IELTS

Mooi. Kan ik dit jaar rustig m'n minor Taal en cultuur Engels (van het Cambridge University) via m'n eigen opleiding gaan volgen. Volgende week een intake op alle vier de gebieden (reading, writing, listening en speaking) om te kijken op welk niveau (CEF-niveau) ik dan kan instappen. En dan "hard" studeren :).
Alvast een goede voorbereiding op de IELTS, hoop ik :).

Gr. Mel
 
Nu heb ik hetzelfde probleem als meerder mensen. De test afleggen. :|
Ik heb bij het bureau wat wij ingeschakeld hebben nagevraagd of ik de test doen moet. De achtergrond bij deze vraag is het volgende.
Na mijn HBO opleiding en enkele jaren werkervaring heb ik de Master of Science in Maintenance and Safety Management gedaan en het bijbehorende diploma behaald. :-D
Deze twee jarige opleidingheb ik in Nederland gevolgd onder supervisie van de University of Bradford, UK. Alle tentamens, examens en dissertatie etc.waren in de engelse taal. Het antwoord van het bureau is: "As you have undertaken your degree from Uni of Bradford, you shouldn't have to undertake an IELTS."
Weet iemand of dit inderdaad kan kloppen? Het scheelt een hoop tijd, geld en afwachten.

Groeten Wilco
 
WilSil,

zou het ff nakijken in booklet 6 wat DIMIA hierover zegt, en even kijken wat je assessing authority eist. Voor sommige moet je namelijk je IELTS al doen voor je skill assessment (bijv. IEAust).

Succes, gr Sab
 
Nou, ik ga dus een minor Taal en Cultuur Engels doen, alvast als voorbereiding mocht ik ooit les gaan geven in Australië :). Check ik mijn schoolsite even om te kijken of er toevallig al een rooster op staat. Zie ik tot mijn grote verbazing dat men tegenwoordig ook examentraining voor IELTS geeft. Nou val ik echt van m'n stoel :-D.
Maarja, ik ga maar gewoon aan m'n minor beginnen en hoop dat dit me uiteindelijk ook goed voorbereidt :).
 
[quote author=Sabien link=topic=1947.msg27737#msg27737 date=1126705102]
WilSil,

zou het ff nakijken in booklet 6 wat DIMIA hierover zegt, en even kijken wat je assessing authority eist. Voor sommige moet je namelijk je IELTS al doen voor je skill assessment (bijv. IEAust).

Succes, gr Sab
[/quote]

Klopt. Idem voor de ACS.
 
[quote author=baz link=topic=1947.msg28085#msg28085 date=1126955308]
Klopt. Idem voor de ACS.[/quote]

No way, Baz!

ACS behoeft geen IELTS result.

:cool:
 
[quote author=Wilsil link=topic=1947.msg27726#msg27726 date=1126697317]
Nu heb ik hetzelfde probleem als meerder mensen. De test afleggen. :|
Ik heb bij het bureau wat wij ingeschakeld hebben nagevraagd of ik de test doen moet. De achtergrond bij deze vraag is het volgende.
Na mijn HBO opleiding en enkele jaren werkervaring heb ik de Master of Science in Maintenance and Safety Management gedaan en het bijbehorende diploma behaald. :-D
Deze twee jarige opleidingheb ik in Nederland gevolgd onder supervisie van de University of Bradford, UK. Alle tentamens, examens en dissertatie etc.waren in de engelse taal. Het antwoord van het bureau is: "As you have undertaken your degree from Uni of Bradford, you shouldn't have to undertake an IELTS."
Weet iemand of dit inderdaad kan kloppen? Het scheelt een hoop tijd, geld en afwachten.

Groeten Wilco
[/quote]


Bij Martijn hetzelfde. Maar dat kwam omdat Martijn een verklaring had dat hij zijn hele master in het Engels heeft gedaan. Maar wij zijn een uitzondering omdat het bij ons om een studie visum ging. En dan gelden andere regels dan bij een permanent...  Ik vond het een goede tip om het eens op de dimia site op te zoeken. Je kunt ze ook bellen. Maar dat betekent niet altijd dat je dan goede informatie krijgt...
 
