Kallies naar Tasmanie Settling in Allright!

[quote author=Marfran link=topic=4633.msg77394#msg77394 date=1166706104]
Nog gefeliciteerd met de verkoop van je huis en fijn dat je de ontvangstbevestiging binnen hebt zeg!! Nog effe volhouden!!! :up:
Groetjes Francine
[/quote]

Wat zie ik nu toch, Francine, 21/12/2006 Case Officer? Dat is vandaag. Nou jullie ook van harte gefeliciteerd. Dat is noch eens een fijn kerstnieuwtje.
2007 kan niet meer stuk.

Mariette

Zo, even twee maandjes alles laten bezinken. (Rust genomen, haha!)

Vandaag is het de 28e Februari.
Dat is de laatste dag dat we de verkoop boetevrij kunnen ontbinden als we het visum niet zouden krijgen.
Ben de hele week aan het denken geweest wat nu beter is:

@ Druk achter zetten, uitslag afdwingen en verkoop terugdraaien.

@ Afwachten en hopen dat we voor 1 Juni iets te horen zouden krijgen. (Dat is nl de opleverdatum) en als dat negatief zou zijn zouden we in ieder geval de hypotheek mee kunnen nemen naar een ander huis.

@ Worst case scenario zou zijn: huis opleveren, eventjes gaan huren en dan te horen krijgen dat je het visum niet krijgt. ^&((*^%^$#^^

Maar goed, we hebben maar besloten dat we verdergaan waar we mee bezig zijn, en toch niets kunnen veranderen wat ze in Adelaide bepalen.

Dus wachten we vrolijk nog maar eventjes verder.

Hopenlijk heb ik de volgende keer iets leuks mede te delen.

Mariette

Lastig keuzes, maar je bent al wel zo ver gekomen, dus denk ik dat je wel een goede beslissing hebt gemaakt.
Ik hoop dat je snel iets hoort  :up:

:up: overal mee.

Hi Femke

Jij zit ook ieder verloren uurtje hier op het forum als ik het zo eens bekijk. :lol:

Mariette

[quote author=kallie link=topic=4633.msg82494#msg82494 date=1172653682]
Hi Femke

Jij zit ook ieder verloren uurtje hier op het forum als ik het zo eens bekijk. :lol:

Mariette
[/quote]

Haha, moet iets met die verloren uurtjes he...  :up:

Hoi Mariette

Jullie moeten ook een Engelen geduld hebben. Sterkte met je beslissing van jullie huis. Maar de aanhouder wint en jullie krijgen vast en zeker die VISA.
Blijf ook duimen.

Groet Erna

Hi Mariette,

Wat een moeilijke keuzes moet je af en toe maken he... Ik hoop dat alles gaat zoals het jullie het beste uitkomt m.a.w. dat jullie snel positief nieuws krijgen  :up:

Groetjes,
Lela

Ja hoor!

Ik wilde al geen mail ophalen vandaag!

Al die maanden heb ik geroepen: ach, als we voor 28 februari bericht krijgen dat we geen visum krijgen, kunnen we de verkoop ontbinden en als we dat 1 maart horen hebben we toch gewoon pech gehad!

Wat zat ik in de rats voor 1 maart, aan de ene kant dacht ik, doe niet zo bijgelovig en aan de andere kant, je weet het maar nooit, toch?

Erwin gaat altijd vroeg de deur uit en checkt dan eerst eventjes de mail, zodat ik nog ff in kan slapen omdat er toch niets binnen is.
En ook vandaag was er niets binnen.
En laat nou net in dat ene uurtje dat ze in Oz nog werken en ik van mijn ontbijtje kan genieten "HET" bericht binnenkomen.

Wij gingen voor een 134 (Skilled Matching Visa) maar wij wisten al dat wij sponsorschap van Tasmania binnen hadden, dus die Database is nu ook weer niet zo belangrijk, dus het had net zo goed een 137 kunnen zijn (STNI)
Het enige verschil is dat je 137 gelijk moet betalen en een 134 pas als een sponsor zich aandient.

Wat moeten we nu nog opsturen?

1) Nieuwe medische keuring van mijn persoontje. Het gekke is dat die van mij maar geldig is tot 11 maart 2007 en die van de andere 4 tot 30 juni 2007. En dat terwijl wij alle vijf op de zelfde dag de medische keuring hebben ondergaan. "Strange".

2) Provide Police Clearance Certificates. Ook zo raar, hebben we alle drie, zowel Erwin, ik en Rene, de oudste al meegestuurd met de aanvraag. Die van ons was afgegeven op 3 juli en die Rene op 30 Juni.
En nu moeten alleen wij hem opnieuw aanvragen. ksnap er niets van, die zijn toch ook een jaar geldig?

3) En we moeten opnieuw Formulier 1266 invullen voor de Skill Matching Database. Hebben we ook al gedaan, want die zat als bijlage in de 47SK voor de Skill Matching Visa.

