Jan & Jeanet hebben een permanent visum!!!!

Hey Kath & Maluka: thanks! Dat geeft de burger moed  :wink:
Ja: ik heb een IT opleiding gedaan (HEAO - Bedrijfskunde Informatica) met een flink % IT vakken in het pakket dus ik ga er vanuit/hoop dat ACS dat als IT opleiding beoordeelt. Ik heb nu 11 jaar ervaring in de IT waarvan 7,5 jaar als pur sang IT projectmanager. En op die functie ga ik het dus proberen.

Henriette: de IT beroepen op de MODL lijst zijn allemaal wat technischer. Developers, administrators etc. Ik kan zeker niet aantonen dat ik daarvoor de relevante werkervaring heb zonder mijn (ex)werkgevers heel hard te laten liegen  :evil:

Maar ik wanhoop zeker niet! Ik zit nog prinsheerlijk op een 457 die in februari '08 zonder problemen met nog eens 3 jaar verlengd kan worden. Ik moet alleen 'even' 9 maandjes wachten met de aanvraag voor een 136 zodat ik die 10 punten van werkervaring bij kan schrijven en ik over de 120 punten kom

Wat ik als enige 2 andere opties zie is Employer Nominated Scheme en state sponsored. En dan wacht ik liever totdat ik een 136 kan aanvragen... meest straightforward in die zin dat ik geen werkgever hoef te zoeken waar ik permanent in dienst moet.

Maar indeed Kath: wellicht zie ik wat over het hoofd. Ik zal inderdaad eens met een migration agent gaan babbelen.

Thanks guys!
 
10 punten werkervaring krijg je toch als je kan bewijzen dat je (voor een 60-punten beroep, wat alle IT-gerelateerde beroepen zijn) van de laatste 18 maanden er 12 gewerkt hebt, voordat je de aanvraag indient. Dat zou toch moeten lukken? Waarom moet je dan nog 9 maanden wachten?
 
Hoi Maluka: jij hebt het over de recent work experience terwijl ik het over de specific work experience heb.

Voor Recent moet je inderdaad 12 van de laatste 18 maanden gewerkt hebben: aan die conditie voldoe ik wel

Voor Specific moet je van de laatste 4 jaar 3 jaar gewerkt hebben en dat heb ik niet omdat ik van december '03 t/m februari '05 niet gewerkt heb (gereisd)
 
Ahhh, nu ikke snap :)

Ik dacht ook al....in het lijstje met punten zag ik maar een keer "work experience" erbij staan. En dus idd specific ervoor. Relevant working experience had ik daar ff gemist, maar blijkt dus onderdeel te zijn van de basic requirement.
 
Nou: weer een stapje dichterbij... IELTS is gehaald! Listening: 8, Reading: 9, Writing: 7, Speaking: 8. Dus alles 7 of hoger en dat is lekker want met de nieuwe DIAC-regels per 1/9 krijg je 25 punten voor je IELTS als je alles 7 of hoger hebt.

Moet wel zeggen dat de 7 op writing me wat tegenvalt... had eerder andere cijfers lager verwacht... Krijg toch verdacht weinig commentaar op mijn documenten hier bij QLD government wanneer ze door (minimaal) 3 collega's gereviewed worden... OK: the odd grammer mistake...
Waarschijnlijk vonden ze bij IELTS dat ik teveel onzin heb geschreven  :grin:
 
[quote author=Jan Katers link=topic=6681.msg88669#msg88669 date=1177990424]
OK: the odd grammer mistake...
[/quote]

grammar :) (of zit ik weer te veel met mijn neus in de Amerikaanse of Engelse of wellicht nog een exotischere variant op de spelling ?)
 
Wauw! Dat zijn prachtige cijfers! Nou, we gaan er binnenkort wat op drinken (maar niet a.s. donderdag ;-) ). Geniet ervan!
 
HAHAHA Maluka: OK, nu weet ik de reden waarom ik een 7 op schrijven had  :grin:
Het moet absoluut grammar zijn hoor: my bad!

Thanks Mariette & Amoz! Yep Amoz: doen we!
 
Geweldig Jan! Donderdag borrelavond :). Lijkt mij het uitgelezen moment om er een biertje (voor jou dan, niet voor mij!) op te nemen  :up:.
 
[quote author=Jan Katers link=topic=6681.msg88677#msg88677 date=1177999105]
HAHAHA Maluka: OK, nu weet ik de reden waarom ik een 7 op schrijven had  :grin:
Het moet absoluut grammar zijn hoor: my bad!
[/quote]

Ohwja....ik zou trouwens willen dat ik ook zulke cijfers zou halen :) Als het goed is weet ik vrijdag 11 mei meer. Dan komt onze IELTS uitslag binnen....
 
[quote author=Jan Katers link=topic=6681.msg88669#msg88669 date=1177990424]
Moet wel zeggen dat de 7 op writing me wat tegenvalt... had eerder andere cijfers lager verwacht... Krijg toch verdacht weinig commentaar op mijn documenten hier bij QLD government wanneer ze door (minimaal) 3 collega's gereviewed worden... OK: the odd grammer mistake...
Waarschijnlijk vonden ze bij IELTS dat ik teveel onzin heb geschreven  :grin:
[/quote]Nou nou, da's inderdaad wel wat magertjes Jan! ;)
Joh, bij writing en speaking ben je toch altijd wat afhankelijk van de bui van degene die 't nakijkt. Waarvoor de ene beoordeler een 8 geeft, geeft de ander een 7 en weer een ander een 9...
Geen zorgen, 't is een prima score en die extra punten per 01/09 zijn ook weer binnen  :up:
 
Goede score zeg!! Gefeliciteerd, weer een
stap dichterbij  :up:

groetjes Miranda
 
Deze Donderdag redden we niet meer,  :grin: maar we komen een keertje op Donderdagavond naar de borrelavond.
Ff nog het een en ander afhandelen.  :up:

Mariette
 
Long time no post...

April vorig jaar kwam ik er achter dat we door een lullig regeltje niet voor de Family Sponsored (138) konden gaan maar moesten wachten totdat Jan van de laatste 4 jaar 3 jaar gewerkt had zodat we voor een Skilled Independent (was 136 is nu 175) konden gaan.

Welnu: het is zover... in januari heb ik een stapel papierwerk naar de ACS gestuurd en vandaag (na 1 maand en 2 dagen; is dat een record?) een brief van de ACS in de bus; allemaal goedgekeurd! Ik kan m'n visa application lodgen!!! YIIHOO!!!

Er zijn nog wat 'relatieverklaringen' vanuit NL onderweg naar ons; als deze verklaringen deze of volgende week binnenkomen dan kan de (online) application gesubmit worden.... da's al een maand voor op schedule!  :up:

We hebben nu toch wel goede hoop dat we voor de kerst onze PR hebben.... :smile:
 
Back
Top