Wil ook wel even reageren op IELTS. Ikzelf heb de IELTS test 2x gedaan. Was iets te voorbarig geweest en had tegelijkertijd met de TRA aanvraag maar de IELTS test gedaan. gemiddelde score 8,5 (uit 9 punten die je kan halen), TRA duurde langer dan gedacht en na 1 jaar was de IETS test verlopen ?! Na een jaar ben je toch niet alles van de Engelse taal vergeten? Ik kan me voorstellen dat als je net een 6 haalt dat ze zeker willen weten of je kennis van het Engels wel voldoende is, maar met 8,5 moet toch wel duidelijk zijn dat je het Engels goed beheerst, maar deze argumenten hadden geen zin, moest de test gewoon na een jaar weer helemaal overdoen, inclusief 160 euro betalen :x en weer een dag naar Amsterdam, uitkomst van test was weer 8,5. Mijn kennis van de Engelse taal was niet veranderd. Dure les!
 
[quote author=AJ link=topic=1947.msg28086#msg28086 date=1126955677]
[quote author=baz link=topic=1947.msg28085#msg28085 date=1126955308]
Klopt. Idem voor de ACS.[/quote]

No way, Baz!

ACS behoeft geen IELTS result.

:cool:

[/quote]

Ik zie het.... zou zweren dat ik het had gelezen...
maar dat scheelt weer toch?  :up:
 
Ik heb laatst een link opgezocht via het forum, maar is mijn vraag heb ik voldoende aan dit materiaal als ik dit redelijk onder controle heb om de test af te leggen.

groetjes Manja
 
[quote author=memswear link=topic=1947.msg33992#msg33992 date=1130699565]
Ik heb laatst een link opgezocht via het forum, maar is mijn vraag heb ik voldoende aan dit materiaal als ik dit redelijk onder controle heb om de test af te leggen.
[/quote] Nee, tenminste dat is mijn mening. Bij de oefeningen die op internet staan had ik bij alle onderdelen ruime voldoende's, maar bij het examen was dit toch echt wel even een ander verhaal het viel behoorlijk tegen iig. Het beste wat je kunt doen is voor 23 euro geloof ik oefenmatriaal bestellen bij het ielts centrum in Utrecht of Amsterdam.

Groetjes Sander :up:
 
Je kan natuurlijk honderden testen doen van IELTS, lekker thuis, ben je het zat stop je ermee. Het thuis maken van welke IELTS test dan ook is  geen garantie voor een "goed" punt. Wat ik wel iedereen kan aanraden als voorbereiding op de IELTS test, en dat is zowieso goed voor je verblijf dadelijk hier, kijk naar Engelse televisie, Je kan in NL met de Engelse teletekst veel programma's van de BBC " ondertitelen in Engels"( eigenlijk bedoeld voor de Engelse doven en slechthorenden ) , hoor je het gesprokene, lees je het ENGELS!!! geschrevene, dit kan je ook doen bij de films die je hebt op DVD of huurt, kijk de film en gebruik niet de Nederlandse maar Engelse ondertiteling. Koop eens per week ( op zondag bv.) de Engelse krant, lees die eens helemaal door, tot en met de advertenties, koop eens de Time magazine of Newsweek luister in Nederland op je pc naar streaming Australische radio ( kom je gelijk in de sfeer!!!) http://radio-australie.startkabel.nl/k/radio-australie/index.php?nr=1

MAW dompel je alvast onder in het Engels en geniet ervan, dadelijk is het niet anders en is het nog Engels met een accent ook!

Willem
 
Mocht Henriëtte dit nog lezen,
Ik heb een examenboek van IELTS, zowel general als academic. Dus mocht je willen oefenen kan ik je wel wat kopietjes sturen. Mijn man heeft de academic test al gedaan (en gelukkig gehaald!), ik moet de general nog doen. Als partner hoef ik gelukkig niet de academic te doen. Het niveau verschilt enorm!!
Academic is 2 jaar geldig en general 1 jaar. Wij zijn met allerlei voorbereidingen bezig en zolang daar geen schot in zit wacht ik met het doen van mijn examen.
Ik heb meer moeite met lezen dan horen. Mij hielp dus erg het lezen van boeken/tijdschriften.

