[quote author=willem-lenie link=topic=1947.msg34784#msg34784 date=1131088534]
Je kan natuurlijk honderden testen doen van IELTS, lekker thuis, ben je het zat stop je ermee. Het thuis maken van welke IELTS test dan ook is geen garantie voor een "goed" punt. Wat ik wel iedereen kan aanraden als voorbereiding op de IELTS test, en dat is zowieso goed voor je verblijf dadelijk hier, kijk naar Engelse televisie, Je kan in NL met de Engelse teletekst veel programma's van de BBC " ondertitelen in Engels"( eigenlijk bedoeld voor de Engelse doven en slechthorenden ) , hoor je het gesprokene, lees je het ENGELS!!! geschrevene, dit kan je ook doen bij de films die je hebt op DVD of huurt, kijk de film en gebruik niet de Nederlandse maar
Engelse ondertiteling. Koop eens per week ( op zondag bv.) de Engelse krant, lees die eens helemaal door, tot en met de advertenties, koop eens de Time magazine of Newsweek luister in Nederland op je pc naar streaming Australische radio ( kom je gelijk in de sfeer!!!)
http://radio-australie.startkabel.nl/k/radio-australie/index.php?nr=1
MAW dompel je alvast onder in het Engels en geniet ervan, dadelijk is het niet anders en is het nog Engels met een accent ook!
Willem
[/quote]
Leuke reactie
Ik zal dat zeker eens gaan uitproberen met die Engelse ondertiteling.
Als ik thuis ben zal ik ook zeker naar de Australische radio gaan luisteren.
Maar ik moet ook hoognodig even achter dat IELTS-oefenmateriaal aangaan. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen