Kallies naar Tasmanie Settling in Allright!

Klinkt goed daar zo, Mariette!!
Ik blijf je volgen, binnen 7 weken zitten wij ook wat dichterbij!!!
Veel succes met 'househunting'....

groetjes Pauline
 
Hi Kallies!!

Goed te horen dat alles naar wens gaat!! Is ook wel verdiend na al dat gedoe!!

Geniet ervan!!

Groetjes,
Lela
 
Zoooo, ik ben ook verbaasd....van harte gefeliciteerd nog, en wat heerlijk dat jullie er al zijn. Ben een week of 6 niet van de partij geweest op XPdite...en ik lees dat jullie al in Tassie zijn.....te gek zeg, geniet ervan...

Gr Frank
 
Heee Kallie,

Heb even het een en ander gemist op het forum, maar geweldig dat jullie er al zitten. :congrats:

Wij kennen een makelaar in Hobart. Misschien kan die iets voor jullie betekenen als je onze naam noemt.Laat het maar even weten dan geef ik je zijn gegevens.

Enne heb je het MOO beer al geproefd? Zeker een aanrader.

Gr Axel
 
hi allemaal,

Jeetje schaam me dood dat ik zo weinig post op het moment maar Internetten is nog steeds behelpen omdat we zelf nog geen huis hebben en dus ook geen aansluiting en verbinding hebben.
Ga steeds bij de buren. (mijn nicht dus) We moeten best nog wel het een en ander regelen en de anderen willen ook wel eens op internet en we kunnen nu eenmaal niet de hele dag bij de buren zitten en de kinderen alleen laten.

Alles valt en staat dus met werk en huis.

Ja we zitten hier nu al weer drie weken. Er had zo'n anderhalve week geleden een goed gesprek bij een eventuele werkgever, en dat klonk allemaal perfekt, totdat we het contract kregen. Bleek de meest belangrijke dingen die waren afgesproken niet erin vermeld stonden of anders.

Dus daar zijn we nu mee bezig en tegelijkertijd met andere bedrijven bezig en van de week willen we een advertentietje plaatsen in het plaatselijke sufferdje.

want er is vraag genoeg naar goede tradesmen, je moet ze alleen weten te vinden.

Verder hebben we op het moment veel contacten met makelaars hyppotheekadviseurs en dergelijke die kennen ook allemaal weer mensen die in de bouw zitten of een bouwbedrijf hebben.

We hebben wel een vaste aanstelling nodig anders komt er geen hypotheek en moeten we toch gaan huren.
En op het moment vliegen de huurhuizen hier als warme broodjes weg.
Dus wat er overblijft is de oude *****.

Vandaag zijn we op een apprenticeship (werkplek en carriere) congres geweest zowel voor Rene (die in September komt) vast als ook voor mij. hebben voldoende informatie bijeenvergaard en kunnen weer even vooruit.
Rene had wel oren naar een baan bij Tasmanian Police, leren en gelijk goed verdienen.

Luca is afgelopen week voor het eerst naar school geweest en hij vond het er heerlijk. Het is een heeel leuke, bijna nieuwe school vlak bij het strand.
Heeft al wat vriendjes opgeduikeld en heeft het prima naar zijn zin. Zijn tenue is zwart- rood.
De eerste klap heeft hij ook al uitgedeeld, dat belooft wat voor de toekomst, hij kon natuurlijk niet duidelijk maken wat hij wilde en ging toen maar zijn handen gebruiken, oef.

In de loop van de volgende week willen we ons een beetje gaan orienteren op een sport voor hem, hij wil graag op Australian Football.

Bart gaat vanaf deze week naar school hij wil naar grade 9 maar wordt ws grade 8 dus dat wordt nog even verder discussieren en zwemt al weer een tijdje. Hij moet 6 keer per week trainen, 5 avonden x 1,5 uur en op zaterdagmorgen van 6 tot 8.
Wouw, dat is afzien, ook voor ons, vroeg opstaan dus, voorlopig.

