Kallies naar Tasmanie Settling in Allright!

Hi Louw,

Heb je vanmorgen net gemist bij DEC, heb wel een glimp van je gezien maar had te laat door dat jij het was.
We gaan graag een pintje met je pakken op Salamanca, maar het is nu wel een beetje koud voor een pilske.
Als ik had geweten dat het zo koud zou zijn had ik toch drie maanden gewacht met verkassen. :freezing:

Mariette en Erwin
 
Hoi Mariette en Erwin,

Zaten jullie bij de receptie op de bank te wachten? Ook toevallig dat ik net op dat moment wat formulieren kwam inleveren. Tassie is niet zo groot dus we zullen elkaar zeker nog tegen het lijf lopen. Een biertje pakken is altijd een goed idee. Laat maar weten wanneer jullie tijd en zin hebben. Waar verblijven jullie momenteel? Hebben jullie al zicht op een leuke woning?

Het is op het moment inderdaad bere-koud. Onze heat pump heeft onlangs de geest gegeven dus we moeten het momenteel doen met een column heater en die krijgt de woonkamer niet eens warm. Nou ja, hopelijk dat de ergste kou snel verdwijnt. Gelukkig is het overdag wel redelijk. Zeker als de zon schijnt.
 
Hoi Mariët!

Wat nou, koud? ...LOL... Ik woon in Brisbane en slaap al weken met sokken aan! :-D :-D

Ach, je moet maar zo denken, zo heb je niet al teveel acclimatiseringsproblemen, toch? ;-)

Veel geluk hier!

Ireen.

P.S. @ Jack, waarom ga jíj niet even bij hen langs?  :evil:
 
Hi Mariette

Niet getreurd, hoorde net dat het volgende week ook maar 15 graden in NL wordt en regen.
Zoek de verschillen zomer en winter.
Veel succes met het vinden van een woning, is dat trouwens moeilijk in Tasmanie?

Groetjes Erna
 
[quote author=Eerainuh link=topic=4633.msg93440#msg93440 date=1182475243]
P.S. @ Jack, waarom ga jíj niet even bij hen langs?  :evil:[/quote]

Mij veel te koud.... :loldevil:

Jack :evil:

ps; hier is het ook aardig koud geworden, snachts 19 graden, overdag maar 29 graden....waar zijn mijn sokken.
 
Het leuke van koud beginnen is dat het alleen maar beter kan worden ;-) Geniet er nog van dat je de kou nu waarschijnlijk beter zult kunnen hebben dan volgend jaar, na een volle Ozzie zomer ;-)
 
Het is hier al de laatste week onder de 30 graden,

Zelfs de crocs beginnen hier te klagen...
What the hell is going on.

Jack :evil:
 
he bah,
dit wil ik helemaal niet horen.....
behhahh, dat gaat stinken onder de dekens :lol:

jack :evil:
 
Wow, ongelooflijk dat jullie er nu echt zijn. Heb in 'het verleden' weleens met je verhalen meegelezen en je hebt een hoop dingen tegengehad. Maar wat gaaf voor jullie dat jullie er nu zijn (ben stiekem stikjaloers, want ik wil ook naar Tasmanië, maar dat zal nog wel even duren, ach voorlopig zitten we niet slecht in WA).

Heel veel plezier en succes met alles die eerste tijd.
 
Zo is dat Jack, kom maar eens naar dit mooie plekje op aard, kun je een beetje afkoelen :grin:

Hi Elle, waarom wil je hierheen komen is dat altijd je wens geweest of ben je een keertje langs geweest en verliefd geworden op Tassie?

Hi Auk, mis je meid, kom maar snel over, hopenlijk vordert het een beetje met alles af te handelen. (en te verwerken natuurlijk.)

En peet, het mooie is dat we nu weten wat voor soort huis we willen wat betreft zonligging, double glazing en natuurlijk willen we een heatpump.
Zwembad zal wel een later stadium worden. haha!

Ireen, dat jij je sokken aan hebt  zal wel een beetje te maken hebben dat je al behoorlijk bent ingeburgerd en de warmte dus al gewend bent.

Nou Louw, onze eerste aankoop was een stel electric blankets en natuurlijk van die grote (ugly) boots. Helaas waren die van mij momenteel niet leverbaar dus pik ik iedere keer die van Erwin, zijn maar een paar maten te groot. Zolang ik er maar niet mee ga rennen.
We gaan trouwens vrijdag naar een tent waar al de builders heen gaan na hun werk om een beetje kennis te maken.
Momenteel zitten we in Kingston maar zoeken eerst een huurhuis in Taroona regio, zodat Bart naar T. High kan en daarna zien we wel weer verder.
Vind persoonlijk Blackmans Bay erg mooi staan wel wat leuke huisjes.
Verder dacht ik ook wel aan Bellerive en Howrah, maar we zien wel waar we tegen aan lopen.

Het voelt alsof we hier al aardig gewend zijn zelfs Bart (15) heeft het idee dat het een goede keus was, hij heeft nl al heel wat leuks voorbij zien lopen tijdens het shoppen in Hobart.
En dat is toch heel belangrijk.
Op het moment zitten we voor een paar dagen in het Noordwesten op visite bij familie.
Morgen gaan we weer terug en gaan op banen, huizen en auto jacht.

Kortom, voelt goed allemaal.

Mariette
 
Klinkt heel goed, Mariette, al helemaal aan het inburgeren.
Geniet ze, en ik blijf de avonturen van de Kallies volgen!

Ineke
 
Heb het idee dat je nu een stukje rustiger ademhaalt, klopt dat?

Leuk, wat je vertelde over Bart. Zo zie je maar, het gaat altijd om prioriteiten... hihi.

Cheers,

Ireen :)
 
Hoi,
Ben ik even niet zoveel op het forum, zitten juliie al in Tasmanie.....!!!!!
Wouw, eindelijk alles gelukt, wat zijn jullie een doorzetters.
Het is jullie van harte gegunt, heel veel succes daar!!!!

Groetjes
Ineke
 
Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zijn.
Houden zo  :up:
Het is jullie van harte gegund.

Ook ik blijf jullie avontuur volgen hoor.

Groetjes,
Jolanda
 
Klinkt alsof jullie alles nu bijna lekker op de rails hebben. Geniet ervan na alle strijd die het heeft gekost :up: :up: :up:!
 
Hoi Marriette

Goed te horen dat alles lekker rolt daar. Eindelijk zonder te veel hobbels.
En plannen genoeg , succes met de banen,huizen en autojacht.
En voor Bart ach ja overal lopen leuke meiden rond, wel goed te horen dat ze het ook leuk vinden.

Groetjes Erna
 
Back
Top