Ik snap hier helemaal niets meer van. Het leek zo'n simpele aanvraag en van het begin af aan liep het niet lekker.
Ik heb nu nog wel zo iets, hoe meer tegenslag hoe harder ik er tegenaan ga.
Maar Erwin heeft op dit moment zo iets van, dat gaat nooit meer goedkomen.
Heeft nu al geen vertrouwen meer in het systeem "we hebben toch alles al gedaan, waarom zou dat dan nog een keer moeten.

Nou kga maar snel aan de slag, want er is nog een hoop te doen.
Kan nu helemaal niet meer rustig zitten. :|

Trouwens, alle advies is meer dan welkom!

Mariette

Hoi  Marriette

Begrijp ik hier uit dat je nu een CO hebt???????????
Over die vragen weet ik niet wij hebben een 120.
Maar misschien over dat Bewijs van goed gedrag. Wij hadden dat nl ook. In de booklet staat nl als je de afgelopen 10 jaar langer dan 6maanden in Australie hebt GEWOOND dat je ook een POlice Clearance van Australie moet hebben, wij dat we zijn wel 1,5 jaar geweest maar vakantie zo rekenen zij niet. Moesten toen toch 1tje van Australishe politie hebben. Weet niet of het in jou geval ook zo is.
Zo ja laat mij even weten , weet hoe het snel kan.

Succes en zet hem op

Groet ERna

Hi Erna,

Wij hebben nooit ergens anders gewoond dan in Holland, alleen zijn wij getrouwd in Italie (jaha, in Florence, romantisch, he?)

misschien concluderen zij hieruit dat wij daar ook gewoond zouden hebben.

Goed dat je bericht hebt, maar wel balen dat je een aantal dingen overnioeuw moet doen. Het zal vast niet hopeloos zijn, omdat ze anders wel hadden laten weten dat je geen visum krijgt. Ik kan me voorstellen dat je er soms even heel erg moe van wordt, maar nog even doorzetten en dan zit je uiteindelijk lekker in oz  :up:

Hoi Mariette

Nee wat ik bedoel is, of je de afgelopen 10 jaar een half jaar in totaal in Australie bent geweest niet gewoond.
Ja zeker ook romantisch , was Italie de afgelopen 10 jaar zo ja dan moet je volgens mijn een Police Clearance van de Italiaanse Politie hebben.

Succes , Australie wacht op je, heb je trouwens een CO?
Groet Erna

Ja Erna we hebben nu een CO vandaar dat ze aanvullende info willen hebben.
Balen dat ze alles dubbel willen want echt alles was al meegestuurd en helemaal compleet.
Ws hebben ze dus overal overheen gelezen.
maar goed als ik ze daar een plezier mee kan doen door alles nog een keer op te sturen ,vooruit dan maar.
En de medische keuring, ja waarom die van mij maar geldig is to 11 maart snap ik ook niet, waarschijnlijk heeft dat dan toch te maken met die medische rugzak.

Nou, ik zal ze eens een poeppie laten ruiken. desnoods kom ik naar Sydney toe en zal ze eens laten zien met wie ze te maken hebben en wat een blakende bonk gezondheid ik wel niet ben :lol:

Zo te horen bruis je van de energie nu je je CO hebt , weet dat het bij mij ook zo was en dacht hetzelfde'"zal ze wel een poepie laten ruiken ". Houd dit even vast, en voor je het weet is alles geregeld.
Maar het is toch nog geen 11 maart of in Nederland wel??????????????

Groet Erna

:cool: 11 maart? dat duurt nog lang .. minstens 10 nachtjes slapen!! Tegen die tijd is er hopelijk veel meer duidelijk.. op naar TAS  :plane:  wie weet worden we buufs.. lekker  :blahblah: en :whisper: en :knit:  :grin:

zonder gekheid: laat je niet kisten, meid! Sterkte!

Hoi Mariette,

Misschien is het de moeite waard om te vragen waarom ze zoveel dingen opnieuw moeten hebben, als ze weten dat je een aantal dingen eerder opgestuurd hadden kunnen ze dat hopelijk controleren.

Succes en hou vol,
Groetjes,
Susan

[quote author=Scutch link=topic=4633.msg82659#msg82659 date=1172748032]
Hoi Mariette,

Misschien is het de moeite waard om te vragen waarom ze zoveel dingen opnieuw moeten hebben, als ze weten dat je een aantal dingen eerder opgestuurd hadden kunnen ze dat hopelijk controleren.

Succes en hou vol,
Groetjes,
Susan
[/quote]

Wilde eigenlijk straks al naar hun mailen dat alles al is opgestuurd, maar ben bang dat ze pissig worden als je teveel 'zeurt'.
En dan stoppen ze je misschien weer onderop de stapel?

Sh.t, dit is echt de meest verschrikkelijke week van de hele periode geweest.
Er was ons begin vorige week al toegezegd dat wij deze week een CO toegewezen zouden krijgen.
Was dus echt vroeg wakker iedere dag.
En kzou het toch wel op prijs hebben gesteld als we een CO haden die ook nog een beetje kon lezen :p

Mariette

Back