Ja hoor!
Ik wilde al geen mail ophalen vandaag!
Al die maanden heb ik geroepen: ach, als we voor 28 februari bericht krijgen dat we geen visum krijgen, kunnen we de verkoop ontbinden en als we dat 1 maart horen hebben we toch gewoon pech gehad!
Wat zat ik in de rats voor 1 maart, aan de ene kant dacht ik, doe niet zo bijgelovig en aan de andere kant, je weet het maar nooit, toch?
Erwin gaat altijd vroeg de deur uit en checkt dan eerst eventjes de mail, zodat ik nog ff in kan slapen omdat er toch niets binnen is.
En ook vandaag was er niets binnen.
En laat nou net in dat ene uurtje dat ze in Oz nog werken en ik van mijn ontbijtje kan genieten "HET" bericht binnenkomen.
Wij gingen voor een 134 (Skilled Matching Visa) maar wij wisten al dat wij sponsorschap van Tasmania binnen hadden, dus die Database is nu ook weer niet zo belangrijk, dus het had net zo goed een 137 kunnen zijn (STNI)
Het enige verschil is dat je 137 gelijk moet betalen en een 134 pas als een sponsor zich aandient.
Wat moeten we nu nog opsturen?
1) Nieuwe medische keuring van mijn persoontje. Het gekke is dat die van mij maar geldig is tot 11 maart 2007 en die van de andere 4 tot 30 juni 2007. En dat terwijl wij alle vijf op de zelfde dag de medische keuring hebben ondergaan. "Strange".
2) Provide Police Clearance Certificates. Ook zo raar, hebben we alle drie, zowel Erwin, ik en Rene, de oudste al meegestuurd met de aanvraag. Die van ons was afgegeven op 3 juli en die Rene op 30 Juni.
En nu moeten alleen wij hem opnieuw aanvragen. ksnap er niets van, die zijn toch ook een jaar geldig?
3) En we moeten opnieuw Formulier 1266 invullen voor de Skill Matching Database. Hebben we ook al gedaan, want die zat als bijlage in de 47SK voor de Skill Matching Visa.
Ik snap hier helemaal niets meer van. Het leek zo'n simpele aanvraag en van het begin af aan liep het niet lekker.
Ik heb nu nog wel zo iets, hoe meer tegenslag hoe harder ik er tegenaan ga.
Maar Erwin heeft op dit moment zo iets van, dat gaat nooit meer goedkomen.
Heeft nu al geen vertrouwen meer in het systeem "we hebben toch alles al gedaan, waarom zou dat dan nog een keer moeten.
Nou kga maar snel aan de slag, want er is nog een hoop te doen.
Kan nu helemaal niet meer rustig zitten. :|
Trouwens, alle advies is meer dan welkom!
Mariette