Ik irriteer me mateloos....

Stond druk te stofzuigen en herineerde mij ineens dit draadje! Nou daar gaan we dan:

Ik irriteer mij mateloos aan haar. Ze praat de hele dag door en het gaat echt helemaal nergens over. Ze stopt hier pas mee als ze naar bed gaat en wanneer ze 's ochtends op staat is het gelijk weer raak. Ze kan niet stil zitten, heeft geen rust noemt ze dat. Ze reorganiseert mijn keukenkastjes. Heeft commentaar op het brood dat ik aan Dirk mee geef naar kantoor. Heeft commentaar op hoe ik met mijn kinderen om ga. Wanneer ik mijn dochter vermanend toespreek, verdedigd ze haar. Hulp in huis bestaat uit: zal ik mijn eigen kamer even stofzuigen? Haar idee van een toeristische attractie is de Bunnings, Harvey Norman en Coles. Ik heb nu even geen laundry meer, dat is nu haar badkamer. Wanneer er dan vervolgens daar een potje omvalt is dat de schuld van de kinderen (misschien zat het wel gewoon niet dicht? Misschien had je het gewoon ergens anders moeten zetten???). Ze wil van alles vertellen over hoe het in Nederland anders is... Ik woon hier pas 11 maanden, dat weet ik wel! Ze wil maar praten over de kleinkinderen van haar man, boeit me niet, die ken ik niet!!! Wanneer we haar ergens mee naar toe nemen, moeten we wel om 12.30 uur thuis zijn want dan moeten we brood eten en om 17.30 uur moet ze haar man bellen dus moeten we natuurlijk ook thuis zitten. Vroeg opstaan is er ook niet bij, ze komt rond 10 uur haar bed uit.

Over wie ik het heb? MIJN SCHOONMOEDER.

Sorry lieve mensen, moet even mijn frustratie kwijt, volgens Dirk moet ik het maar gewoon even volhouden, ze is hier maar 2,5 week... Maar hij zit op zijn werk en ik zit hier met haar!!!!!! Praten helpt niet, want ze begrijpt het niet. Ik wil soms gewoon even rust, 10 minuten maar, gewoon even naar de stilte luisteren, maar ze blijft maar praten....

Dank jullie wel voor een luisterend oor :mellow:
 
Komt me aardig bekend voor.

Gewoon een vette nep spin in haar bed leggen.....of betere een echte. :smile:
Of ineens ben je weg, alleen winkelen, kom je terug zeg je dat je iets vergeten was.
Doe maar wat Dirk zegt ,effe volhouden, nog even en je bent weer samen met Dirk.

Blijf tot 10 tellen ...keer op keer.

Cheers,

Jack :evil:
 
Oei, arme Sacha! Ik kan me dit zo goed voorstellen! Heel veel sterkte en veel plezier op het vliegveld straks ;-)
 
Succes!!! Ik kan me heel goed voorstellen dat het je neus uitkomt. Ze wil blijkbaar erg haar Nederlandse gewoontes aan jullie opdringen, gewoon om te laten zien dat volgens haar NL beter is, en ze hoopt natuurlijk jullie dat te doen inzien.
Jammer dat ze niet van al het moois dat WA heeft te bieden wil genieten.
Dus idd.. nog even 2 weken volhouden.. succes :up:
 
Joh Sacha, ik wist niet dat MIJN schoonmoeder bij jou op bezoek was! :shock:
Tell me about it, ik weet hoe dat is. Heel vermoeiend en irritant ( en tuurlijk, verder is het een lief mens :smile: ).

Weet je wat het beste werkt bij dit soort mensen; kwaad met kwaad bestrijden! Dus jij moet net zoveel gaan buurten tegen haar, maakt niet uit waarover ( jij krijgt ook meestal geen interessante onderwerpen te horen van haar toch? ) en haar in de rede vallen met je geklets.Kijken wie dat het langst vol houdt :grin: Dan zoekt zij uiteindelijk zelf de rust op en gaat ze jou uit de weg.
Tenmminste, dat is de theorie.... :up:
 
Weet je wat het beste werkt bij dit soort mensen; kwaad met kwaad bestrijden! Dus jij moet net zoveel gaan buurten tegen haar, maakt niet uit waarover ( jij krijgt ook meestal geen interessante onderwerpen te horen van haar toch? ) en haar in de rede vallen met je geklets.Kijken wie dat het langst vol houdt :grin: Dan zoekt zij uiteindelijk zelf de rust op en gaat ze jou uit de weg.
Tenmminste, dat is de theorie.... :up:

hmmm interessante case study.. :grin: een poging waard zou ik zo zeggen
 
Weet je wat het beste werkt bij dit soort mensen; kwaad met kwaad bestrijden! Dus jij moet net zoveel gaan buurten tegen haar, maakt niet uit waarover ( jij krijgt ook meestal geen interessante onderwerpen te horen van haar toch? ) en haar in de rede vallen met je geklets.Kijken wie dat het langst vol houdt :grin: Dan zoekt zij uiteindelijk zelf de rust op en gaat ze jou uit de weg.
Tenmminste, dat is de theorie.... :up:

hmmm interessante case study.. :grin: een poging waard zou ik zo zeggen

Haha ik ga met Skip mee.