Maar we hebben het wel naar ons zin, gisteren hebben we de auto binnen gekregen en hij rijdt heerlijk en voelt degelijk, luxe en veilig. Om de australische economie te steunen hebben we een Holden gekocht een Epica CDXi. Kleur stonegrey.

Nou tot de volgende keer maar weer, moet gaan anders krijg ik ruzie met mijn hubbie
groetjes van de Ozzie Kallies.









--------------------------------------------------------------------------------
 
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE de kallies zijn weer wakker geworden :koekkoek: , we misten jullie al!  :happysun:
 
Hey hallo Mariëtte en kornuiten,

Goed weer iets te horen van jullie. Koud op Tasmanië hè :freezing:? En wat een geregel met van alles en nog wat hè? Maar, het is allemaal voor het goede doel. Kids raken al goed ingeburgerd en die baan voor Erwin komt er ook wel hoor. Geniet van alles.

Groetjes,
Erna
 
Hi Mariette

Goed van jullie te horen, en we weten allemaal hoe druk je in het begin bent met regelen.
Hopelijk snel een baan gevonden.
En zien we Bart over een aantal jaren op de Olympische spelen?????????????

Succes met alles

Groetjes Erna
 
Hoi Mariët,

klinkt alsof alles op de rit begint te komen. Denk dat het in het begin toch een beetje voelhorens uitsteken is, niet?

En nou niet vechten om de computer hè! ;-)
 
Heel veel geluk in tasmanie en veel sicces met het zoeken naar een husi en baan  :up:
Zo te lezen komt het allemaal helemaal goed! Het is zo wie zo al fijn als de kids het naar hun zin hebben natuurlijk :cool:
 
Mariette,

veel sterkte met het voorzetten van je regel-drift! Dacht je er net vanaf te zijn... Maar dit is vast stukken leuker dan afsluiten, toch??
 
Hey Mariette!

Klinkt allemaal heel goed! Heb helemaal zin om jullie een keer op te komen zoeken als jullie een huisje en zo hebben........en als het warmer is natuurlijk! Voorlopig ga ik eerst maar een weekendje naar Magnetic Island want ik houd de kou hier niet meer uit, ha ha!

Henriette
 
Op het moment (7 uur 's avonds) is het 15 graden en het daalt op het moment 's nachts tot ongeveer 9 graden. En dat is heeeeeeeeeeel koud in mijn huis!!!!! Vooral de vloer is koud en met al die gaten en kieren (Queenslander) tocht het aan alle kanten. Dan mis ik toch echt centrale verwarming hoor! Kan mezelf gewoon nergens lekker opwarmen!

Het kwik stijgt gedurende de dag tot 20 graden, maar de zon gaat natuurlijk alweer snel onder en dan is het brrrrrrrrrrrrrrr, bibberen (althans voor mij).
 
The people from the South  :grin: :grin: :lol:


Cold.... :lol: :lol: :grin:, ja het is hier smorgens ook ....frisjes :grin: :grin: :smile:

Jack :evil:

ps; heb je de commercial of VB gezien......
 
Hi Marriete,

Leuk om af en toe eens wat van je te lezen.
Wat een geregel hé in het begin.
Fijn dat de jongens het ook leuk hebben, en met de oudste komt het ook wel goed daar.
Succes verder  :up:

Groetjes,
Jolanda
 
Heel leuk om te hoeren hoe het nu met jullie gaat in Oz!
Klinkt echt enorm gesetteld: kinderen op zwemmen en misschien op ozzie rules, en ozzie kar onder je achterste..

Maar zneeuwt het bij jullie nou?? Want das wel grappig, dat je nu in Oz woont en dat het dan zo koud is!

Succes met het vinden van de juiste werkgever en het juiste huis!

Ineke
 
[quote author=Inacar link=topic=4633.msg95265#msg95265 date=1184914740]
Heel leuk om te hoeren hoe het nu met jullie gaat in Oz!
[/quote]

Euhmmmm......doe je dat met je oeren :p
 
Back
Top