Hyves

Wat ik een beetje minder vind is dat er enorm veel hyves zijn over eenzelfde onderwerp, omdat er mensen zijn die niet weten hoe je iets moet schrijven.

Even een voorbeeldje: iemand die de schoenen wel leuk vind, maar te dom is om rechtuit te kijken zal een hyve aanmaken met de naam Naaik schoene, terwijl iemand die de schoenen ook leuk vind en wel een beetje slim is Nike schoenen zal gebruiken als hyve naam. Zo zijn er een aantal publieke hyves over pandora, apple computers enz... Allemaal over hetzelfde onderwerp, maar allemaal net weer ietsjes anders.
 
[quote author=Markus link=topic=8044.msg109559#msg109559 date=1201703907]
[quote author=Maluka link=topic=8044.msg109553#msg109553 date=1201700780]

Hoe kunnen ze het in godsnaam toegestaan hebben dat mensen de meest afzichtelijke achtergronden kunnen plaatsen in hun Hyves profiel, zodanig dat de tekst niet meer te lezen is tenzij je een CMD+A (Alles selecteren)   toetscombinatie gebruikt.

Sta dan helemaal geen achtergrondafbeelding toe......
[/quote]


Ben ik wel met je eens dat het vervelend is dat je dan niet kunt lezen wat er staat.  :-(
Ben zelf ook aan het knutselen geweest op mijn http://emigrerennaaraustralie.hyves.net/ (is nog niet helemaal klaar)
maar het valt ook niet mee als niet web-developer een achtergrond te vinden waarbij de tekst wel leesbaar is. :|

Die van Annemiek is wel leuk  :up: of is die ook van jouw hand afkomstig? :smile:

[/quote]

Leuke Hyves Marcus. Je hebt overigens wel de mogelijkheid om blokken niet doorzichtig te maken, zodat je de tekst veel beter kunt lezen.
 
[quote author=Markus link=topic=8044.msg109559#msg109559 date=1201703907]
Die van Annemiek is wel leuk  :up: of is die ook van jouw hand afkomstig? :smile:
[/quote]

Nope, die heeft Annemiek zelf gemaakt. Ik ben v.w.b. web developing puur betrokken bij het functioneel werkend maken van een website. Grafisch ben ik dan ook niet erg onderlegd. Dus ik zorg er bijv. voor dat als je een post intypt, dat het ook werkelijk opgeslagen wordt in de database en dat de volgende persoon het weer kan lezen. Ik houdt me niet bezig of de letter nu paars, rood, groen of blauw moet zijn of hoe het logo er uit moet komen te zien.

Markus: je zou eens op kunnen meten hoe breed het "vaste" vlak van Hyves is. Je kunt dan bijv. gaan stoeien met een neutrale leesbare kleur in het middenvlak en aan beide zijkanten een soort van afbeelding. De layout van Hyves is een vaste breedte en geen liquid design. Liquid houdt in dat de layout meegaat als je het venster van afmeting aanpast. (Liquid: http://www.amazon.co.uk - Pas hier de venstergrootte maar eens aan....) Daar is het een stuk lastiger voor om een goede achtergrond afbeelding te plaatsen....alhoewel een achtergrondafbeelding met 1 kleur ook een achtergrondafbeelding is :p
 
[quote author=Annemiek link=topic=8044.msg109560#msg109560 date=1201704295]
Die is helemaal van mijzelf ;) Vond die outback duck zo leuk dat ik gewoon in Photoshop een kleur uit die eend heb gekozen en daar de RGB waarde van heb opgeschreven. Die heb ik weer ingevuld bij Pimp My Profile :)
[/quote]

Leuk hoor  :up: sorry dat ik even twijfelde aan jouw kunnen. :wink:

[quote author=Dijnnas link=topic=8044.msg109568#msg109568 date=1201705720]

Leuke Hyves Marcus. Je hebt overigens wel de mogelijkheid om blokken niet doorzichtig te maken, zodat je de tekst veel beter kunt lezen.
[/quote]

Dankje Dijnnas ,ik ga daar nog eens mee aan de slag .
Ik denk dat ik dan die blokken een beetje in dezelfde kleur doe als van de achtergrond anders springen ze er zo uit. :|

[quote author=Maluka link=topic=8044.msg109574#msg109574 date=1201706674]


Markus: je zou eens op kunnen meten hoe breed het "vaste" vlak van Hyves is. Je kunt dan bijv. gaan stoeien met een neutrale leesbare kleur in het middenvlak en aan beide zijkanten een soort van afbeelding. De layout van Hyves is een vaste breedte en geen liquid design. Liquid houdt in dat de layout meegaat als je het venster van afmeting aanpast. (Liquid: http://www.amazon.co.uk - Pas hier de venstergrootte maar eens aan....) Daar is het een stuk lastiger voor om een goede achtergrond afbeelding te plaatsen....alhoewel een achtergrondafbeelding met 1 kleur ook een achtergrondafbeelding is :p
[/quote]

Ik had al een paar keer een hele mooie afbeelding.
Wanneer ik deze uploade naar hyves leek het in de preview of hij de gehele pagina bedekte (wat ik graag wou en wil).
Maar wanneer ik de pagina ging opslaan voor hyves dan werd hij weer verdeeld in vlakken met op 1 pagina met wel 10 keer dezelfde foto.
Dus ik moet wat spelen met afbeelding en afmeting hiervan denk ik? :|

Groet markus
 
Hey Marcus,

Ik heb de blokken ook een beetje in de kleuren van de achtergrond gedaan. Rustige kleuren, anders word je gek.

