Jack's end

[quote author=Jack link=topic=7973.msg106599#msg106599 date=1199337428]
2 slaapkamers van 35m2 ik moet kunnen dansen en springen enne ....alleen mijn zoontje snurkt  :shock: :smile:

Stuur je nog wel een tekeningetje door met wat foto's :up:
Zijn er meer mensen op dit forum die hun huis zelf gaan bouwen of gebouwt hebben en wat zijn je ervaringen....

Jack :evil:
[/quote]

Ha Jack,

Ik heb in nederland drie keer een stuk grond van de gemeente gekocht en er een huis op gezet. De eerste keer volledig laten bouwen, de tweede en derde keer een casco neer laten zetten en zelf de rest doen. Vond ik prachtig om te doen, maar naast een volledige baan vond ik het niet meevallen.

Ik weet niet of jij van plan bent om dit allemaal naast een baan te doen, maar wanneer dat zo is ben je er volgens mij minimaal 2 jaar mee bezig.

In ieder geval succes en we zien graag foto's of schetsen.

Jack2

Ik ben benieuwd naar je plannen Jack.
Mij spelen dezelfde gedachten door het hoofd ,nieuwbouw of verbouw en vervolgens verkopen.
Ik wil proberen iets heel nieuws te introduceren in OZ en dit ga ik ook zeker uitvoeren.
In ieder geval eerst bij ons eigen woning.
Ik snap niet waarom ze in OZ zoveel van die huizen bouwen met van die flauwe dakhellingen (het zal een reden hebben  :dunno:)
Met mijn beroep als rietdekker ga ik ons eigen huis voorzien (als het wordt toegelaten  :|) van een rieten dak.
Het zal dan wel uitdraaien op een nieuwbouw huis gezien ik maar weinig huizen heb gezien met een mooie steile (min.40 graden) dakhelling.
Het riet is goed te behandelen tegen brandgevaar en het is heerlijk koel wonen onder een rieten kap door de isolerende werking.
Ook zal de levensduur veel hoger liggen in OZ door het zonnige droge klimaat.
Hier wat voorbeelden

P9190062.jpg

P10100022-1.jpg

P6260001.jpg

veranda.jpg

Een mooi houten huis met een rieten kap op acreage met wat palmbomen er om heen. :w00t:
Kan niet wachten om naar OZ te komen.

Groet Markus

Dat eerste huis.. poeh, wat mooi. Ga een eigen business opzetten in Rietbedekking.. :) Als je naar Melbourne komt, help ik je ;)

Kun je wel riet (geschikt) krijgen daaro?

Jack; wat is 2500 nou!

WOW Markus, echt te gek wat je hebt gedaan. Respect hoor.

[quote author=Markus link=topic=7973.msg106664#msg106664 date=1199361239]

Ik snap niet waarom ze in OZ zoveel van die huizen bouwen met van die flauwe dakhellingen (het zal een reden hebben  :dunno:)
[/quote]

Ik heb eens aan Australische vrienden gevraagd waarom zij allemaal golfplaten daken hadden. Ik maar denken dat het alleen voor de koelte was, maar ze schijnen het ook nog mooi te vinden. Snap ik nou helemaal niets van.

[quote author=Luuk link=topic=7973.msg106671#msg106671 date=1199365829]
Dat eerste huis.. poeh, wat mooi. Ga een eigen business opzetten in Rietbedekking.. :) Als je naar Melbourne komt, help ik je ;)

Kun je wel riet (geschikt) krijgen daaro?

[/quote]

Hee Luuk zoals het nu lijkt gaan we dit bedrijf www.aussunshaders.com.au overnemen en dan er bij proberen het rietdekken te introduceren.
Volgens huidige eigenaren is riet met wat formaliteiten wel te importeren.
Voor ons Queensland. :lol: :cool:

[quote author=Dijnnas link=topic=7973.msg106675#msg106675 date=1199366256]

Ik heb eens aan Australische vrienden gevraagd waarom zij allemaal golfplaten daken hadden. Ik maar denken dat het alleen voor de koelte was, maar ze schijnen het ook nog mooi te vinden. Snap ik nou helemaal niets van.
[/quote]

Voor de koelte hoef je het niet te doen lijkt mij en al helemaal niet met zo'n dakhelling volgens mij. :-(

En wat je zegt Dijnnas dat ze dit nou mooi vinden gaat er bij mij ook niet echt in ,maar smaken verschillen misschien. :|

Groet Markus

[/quote]

Volgens mij is het gewoon de goedkoopste manier om je dak te bedekken

Het zal best de goedkoopste manier zijn (en de lelijkste), maar waarom heeft niet iedereen golfplaten daken dan?
Als ik het zo zie moeten we allemaal overgaan op de daken van Marcus.

