Kallies naar Tasmanie Settling in Allright!

Mijn oprechte verontschuldigingen.

Horen dus. En sneeuwt, niet zneeuwt.
Heb ik nog meer tiepvoutjes gemaakt?

:eek:fftopic: I know.

Maarreh, leuk om van je te horen, Mariette!
 
MEEEEEEEEEENNNNNNN!!!!!

Kunnen jullie het geloven, we zijn weer online. (Bij ons "eigen thuis".)
Wat heeft dat een tijd geduurd, zeg!

Kan het ook bijna niet geloven.
Nou Erwin is nu sinds een week of 4 aan de bak, Luca "leest" al heel wat woordjes Engels en heeft al heel wat vriendjes op school en in zijn soccerteam. en heeft zijn eerste verjaardag hier gevierd, heeft de fantastische leeftijd van 6 jaar bereikt.
Bart gaat helemaal lekker, heeft prima cijfers, zeker voor zijn wiskunde, terwijl hij er in Nederland niets van bakte en zwemt over twee weken mee met de Tasmanian Championship.
En Rene komt de 11e september aan, wat zal ik blij zijn als hij er eenmaal is.
Dan zijn we weer compleet.
We hebben woensdag 8 Augustus de sleutel gekregen van een huurhuis, hebben de hele dag erna besteed aan schoonmaken, want dat was echt nodig, wat een smeerboel zeg.
(Zijn zelfs nu nog bezig om te zorgen dat alles wordt hersteld zoals het hoort te zijn.)
En kregen zelfs de dag daarna de container binnen plus de spullen die we hadden gekocht. Dat was dus een heel hectische week.
Druk weekeinde gehad met dozen uitpakken.
Vrijdag's hadden we telefoon en konden dus eindelijk daarna internet aanvragen.
Maar ja toen hadden we dus nog wat probleempjes met aansluiten etc.
En toen na het weekeinde zat ik dan, de kinderen naar school,  Erwin naar zijn werk en ik in een huis vol met spullen alsof ik in een dag tijd 4 maanden had overgeslagen.
Heb toen wel een enorme dip gehad, wat had ik spijt van alles.
Heb me ingeschreven voor een cursus en ben maar druk aan het solliciteren geslagen.
Want ik weet wel dat ik het een en ander moet gaan ondernemen.
Gelukkig gaat het nu weer, maar realiseer me wel wat een impact het allemaal heeft gehad.
Sorry voor iedereen dat ik zolang niets van me heb laten horen en zo weinig heb gepost, maar ja als je af en toe een uurtje hebt en  moet dat met drie andere delen dan blijft er weinig tijd over om te posten.
Maar daar gaat van nu af aan weer verandering in komen.

Blij er weer te zijn.

Mariette
 
Joepie de Kallies zijn terug on-line !

Leuk te horen dat de familie het goed doet, er banen een huis zijn, dan komen we met de kerst met zn allen langs :)

ik heb "al" 6 dozen ingepakt, dat schiet niet op.

ik kijk er nu al naar uit meer te horen, en fotos van het huis natuurlijk!
 
Gelukkig is de dip weer wat gezakt.
Vooral in het begin denk je, waar ben ik aan begonnen. Je moet ook je draai nog vinden.
Wel kei leuk om te lezen dat de kinderen het zo goed doen.

Veel plezier en succes in jullie nieuwe huis, groetjes Jolanda  :up:
 
Leuk jullie weer te zien, en goed te horen dat de spits is afgebeten en jullie je draai aardig vinden :)

Ireen
 
He Mariette

Goed te zien dat je weer op het forum bent!  Gaat helemaal goed komen met jullie.
Fijn dat je kinderen het zo goed doen. Hopelijk is je dip over, zodat je van al het moois super kan gaan genieten. De lente komt eraan.

Groetjes ERna :up:
 
Hey Mariette,
Wat leuk om weer wat van je te horen.
Ik herken je gevoel, maar dat komt goed.
Vind je dat niet super hoe snel de kids de taal oppikken.
Moet je die kleine Lola van ons eens horen, echt een Ozzie girl.
Wat een topper jouw Bart  :up:
Voor je het weet is het 11 september.

Groetjes van Jolanda  :up:
 
Ooo, Mariette, je bent al een stap verder dan ons... die dip, daar ben ik ook bang voor... we zitten nu bij de familie en het voelt nog niet echt en toch ook niet als vakantie.
Maar wat als hubbylief gaat werken, we een huis hebben en de kids naar school gaan? Tja, wij hebben nog niet eens een huis en een school voor de kids is nog niet eens bezocht, maar ja, als je niet kunt slapen ga je piekeren he? Maar ik verlang wel weer naar mijn eigen spullen... nog minimaal 5 weken to go....

