat koude melk glad geroerd (net zoals je met maizena moet doen) ??? Dit er dan beetje voor beetje door de hete melk roeren, dan zouder er geen klonten of een homp moeten onstaan....

Hi Lizzy,

Custard is geen banketbakkers room, de samenstelling is anders. Je kunt je custard wel dikker maken door er eidooier aan toe te voegen je krijgt dan meer de structuur die jij zoekt. Kijk wel uit dat je de custard niet kookt als je de eidooier toevoegt anders krijg je scramble egg.
Ik weet niet welk merk je geprobeerd hebt maar "White Wings"  geeft in het algemeen een goed resultaat.

Succes, Magda

hi

ik verwarm eerst een bodempje melk (fresh) en doe dan een paar eetlepels custard daar doorheen roeren.
dan voeg ik de (warme) restmelk toe. voor een goede mix , gooi ik het over in de milkshakeblender  :lol:.
ik gebruik deze vulling voor mijn limburgse kruimelvlaai ....errug lekker.

40 gram custardpoeder ( Foster Clarkes )
4 dl melk
40 gram suiker

succes!

Monja

Back