Als er een cycloontje op komst is zoals nu wil je geen pannen op je dak hebben liggen,
Al die schroeven waarmee het dak is vastgezet is voor die harde stormen hier.
Windsnelheden lopen nu op boven de 100km/uur en vanacht tot in de ochtend zeggen ze (hoop dat ze erlangs zitten) dat er een cycloontje aankomt boven de 200km/uur. Volgens de lokale waarschuwingen rond de 250 - 280km/uur.

Kolere, we zullen dit maar de mindere kanten noemen van de NT.
Matras staat al voor het raam.

Luuk, ze zeggen dat mijn zoontje op mij lijkt... :wink:..

Sorry Luuk,

Gisteren ging het een beetje te hard naar me zin om buiten foto's te maken.
It's not over yet,they say...
Binnen 24 uur verwachte ze nog steeds een cycloontje.
Bloody , waar komt al dat water toch vandaan...
Ik zal mijn best doen wat betreft die foto's.

Die Jack  :evil:

Ik herinner me nog dat je ons de ogen uitstak met je "iedere dag 34 graden toen het bij ons in Tas "winter" was!  Ja dit zijn inderdaad de mindere kanten van NT.

Dus voor wij langs komen zal het toch weer een beetje droger moeten worden. En hier een beetje kouden want wij mogen echt niet mopperen.  :up:

Succes

Enne heb je gekozen voor een kithome zoals je al eens eerder hebt laten vallen? En zo ja voor welk.

Thanks Jolanda,

Kallie what the f$&k is kithome....
Heb ik dat ooit laten vallen, ik weet niet eens wat een kithome is.....?
Net op de radio verwachten ze toch het cycloontje landinwaarts, deze zal rond de 200km/uur zijn en zo'n grondsnelheid van zo'n 30 a 60 km/uur.
Oja, het is nu droog voor bijna een uur, 28graden en heerlijk briesje.
Zal wel niet met een briesje blijven.

Ga maar weer dat matras voor het raam zetten :up:

kithome...voorgefabriceerd huis, van die fabriek wandjes die je alleen even op zijn plek moet zetten, vastzetten, meestal zij ze al voor je geisoleerd, geen kwaliteit gewoon shit dus.
Nee daar doe ik niet aan.
Hallo, hier knipoogt een cycloontje naar me en Kallie vraagt meof ik een kithome neer ga zetten zoals een bouwpakketje een legopakketje een luciferhuisje....

Thanks Kallie, weet ik ook weer wat voor beeld je van me hebt :up:  :x

Heb je ze dan toch al onderzocht?

Oh, en een want is heeeeel iets anders dan een wand. Een wand gemaakt van wantjes zou inderdaad behoorlijk shit wezen :-D

Een wand met een verkeerde t's of d's zou helemaal shit zijn. :wink: .....teacher.
Hoe je die wandjes ook maakt of keerd , blijft shit.

geef mij maar het echte bouwwerk ,niet van die snelbouw of legopakketjes.

Jack.  :wink: Probeer anders woorden met t/d/dt vervoegingen te vermijden.. :p

Maar je gaat dus zelf lekker 2 jaar lang klussen. Tof. 4 uur zit je bij me vandaan, dan kom ik zeker een weekje helpen. :)

[quote author=Jack link=topic=7973.msg106793#msg106793 date=1199437985]
Een wand met een verkeerde t's of d's zou helemaal shit zijn. :wink: .....teacher.
Hoe je die wandjes ook maakt of keerd , blijft shit.

geef mij maar het echte bouwwerk ,niet van die snelbouw of legopakketjes.

[/quote]

Het is maar de vraag of potentiele kopers het verschil zien tussen snelbouw of kwaliteit? Je doet het toch voor de verkoop?

Back