He sterkte met alles en we blijven je volgen!
groetjes uit zonnig Melbourne...
Pauline
 
Hi Pauline,

Ja ik wist dat die dip eraan zat te komen maar niet dat die zo snel en ZZOOO hard zou zijn.
Ik heb altijd gezegd dat we eerst zouden zorgen dat Erwin onder de pannen moest zijn en dat de kinderen lekker in hun vel zouden zitten en dan kwam ik wel weer aan de beurt.
Je weet dat het gaat komen maar als het dan zo ver is komt het toch wel hard aan.
De ergste klap duurde twee weken en nu bekruipt het me nog af en toe.
Maar gaat het wel weer beter.
Wat ik hier ook enorm mis is dat er bijna niemand zit in Tassie en als ik dan zo op het forum kijk zitten er overal wel wat clusters.
Je hebt dan in ieder geval wat mensen en dingen om naar uit te kijken.
Als het zover is mail je maar hoor. Tegen die tijd ben ik er wel weer uit.
Vang ik je wel op.
ga een Certificate II in Business doen. Heb wel de werkervaring maar niet de certificaten ervoor en kon in aanmerking komen voor een skillsvoucher vanuit de regering.
Ben ik onder de pannen kan mijn businessengels een beetje ophalen en een beetje over die drempel komen.
Jij komt er ook wel hoor, geniet nu eerst maar even van er gewoon te zijn en laat het eerst maar even over je heen komen.

Groetjes, Mariette
 
Heeee, wat leuk om weer es wat van jullie te horen  :up:

En wat goed dat je wat gaat ondernemen, je bent dan weer wat onder de mensen waardoor je jezelf weer lekker bezig kunt houden, lijkt me een goed plan :wink:

Veel succes en sterkte,

Liefs Eutrice
 
Goed joh, dat je alles al zo snel draaiend hebt! Hé en die dip, tuurlijk, moet je kijken wat een hectische periode je gehad hebt voordat je vertrok en nu dan alle nieuwe dingen in Tasmanie. Komt helemaal goed hoor!!! Denk ook niet dat je echt spijt hebt hoor, tis gewoon even overweldigend.
Ik kijk uit naar je volgende updates!!!
 
Hey Mariette,

Als je wil, kun je ook mailtjes sturen naar alle Xpditers, krijg je weer oppep-post! Ik weet dat echt koffie drinken met iemand zo z'n charmes heeft, maar je hebt hier wel een heel online-netwerk!

Veel succes met je cursus, en veel succes met je draai vinden. De zomer komt eraan, dus dan lekker veel buiten zijn, word je vanzelf heppiejer van.

Oh en, het is heel fijn om weer een berichtje van je te lezen!!!

Groetjes,
Ineke
 
Hoi, Leuk om weer wat van je te lezen! !! !
En fijn dat het met jullie goed gaat. Hopelijk is straks de dip ook helemaal voorbij!
Ik ben benieuwd naar het vervolg hoor, ben blij dat je weer online bent!
Francine
 
zo te lezen gaat het allemaal erg lekker! Kids lekker naar school en bij de sport, man aan het werk, andere zoon bijna daar. Dan zijn jullie weer compleet misschien dat dat ook wat meer rust geeft.

Je had voordat je ging even moeten kijken waar de meeste xpditers zitten :p Nee hoor...grapje, straks heb je Aussie vrienden...net zo leuk :up:
 
hoi mariette
fijn dat jullie er weer zijn  :up: die dip zullen de meeste wel hebben als je er zit besef je pas
goed dat je aan de andere kant van de wereld zit maar met jouw ondernemings lust zal
dat wel weer goedkomen. fijn dat alles goed gaat met de kids en het spreken zo goed oppakken
groetjes auktje en diderick
 
Hallo kallies,

Top dat jullie op Tassie je draai aan het vinden zijn. Wij zijn zeer geinteresseerd in jullie ervaringen. Ik weet alleen dat Lost (Admin XPdite) op Tasmania woont maar verder hebben we (nog) niemand gevonden.
Zag net bij het weerbericht gisteren dat de gemiddelde zomertemperatuur 17,2 'C was in NL afgelopen (meteo) zomer wat normaal 16,7 'C is (dus gemiddeld warm geweest afgelopen zomer...) Tassie heeft als het goed is rond de 22 'C gemiddelde zomertemperatuur aan de oostkant wat toch wel aanzienlijk beter is en ons "lekker" in de oren klinkt. Gecombineerd met de rust en schoonheid zeer aantrekkelijk. Alleen werk vinden "lijkt" moeilijker maar is een kwestie van wat langer geduld misschien.

Groetjes The Roosters - Steef & Moon
 
hi

Van het forum is er nog een stel op komst en er zit nog een stel maar die posten op het moment niet zo veel.
wat wel grappig is is dat veel mainlanders hier op het moment de boel wegkopen en er al heel wat zijn komen wonen omdat ze het vasteland zat waren.
Wat betreft het weer afgelopen week hebben we "wisselvallig" weer gehad.
waarvan een dag (vrijdag) kouder en nat
twee dagen rond de 18 graden en twee van 21 graden dus zo slecht is het ook nog niet.
heb hier ook wel warmere zomerdagen meegemaakt dan 22 graden hoor heb zelf 34 meegamaakt en net nadat we weg waren was het rond de 40.
Maar de gevoelstemperatuur was milder omdat er eigenlijk altijd wel een beetje wind staat. wat ik tenminste heb meegemaakt dan.
Is het de bedoeling dat jullie ook naar tasmanie komen dan?
ze hebben hier een werkeloosheid van nog geen 2 % en ligt een beetje aan wat je wilt en wat je skills zijn.

