Namens Jeanet allemaal heel erg bedankt voor de felicitaties!!!
Maar... ik was vandaag (dagje vrij dus ff wat meer tijd voor) eea aan het uitzoeken en ik heb gewoon al die tijd over 1 voorwaarde heen gelezen... :wall:
Omdat onze sponsor (tante van Jeanet) in Sydney woont moet mijn beroep (Information Technology Manager) op de Sydney and Selected Areas Skill Shortage List (SSASSL) staan... EN DAAR STAAT IE NIET OP!!!! :-(
Vreemde regel want ze gaan er dus vanuit dat je dichtbij je sponsor gaat wonen terwijl ik al ruim 2 jaar in Brisbane werk (en ook niet van plan was om daar verandering in aan te brengen)...
Maw: als Jeanet's tante in Brisbane had gewoond was er niets aan de hand want dan hoeft je beroep alleen op de SOL te staan (en dat staat ie)
Heb nog een uur op de DIAC/DIMIA site zitten surfen maar het houdt echt op... Nou ja: zo dramatisch is het nu ook weer niet... we hebben nog steeds een 457 visum natuurlijk
Omdat per 1 september de regels veranderen (5 punten meer voor IELTS als je bandwidth >= 7 is & 5 punten meer voor Oz werkervaring) EN ik februari '08 van de laatste 4 jaar 3 jaar gewerkt heb (= +10 punten) zal ik dan genoeg punten hebben om 'gewoon' voor een 136 te gaan.
Er zijn wel een aantal nadelen:
- Ik heb de IELTS nu net gedaan en die zal dan zijn vervallen... Jeanet moest de IELTS sowieso voor haar Teacher Registration doen maar we zullen 'm allebei wel over moeten doen volgend jaar.... 2x $280: KASSA...
- Het is voor mij lastig om te switchen van job; werk zat en als ik via huidige recruitment agency blijf werken is er niets aan de hand. Maar ik vind het een beetje risky om ons visum-lot in de handen van een ander recruitment agency te leggen... er zitten wat dodgy agencies tussen...
Dus tsja... niet zo leuk nieuws maar geen man/vrouw overboord :wink:
Ik zie het positief (zoals altijd :wink
: beter er nu achterkomen dan na de Skills Assessment, de Medicals etc...