Jan & Jeanet hebben een permanent visum!!!!

Ha: ik had de DIMIA niet helemaal goed gelezen en had de 'Relationship' requirement (we hebben hier familie) aan subclass 136 gekoppeld... Dat moet dus zijn subclass 138...DUH! Titel van dit topic maar even aangepast...

Wat ik wel raar vind dat het dezelfde points tests zijn maar voor een 136 is de pass mark 120 punten en voor een 138 110...
Je hebt dus 2x voordeel als je hier familie hebt wonen: je krijgt 15 punten en je pass mark ligt 10 punten lager...

Nou ja: met de 15 punten voor 'Relationship' komen we op 120 dus het maakt niet uit.
 
Hmm 2 jaar op een 457...
Dan kun je me vast wel vertellen of er nadelen aan dit visum zitten behalve dat het tijdelijk is. Las is het goed begrepen heb kom je toch ook gewoon in aanmerking voor medicare?

Zelf heb ik nog geen nadelen kunnen ontdekken alleen maar voordelen dus als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag
Voordelen:
snel te verkrijgen
geen IELTS
geen medicals alleen X-ray
lage kosten voor aanvraag (al is dit natuurlijk het minst belangrijk)

Nadelen:
tijdelijk
 
Jan,

Weet jij zeker dat je de IELTS test moet doen, wij gaan straks ook van een 457 naar 136 (hebben nu een studentenvisum, maar vanuit die positie mag je niet rechtstreeks naar 136). Ik ben toevallig van de week op DIAC kantoor geweest en het leek haar onwaarschijnlijk dat je na een jaar in OZ nog steeds een IELTS moest doen. Maar ja, daar kon ze natuurlijk ook weer geen duidelijkheid over geven.

En iemand schreef dat je met ENS niet vast zit aan een werkgever. Maar dit is toch juist een Employer Nomination Scheme???? Zonder werkgever geen ENS dacht ik.

En sorry, Jan, ik heb verder geen tips om de boel te versnellen, helaas.
 
@Tweety: ja, de voordelen kloppen allemaal maar ik wil gewoon een permanent visum omdat ik hier ook permanent wil blijven  :wink: Bovendien moet ik niet te lang wachten: na je 39e (ik ben nu 37) heb je weer minder punten voor je leeftijd. Ik wil niet risico lopen dat ik jaaaaaren op tijdelijk visum zit en dan niet meer in aanmerking kom voor een permanente...
En ik heb gewoon Medicare op m'n 457 ja

@Elle: als ik de requirements lees moet iedereen een IELTS test doen behalve mensen die uit UK, de States etc komen...
Als iemand andere berichten heeft hoor ik het graag! Al ben ik nu toch al ingepland voor 14 april...

Met een ENS moet je eerst permanent bij een werkgever zitten dus in zoverre zit je vast aan een werkgever. Sommige werkgevers stellen de eis dat als zij zo'n sponsorship regelen zodat jij een permanent visum kan krijgen je een x aantal jaar voor hun moet blijven werken. Maar bij de meeste werkgevers hoeft dat niet en als je het visum eenmaal hebt ben je vrij om te gaan en staan en kun je dus bij elke werkgever aan de slag
 
Hi Jan,

Wij zitten hier nu een jaar en 7 maanden en zijn ook bezig om van een 457 naar 136 te gaan.
Je moet dan evengoed een IELTS doen. Wij dachten dat ons mavo engels en een jaar Australie
het ons niet moeilijk zou maken maar we vonden het beiden pittig en haalden maar een 6.5 gem.
Met deze uitslag krijg je tegenwoordig trouwens maar 15 punten en een 7 gem. geeft je 25
punten. Daar tegenover staat dan wel weer dat je 10 punten voor werkervaring krijgt ipv 5.
Veel succes met je procedure.
 
Hoi shelley2

Van de DIMIA site:

Level of English Required IELTS Test Results
Competent A band score of at least six (6) on each of the four (4) components – speaking, reading, listening and writing.
Vocational A band score of at least five (5) on each of the four (4) components – speaking, reading, listening, and writing.
Functional An average band score of at least 4.5 based on all four (4) components – speaking, reading, listening, and writing.

&

Level of English Points Awarded
Competent 20
Vocational 15
Functional Nil

Ik heb gelezen/gehoord dat ze aan het sleutelen zijn met het aantal punten voor je 'English language ability' maar niet dat ze dat al ingevoerd hebben?