groeten, Hebe
 
[quote author=willem-lenie link=topic=1947.msg34784#msg34784 date=1131088534]
Je kan natuurlijk honderden testen doen van IELTS, lekker thuis, ben je het zat stop je ermee. Het thuis maken van welke IELTS test dan ook is  geen garantie voor een "goed" punt. Wat ik wel iedereen kan aanraden als voorbereiding op de IELTS test, en dat is zowieso goed voor je verblijf dadelijk hier, kijk naar Engelse televisie, Je kan in NL met de Engelse teletekst veel programma's van de BBC " ondertitelen in Engels"( eigenlijk bedoeld voor de Engelse doven en slechthorenden ) , hoor je het gesprokene, lees je het ENGELS!!! geschrevene, dit kan je ook doen bij de films die je hebt op DVD of huurt, kijk de film en gebruik niet de Nederlandse maar Engelse ondertiteling. Koop eens per week ( op zondag bv.) de Engelse krant, lees die eens helemaal door, tot en met de advertenties, koop eens de Time magazine of Newsweek luister in Nederland op je pc naar streaming Australische radio ( kom je gelijk in de sfeer!!!) http://radio-australie.startkabel.nl/k/radio-australie/index.php?nr=1

MAW dompel je alvast onder in het Engels en geniet ervan, dadelijk is het niet anders en is het nog Engels met een accent ook!

Willem
[/quote]

Leuke reactie  :up:
Ik zal dat zeker eens gaan uitproberen met die Engelse ondertiteling.
Als ik thuis ben zal ik ook zeker naar de Australische radio gaan luisteren.
Maar ik moet ook hoognodig even achter dat IELTS-oefenmateriaal aangaan. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen  :)
 
Hoi allemaal,

Vandaag m'n test results van m'n minor English terug gekregen. Er wordt getest adhv IELTS (advanced).
Voor writing, listening en speaking had ik een 7, maar voor reading een 5. Op een of andere manier lukt het me niet om er verbetering in te krijgen. Ik had wel het idee/gevoel dat het beter ging dan een half jaar geleden. Ik had nu alle teksten kunnen lezen en alle vragen kunnen beantwoorden. Het moeilijkste vond ik kopjes aan alinea's geven. Maar begrijpend lezen is en blijft voor mij voorlopig toch nog best pittig. Iemand een tip hoe ik dit evt. zou kunnen verbeteren? Het lezen van teksten/boeken in het engels gaat over het algemeen goed, maar dat tekstverklaren :|. Ik heb nog een hele tijd om te oefenen, maar ik wil die tijd wel nuttig gebruiken :)...

Groetjes,
Mel
 
Van de IELTS vond ik reading ook het pittigste, vooral die kopjes aan alinea's geven en het tekstverklaren. Had daar ook het laagste cijfer voor.

Sander krijgt nu regelmatig "bijles" van de vrouw van mijn vader (zij is Australisch en lerares) Zij oefent met hem het lezen en het tekstverklaren. Zijn herkansing is 11 maart. Maar met het blijven oefenen gaat dat vast wel goedkomen! Ik weet niet of je ook iemand in je omgeving hebt die je hierbij kan helpen?
 
@Mel
Misschien kun je in een tweedehandsboekenmarkt of in de bieb kijken voor examenbundels engels. Daar zit ook tekstverklaren in. Multiple choice dus kun je het zelf nakijken. En je kunt zelf je niveau kiezen VMBO, Havo of VWO. Net zo makkelijk.  :up:
 
Hi Lin & Jufrebekka,

Thanks voor de tips. Ik ga zeker kijken of ik een (tweedehands) boek kan vinden of evt. lenen bij van de bieb. Ik heb twee leerkrachten Engels, waarvan er ééntje uit Whales komt. Zij kunnen me gelukkig ook goed helpen. In april heb ik weer een test en dan hoop ik een zesje te kunnen halen :|. Liefst natuurlijk hoger, maar zolang er een stijgende lijn te zien is... :). En zoals ik al eerder schreef, heb ik nog een hele tijd voordat ik IELTS moet doen (ruim 2 jaar :cry: :)), dus tijd genoeg om me hierin te gaan verbeteren. Komt wel goed, hoop ik.

Mel
 
Back
Top