Jack's end

Over een jaar. Of is hij dan al af?

Heb je al bouwtekeningen? Heb je al een idee? Zet je tussentijds een caravan op je lot? Waar je in woont?

[quote author=Luuk link=topic=7973.msg106479#msg106479 date=1199274168]
Of is hij dan al af?

Heb je al bouwtekeningen? Heb je al een idee? Zet je tussentijds een caravan op je lot? Waar je in woont?[/quote]

Ja...ja..ja..ja..that's right

Heb je 'em,

Jack :evil:

Je bent vaag Jack. Leg eens wat meer uit, in duidelijke taal, wat je gaat doen en wat je wilt.

[quote author=Luuk link=topic=7973.msg106440#msg106440 date=1199262353]
[glow=red,2,300]Ik ben niet handig[/glow], maar wil je best komen helpen hoor.. ;) Heb je nog een jaar?
[/quote]

Zou daar nog maar eens goed over nadenken, Jack

[quote author=Luuk link=topic=7973.msg106497#msg106497 date=1199278906]
Ik kan goed nadenken.. :p En leer snel ;)
[/quote]

Niet op reageren Dijnnas, niet op reageren....  :lol:

[quote author=Dijnnas link=topic=7973.msg106511#msg106511 date=1199283029]
[quote author=Luuk link=topic=7973.msg106497#msg106497 date=1199278906]
Ik kan goed nadenken.. :p En leer snel ;)
[/quote]

Niet op reageren Dijnnas, niet op reageren....  :lol:

[/quote]

Nee, doe maar niet.. je hebt namelijk al erg vaak commentaar / kritiek op mij.

[quote author=Dijnnas link=topic=7973.msg106516#msg106516 date=1199283905]
Ik hou van duidelijkheid  :up:
[/quote]

En je bent vervelend. Stop maar even.

Hee hee ho nou!!!! Luuk, that was uncalled for.

En wanneer Jack zin heeft in details te treden over z'n bat cave, dan horen we dat wel. :)

Kangaroo place,

Ze springen daar speels rond, wallabies...kangaroos zitten alleen in het midden van Australia.
Een stukje grond van 5acre.
1 floor house van 300m2 + gemetselde shed van 105m2, 4 slaapkamers 35m2 , 2 badkamers, etc, etc,  volledige veranda eromheen....Zwembadje...
Ik zet wel wat foto's op deze site.

Meer duidelijk zo, ik hou ook van duidelijkheid :smile:
Wanneer kom je over Luuk...?

Cheers,

2 slaapkamers van 35m2 ik moet kunnen dansen en springen enne ....alleen mijn zoontje snurkt   :shock: :smile:

Stuur je nog wel een tekeningetje door met wat foto's :up:
Zijn er meer mensen op dit forum die hun huis zelf gaan bouwen of gebouwt hebben en wat zijn je ervaringen....

[quote author=Luuk link=topic=7973.msg106517#msg106517 date=1199284264]
[quote author=Dijnnas link=topic=7973.msg106516#msg106516 date=1199283905]
Ik hou van duidelijkheid  :up:
[/quote]

En je bent vervelend. Stop maar even.
[/quote]

:grin: Relax baby  :grin:

Weet je wat ik zou doen als ik ging bouwen? Met mensen in de omgeving babbelen. Want hoe je je huis ontwerpt, heeft een boel te maken met de ligging. Bijvoorbeeld: ons huis kijkt uit op het oosten, en de hitte is daardoor redelijk te harden (we krijgen zelfs nog wel 's een briesje!). Maar aan de andere kant van de heuvel moeten de huizen wel getinte ramen hebben omdat ze de 'Western sun' krijgen en de hitte niet uit te houden is. Kan je nóg niet lekker buiten zitten! Van die dingen.

Zou wel ducted airconditioning inbouwen.

Denk dat je tíjdens het bouwen wel veel dingen zal tegenkomen, of wanneer het huis af is en je er een tijdje woont. Dan denk je 'hm, als ik dát geweten had, dan had ik .... blablabla'. Gelukkig gaan wij nooit een huis bouwen; 't lijkt erop dat je er met je neus bovenop moet zitten, en dan nóg zijn er drama's. Niet voor ons, maar misschien wel voor jou omdat je toch zo'n handige duivel bent, toch?! :)

Dank je wel Reentje ....maar dat wisten we al.
Airconditioning hier kun je niet zonder net zoals de getinte ramen en dankzij die volledige veranda eromheen heb je extra cooling in het huis.
Alle nieuwe huizen worden gebouwd met getinte ramen.
Ook deuren tegenover elkaar bouwen is hier zeer in de smaak.
Een aparte garage waar 2 of meerdere auto's in kunnen ook ,in de stad of druk bewoonde buurten zitten is de garage in het huis ingebouwd vanwege grond tekort.
Water  zal zo'n 3 tot 7 lper/sec zijn....en dit zullen we vinden op zo'n 36 meter diepte.

Heb je meer nieuwtjes dan hoor ik het graag.... :up:

Tja, het ligt er ook aan in hoeverre je de verkoopwaarde van je huis in de gaten wil houden. Sommige dingen lijken voor de hand liggend maar blijken anders te zijn, met andere dingen is het omgekeerd. Zoals de huizen op Waiheke hier bekend staan om het gebrek aan bergruimte, raar toch?

Wat bedoel je trouwens met 'deuren tegenover elkaar'? Achterdeur in rechte lijn met voordeur?

Het onderwerp 'airconditioning' doet me denken aan het huis van een vriendin van een vriendin, in Weipa. En géén airco. Dat is dus niet meer zweten, maar gútsen! Dan ben je echt een bikkel zeg!  :cool:

Yep Reentje that's true,

Die deuren tegenover elkaar is voor de wind door het huis te houden.
voordeur tegenoverachterdeur  is een vb of andere deuren tegenover elkaar.

Mot je niet doen midden in het wetseizoen...dat is minder maar in de winter met de lage humidity is het heerlijk als die koelebries door het huis waait.

Geen airco is niet te doen met de luxe waar we in deze tijd opgroeien en je moet bouwen zoals de mensen het willen en wat in trek is, of je wilt er je destiny van maken.....voor ons nu nog niet..

Ach,het komt allemaal goed :up:

Ik heb bij mensen gewoond die hun huis aan het bouwen waren. En ik heb bij mensen gewerkt die zelf hun huis hadden gebouwd.

De eersten waren niet ver. Ze hadden 2 grote schuren neergezet.. 1 met spullen, en 1 om in te wonen. Er stond in de schuur een grote caravan waar ze in woonden, water uit de watertank uit de dam.. geen stroom nog. Ik denk dat die nu 3 jaar later nog niet verder zijn.

De 2e had zijn eigen huis gebouwd, met zelf gebakken stenen.. zag er erg mooi uit. Grote robuuste stenen met omgevingskleur.

Februari 2009 ben ik er pas Jack. :) En niet in NT.. maar in VIC  :cry:

[quote author=Luuk link=topic=7973.msg106440#msg106440 date=1199262353]
Ik ben niet handig, maar wil je best komen helpen hoor.. ;) Heb je nog een jaar?[/quote]

:up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

[quote author=Luuk link=topic=7973.msg106624#msg106624 date=1199348829]
Februari 2009 ben ik er pas Jack. :) En niet in NT.. maar in VIC  :cry:[/quote]

:?  :?  :shock:  :cry: mooi is dat, eerst me vertellen dat je me komt helpen en dan zeggen dat je 2500k's verderop zit.

Back