Over dat herhalen van het achtergrondplaatje: Je knt kiezen uit horizontaal, verticaal en niet herhalen en in alle richtingen. Hij heeft een bepaald vlak gereserveerd voor die achtergrondfoto's en het is volgens mij niet mogelijk om een foto te plaatsen die de gehele achtergrond bedekt. Ik heb een grote foto geupload en toch neemt hij maar een klein deel van de achtergrond in beslag, dus heb ik voor 'in alle richtingen' gekozen.

Succes met je site!
 
Ik heb ook een hyves. Ik denk dat als je zoekt op Rebekka er niet zoveel naar boven komen drijven :). Ehm... als je Brisbane toevoegd ben ik de enige. Anders zijn er 38 pagina's met mensen met dezelfde naam... wist niet dat het ZO populair was :).
 
[quote author=jufrebekka link=topic=8044.msg109604#msg109604 date=1201752081]
Ik heb ook een hyves. Ik denk dat als je zoekt op Rebekka er niet zoveel naar boven komen drijven :). Ehm... als je Brisbane toevoegd ben ik de enige. Anders zijn er 38 pagina's met mensen met dezelfde naam... wist niet dat het ZO populair was :).
[/quote]

Leuk dat je ook op mijn http://emigrerennaaraustralie.hyves.net/ staat. :up:
Wil nog proberen de site wat te updaten en leuke nuttige info of wat dan ook maar met Australie te maken heeft toe te voegen.
Veel leden vind je niet terug op XPdite terwijl zij wel bezig zijn met emigratie naar OZ of dit in de toekomst gaan doen .
Maar er zijn er ook die al wel in OZ wonen. :smile:

Dus voor iedereen die het leuk vind en zijn steentje wil bijdragen  graag. :up:

(ps via http://emigrerennaaraustralie.hyves.net/ kun je ook op mijn persoonlijke hyves komen (leden ,Markus).

[quote author=Dijnnas link=topic=8044.msg109589#msg109589 date=1201726491]
Hey Marcus,

Ik heb de blokken ook een beetje in de kleuren van de achtergrond gedaan. Rustige kleuren, anders word je gek.

Over dat herhalen van het achtergrondplaatje: Je knt kiezen uit horizontaal, verticaal en niet herhalen en in alle richtingen. Hij heeft een bepaald vlak gereserveerd voor die achtergrondfoto's en het is volgens mij niet mogelijk om een foto te plaatsen die de gehele achtergrond bedekt. Ik heb een grote foto geupload en toch neemt hij maar een klein deel van de achtergrond in beslag, dus heb ik voor 'in alle richtingen' gekozen.

Succes met je site!
[/quote]

Dank je , ik zal  als ik weer wat tijd heb weer even aan het experimenteren. :smile:

Groet Markus
 
Zodra bij de baas bekend is dat we gaan vertrekken word ik lid van je emigratiehyves. Tot die tijd: low profile  :up:
 
[quote author=rob en jolanda link=topic=8044.msg109683#msg109683 date=1201813141]
Ik ben ook lid geworden Markus  :up:

Cheers,
Jolanda
[/quote]

Hee leuk ,ik ga even kijken.  :up:

groet markus
 
tja, heel leuk, beetje veel misschien allemaal,hyv,faceb, dit, maar heb toch hyves ,dus leuk om jullie wat beter te leren kennen!
zie dus ook , Gerbrand  Amsterdam :computer:
 
Ik heb me ook lid gemaakt, maakt het wel persoonlijker vind ik hyves en die foto's en ervaringen, toppie...

Tot Hyves, Jacqueline
 
Aangezien ik al hier (australie  :evil:) woon ,
gebruik ik hyves voornamelijk om contact te houden met nederland. :cool:

en kom zo nu en dan oude vrienden tegen , leuk...
Maar kan altijd nieuwe gebruiken , ben ook bij hyves bekend als damhooligan. :up:

Groetjes Johan
 
[quote author=4np link=topic=8044.msg104855#msg104855 date=1197673250]
[quote author=Dijnnas link=topic=8044.msg104851#msg104851 date=1197667132]
Als ik het op mijn werk bekend heb gemaakt dat we gaan, word ik graag lid van deze hyves  :up:
[/quote]

Idem; en dat zal dan misschien wel volgende week zijn haha :p

ps... mooie witte slippers heb je  :applaus:
[/quote]

En dat geld ook voor mij, ze weten op me werk nog niks!
 
Ben dan zo blij met onze werkgevers. We hebben het allebei verteld dat we een gesprek zouden hebben en ook direct doorgegeven dat we het contract hadden getekend met Buysse. Onofficieel heb ik al ontslag genomen, dus ze zijn al aan het zoeken naar vervanging. Wel is gevraagd of ik het pas 6 maanden van te voren aan mijn uitzendkrachten en klanten wilde gaan vertellen, m.u.v. die klanten en uitzendkrachten die al wisten dat deze droom in mijn hoofd zat.

IK SCHREEUW HET VAN DE DAKEN!!!!!
 
Back
Top