Groetjes, Mariette
 
Hallo Mariette,

Ja wij zijn ons aan het orienteren tussen SA en Tasmania. De omgeving van Mount Gambier (SA) waar Albert en Jacqie hun huis te koop hebben staan vinden wij ook heel mooi maar ik denk dat de weegschaal uiteindelijk door zal slaan naar Tassie. Dus ik vermoed dat wij met de 2 meiden in de buurt van Hobart komen te wonen. Wij gaan eerst natuurlijk een tijd huren voor we ons uiteindelijk definitief vestigen. Als dan maar niet alles door het vaste land is weggekocht. :grin: We volgen jullie dus op de voet want wij zijn over .... maanden aan de beurt als ons huis verkocht is en alle lichtjes op groen staan. Het huis gaat deze maand in de verkoop na nog wat onderhoud. De visas(spouse) moeten geen probleem zijn die kosten alleen maar*. Als alles mee zit zijn we ergens de eerste helft van volgend jaar ook Tassies en zitten ook undâh dawnundâh. Leuk om jullie dan een keer te ontmoeten!

Groetjes The Roosters - Steef & Moon


* geld, tijd, moeite, bloed, zweet en tranen
 
Zo!!!!!

We zijn dr weer.
Moest me rot schamen. Heeft veel te lang geduurd.

Ben ondertussen wel ingeburgerd. Heeft wel drie maanden geduurd voor ik er weer een beetje de lol van inzag. Maar nadat ik wat cursussen ben gaan doen en wat heb gewerkt ben ik er weer helemaal bij.
Ondertussen Is Rene aangekomen en heeft de police preparation course gedaan. Want hij wilde zich aanmelden bij de tasmanian police.
De cursus heeft hij prima afgerond. Maar wat denk je wat?
Hij heeft de smaak goed te pakken en heeft besloten toch maar weer terug te gaan naar school.
Gaat vanaf Februari year 11 en daarna waarschijnlijk 12 doen. Nooit meer verwacht want hij wilde niet meer naar school in Nederland.
Dachten we eindelijk een niet meer schoolgaand kind te hebben hebben we er toch weer drie.
Ondertussen heeft hij een baantje als casual waiter gevonden en een auto gekocht. Hij heeft zelfs al drie keer laten vallen dat hij toch wel erg veel zin heeft weer naar school te gaan.
Tsja wij hadden vroeger niet zo'n leuk vakkenpakket als hij heeft. Waarschijnlijk had ik school dan ook wat leuker gevonden, haha.
Met Bart en Luca gaat het nog steeds voor de wind.  Wel wachten ze met spanning op de zomervakantie.
Jippie, heerlijk 8 weken vakantie, en dat met z'n allen. Ben benieuwd hoe lang ik dat vol ga houden.
Erwin werkt nog steeds voor de zelfde baas. (Voor zolang het nog zal duren)
Er zijn al aardig gevorderde plannen dat hij toch weer zelfstandig verder wil.
Maar niet voordat we het een en ander hebben geregeld waarbij we een vast inkomen nodig hebben.
Want wij zijn sinds kort de gelukkige bezitters van een mooi stukje grond en zijn nu druk bezig met het bedenken wat daar dan op zou moeten komen.
Oh ja en niet te vergeten, natuurlijk hebben wij ook een Ozziecar. Holden Epica, plaatje van een auto.

Helaas ben ik nu vanwege familie omstandigheden op zoek naar een last minute ticket naar Nederland en zal dus weer even niet zo veel posten. (Als die tenminste neit allemaal rond de 8000 A$ moeten kosten want dan blijf ik toch maar liever hier.)
Man, wat zitten we dan toch maar weer een ondig stuk uit de buurt.
Iedere keer begin ik vol goede moed te schrijven maar duurt helaas nooit lang.
De wil is er wel maar er is ieder keer iets anders, kan er ook niets aan doen  :oops:
Nou dit is al weer heel wat voor mijn doen, moet er trouwens wel bij zeggen dat ook al schrijf ik niet veel ik wel de meeste topics probeer bij te houden voor zover dat mogelijk is.

Mocht ik er de komende week niet toe komen zal ik maar zeggen:

Iedereen een heel fijne kerst  :sunny: en genieten jullie allemaal maar lekker van die welverdiende vrije dagen.

Mariette
 
Hai Mariëtte,

Wat naar dat de familieomstandigheden zó zijn dat je terug moet. Dat betekent niet veel goeds, en dat spijt mij. Voor de rest klinkt het allemaal best positief, en ik kan me voorstellen dat het even tijd heeft gekost eer je je draai vond. Niks raars aan, wanneer je naar een ander land verhuist, toch?

Nou meid, hoop dat je je goedkope ticket vindt, en dat er geen nieuwe drama's bij komen en jullie een fijne vakantie hebben!

Take care,

Ireen
 
Back
Top