Nee, maar echt lastig voor je Sacha!! Jammer dat je schoonmoeder niet kan genieten van het mooie in Australie, en zich nog niet bij jullie keus heeft neergelegd.
Probeer de theorie eens uit, en we horen allemaal graag hoe dat verloopt
afro.gif

Zet um op.
 
Sterkte Sacha! Kan me zo goed voorstellen hoe super irritant dat is...

Nog even volghouden.... en misschien de tip van Skip opvolgen :wink:
 
Sterkte!! :lol: :up:

Al ben ik stiekem een beetje jaloers. Ik mis mijn schoonmoeder nog vaak, ze is al overleden..... :oops:
 
Hi Sacha

Toevallig zat ik dit gisteren te lezen

"...ever had a friend or colleague who could not stop talking? The weather, a pet, marital hassles, the best buys - the subject is immaterial: the chatter just never seem to stop.....Garrulous people. After meeting one, you come away feeling completely exhausted. Garrulous people are not unpleasant, rather they use speaking as a way to get attention and control of the situation, because in many cases they are very needy people. By not stopping talking they manipulate others to remain in their space, where they can energetically draw from them. If they threaten to leave, they introduce yet another topic or event to stop them, or else repeat what they have just said.
Talking abundantly is a way of releasing an excess of energy, usually caused by stress. They seek to communicate with others in order to avoid communicating deeply with themselves."
note: Just remember that God have us two ears and one mouth so that we could communicate in that ratio...

Helaas geeft het geen oplossing wat je moet doen. Maar soms helpt het als je het in een hokje kan plaatsen en een naam kan geven, of weet waar het vandaan komt of waarom mensen sommige dingen doen.

Geduld is een schoone zaak, maar soms verdomd moeilijk.

Sterkte
 
Ik vroeg me al af wie dit topic nieuw leven had ingeblazen en waarover toen ik het in de lijst zag staan.

Sorry Sacha moest wel even grinneken, want bij je eerste 2 regels had ik al in de gaten over wie het ging. :rolleyes: OMG! Is die even uit haar comfor zone! Heb je al een mantra waarmee je bij moeilijke momenten jezelf weer moed inspreekt? "I'm a good mother, a great wife, don't like her, I love life! (herhaal het zoveel je nodig hebt :up: )

Als ik alleen al denk aan een bezoek van mijn moeder (wat ze heeft aangekondigd te gaan doen) krijg ik al bijna een paniek aanval! :shock: Vind 1 hele dag al energie slurpend en dan zal ze er een aantal weken zijn..... Just shoot me now please :shocking:

Sterkte Sacha!
 
Me me me...... I like to shoot. :angeldevil: :tennis: Waar komt dat tennis ding nou weer vandaan....Heb mijn vingers blijkbaar niet onder controle , moet je nagaan als ik ene gun in mijn handen heb....Waar ging het ook alweer over?, oja schoonmoeders. Heb je problemen of koppijn dan moet je bij Jack zijn, heb je gehad naar het kijken naar je schoonmoederes kin ...huur dan Jack in..... :wacko:

Jack :twisted:
 
Ik vroeg me al af wie dit topic nieuw leven had ingeblazen en waarover toen ik het in de lijst zag staan.

Toen ik zag dat dit onderwerp weer back to business was, dacht ik dat het ging over het nieuwe nummer van Direct..... nou hoor je pas goed dat ie slist!! Dit nummer moet jij nog irritanter vinden Kathren dan de vorige :grin:
 
Dus daarom ben je naar Australia verhuist. :shock:
Enfin, het probleem is gemakkelijk op te lossen. Schaf jezelf een mp3 player aan. De rust is zo terug.
Of zeg gewoon dat ze haar klep houdt. Dan ben je er ineens vanaf. :bye:
 
Ik vroeg me al af wie dit topic nieuw leven had ingeblazen en waarover toen ik het in de lijst zag staan.

Toen ik zag dat dit onderwerp weer back to business was, dacht ik dat het ging over het nieuwe nummer van Direct..... nou hoor je pas goed dat ie slist!! Dit nummer moet jij nog irritanter vinden Kathren dan de vorige :grin:

Ze waren gisteren live bij Giel Beelen op de radio...... Zappp!... Dan luister ik nog liever naar Edwin Everts en zijn team en dat vind ik al erg :grin:
 
Back
Top