Mijn Engels is niet bijster goed (al woon ik al meer dan 2 jaar in Oz...) dus ik onderschat de IELTS test dan ook zeker niet. Aan de andere kant maak ik me er ook niet zo druk (OK: ik maak me NERGENS zo druk om... :grin:); op een goeie dag moet ik toch wel 6en kunnen halen... :wink:
 
Hi guys,

Even een update: de werkgeversverklaringen (nodig voor m'n skills assessment) uit NL en Oz beginnen binnen te stromen dus dat gaat goed.
Heb ook alle informatie mbt m'n studie bij elkaar en nu bezig dat te (laten) vertalen.

En zaterdag IELTS... heb een paar proefexamens gedaan en nooit meer dan 5 fouten per onderdeel dus dat zou goed moeten gaan... I'll keep you all posted!

Nu heb ik een vraag voor jullie: 1 van mijn ex-werkgevers hier in Oz werkt niet meer voor de organisatie toen hij mijn manager was. Nu vroeg ie of hij zijn verklaring op het briefpapier van z'n huidige werkgever moet doen of op het briefpapier van de organisatie gerelateerd aan de verklaring??? Misschien heel stom maar ik wist het antwoord ff niet...

Ik heb ACS een mail gestuurd maar toen dacht ik: XPdite is vast sneller met responses  :wink:

Alvast bedankt!
 
Kweet 't niet 100% zeker, maar volgens mij moet het op het briefpapier van de relevante organisatie, niet op dat van z'n huidige werkgever. De werkgeversverklaring moet nl dingen bevatten als het adres van de organisatie. Then again... het moet waarschijnlijk ook de 'contact details' bevatten van de referee, en die kloppen dan niet meer. Tricky...
Ik zou gaan voor het briefpapier van de relevante organisatie, maar met zijn juiste contactgegevens onder zijn naam.
 
Ook ik weet het antwoord niet...  :-(
Maar wil je toch heel veel succes wensen zaterdag! :up:

Groetjes Lin

(Ik hoorde vandaag op mijn werk dat je Janny hebt gesproken, klein wereldje  :smile:)
 
Absoluut op het papier van de organisatie waar je toen voor werkte. In de referentie vertegenwoordigt hij deze organisatie nog en niet zijn nieuwe.

groet,

Annelies
 
Yep: dat leek mij ook wel maar het is een beetje een gedoe... hij moet het bestand naar mij emailen zodat ik het op het juiste briefpapier kan printen en vervolgens moet het hardcopy weer naar hem voor ondertekening en daarna weer terug naar mij.... Gelukkig werkt hij nog in Brisbane en ik nog bij zijn oude organisatie...!

Maar ja: in het scheme of things... ik bedoel: vergeleken met het hele visum traject is dit natuurlijk niets

Overigens antwoordde de ACS dat het niet uitmaakte... maar het was een beetje vaag antwoord dus ik ga gewoon voor jullie advies!
 
Goed nieuws! Jeanet heeft haar IELTS gehaald!!!

Ze heeft meteen Academic gedaan omdat ze het ook nodig heeft voor de teacher registration (na 2 jaar childcare wil ze daar wat meer werk van maken...)

Ze had een geweldige score (even 'braggen' over m'n vrouw hoor  :wink:):
Listening: 8,5
Reading: 9
Writing: 8
Speaking: 8

Dus er loopt er hier 1 in huis al een uur te zingen  :smile:

Mijn IELTS ging ook wel goed afgelopen zaterdag dus heb er wel vertrouwen in dat ik dat gehaald heb. Even 2 weekjes geduld hebben
 
Wauw, echt hele mooie cijfers hoor  :up:

Begrijp ik het goed, heb je voor childcare geen academic Engels nodig?

Liefs Eutrice
 
We hebben een 457 visum en hebben dus geen IELTS hoeven te doen. En voor childcare hoef je geen IELTS te doen nee.

Aanvullend: Jeanet hoefde alleen een blue card te bemachtigen en werkt nu als casual in childcare. Geen enkele intentie om permanent aan de slag te gaan. Voor group leader moet ze een 3 jaar durende studie doen die EN $3,000 kost EN onder het niveau van haar NL PABO opleiding ligt.
Bovendien verdien je als group leader minder als casual (!) en heb je maar 4 weken vakantie per jaar... veel te weinig voor ons  :wink: Elke keer als we van vakantie terugkomen wordt ze maandagochtend om half 7 gebeld of ze weer kan komen werken en ze werkt in principe fulltime omdat er een enorme shortage is  :up:
Maar zoals gezegd wil ze nu wel weer terug naar het onderwijs maar dat is nog niet zo gemakkelijk....
 
Gefeliciteerd Jeanet  :applaus:, wat en geweldige score, ik (en veel andere engelstaligen) zou/zouden waarschijnlijk minder scoren  :grin:

Groetjes,
Susan
 
Back
Top