hi allemaal,
Jeetje schaam me dood dat ik zo weinig post op het moment maar Internetten is nog steeds behelpen omdat we zelf nog geen huis hebben en dus ook geen aansluiting en verbinding hebben.
Ga steeds bij de buren. (mijn nicht dus) We moeten best nog wel het een en ander regelen en de anderen willen ook wel eens op internet en we kunnen nu eenmaal niet de hele dag bij de buren zitten en de kinderen alleen laten.
Alles valt en staat dus met werk en huis.
Ja we zitten hier nu al weer drie weken. Er had zo'n anderhalve week geleden een goed gesprek bij een eventuele werkgever, en dat klonk allemaal perfekt, totdat we het contract kregen. Bleek de meest belangrijke dingen die waren afgesproken niet erin vermeld stonden of anders.
Dus daar zijn we nu mee bezig en tegelijkertijd met andere bedrijven bezig en van de week willen we een advertentietje plaatsen in het plaatselijke sufferdje.
want er is vraag genoeg naar goede tradesmen, je moet ze alleen weten te vinden.
Verder hebben we op het moment veel contacten met makelaars hyppotheekadviseurs en dergelijke die kennen ook allemaal weer mensen die in de bouw zitten of een bouwbedrijf hebben.
We hebben wel een vaste aanstelling nodig anders komt er geen hypotheek en moeten we toch gaan huren.
En op het moment vliegen de huurhuizen hier als warme broodjes weg.
Dus wat er overblijft is de oude *****.
Vandaag zijn we op een apprenticeship (werkplek en carriere) congres geweest zowel voor Rene (die in September komt) vast als ook voor mij. hebben voldoende informatie bijeenvergaard en kunnen weer even vooruit.
Rene had wel oren naar een baan bij Tasmanian Police, leren en gelijk goed verdienen.
Luca is afgelopen week voor het eerst naar school geweest en hij vond het er heerlijk. Het is een heeel leuke, bijna nieuwe school vlak bij het strand.
Heeft al wat vriendjes opgeduikeld en heeft het prima naar zijn zin. Zijn tenue is zwart- rood.
De eerste klap heeft hij ook al uitgedeeld, dat belooft wat voor de toekomst, hij kon natuurlijk niet duidelijk maken wat hij wilde en ging toen maar zijn handen gebruiken, oef.
In de loop van de volgende week willen we ons een beetje gaan orienteren op een sport voor hem, hij wil graag op Australian Football.
Bart gaat vanaf deze week naar school hij wil naar grade 9 maar wordt ws grade 8 dus dat wordt nog even verder discussieren en zwemt al weer een tijdje. Hij moet 6 keer per week trainen, 5 avonden x 1,5 uur en op zaterdagmorgen van 6 tot 8.
Wouw, dat is afzien, ook voor ons, vroeg opstaan dus, voorlopig.
Maar we hebben het wel naar ons zin, gisteren hebben we de auto binnen gekregen en hij rijdt heerlijk en voelt degelijk, luxe en veilig. Om de australische economie te steunen hebben we een Holden gekocht een Epica CDXi. Kleur stonegrey.
Nou tot de volgende keer maar weer, moet gaan anders krijg ik ruzie met mijn hubbie
groetjes van de Ozzie Kallies.
--------------------------------------------------------------------------------