Kallies naar Tasmanie Settling in Allright!

Hi Mariette,

Nou mocht het je helpen... wij hebben ons huis ook verkocht en weten bij lange na nog niet wanneer (en of ) we het visum krijgen... Edoch, een ander huis is hier ook zo weer gekocht, maar om nog een jaar te wachten als je het visum hebt omdat je je huis niet kan verkopen is voor ons ook geen optie...

Dus vanaf maart moeten wij huren voor onbepaalde tijd, maar als het visum dan komt kunnen we lekker snel weg  :up:

Groetjes,
Lela

Hee Kal!!

Bel maar hoor, als je effe gewoon wilt babbelen of gal spuwen!!

Ik leef vreselijk met je mee en vind het gewoon geen stijl dat ze dit hebben gedaan. Ze zijn echt helemaal gek geworden daar! En ik begrijp je gevoel van macheloosheid, het liefst sleep je ze meteen voor de een rechter, maar aan de andere kant heb je ze zo hard nodig.................

Ik zou gewoon alles weer opsturen, maar nu met die begeleidende brieven er ook bij. En je nieuwe paspoortgegevens op het change in circumstances formulier (weet niet welke dat is).
Wat bedoelde je met je vraag aan mij welke agent? Ik heb geen agent gebruikt of bedoelde je case officer?

Nou goed, bellen werkt het beste, want ik heb nog steeds geen internet dus ben niet zo vaak op het forum op dit moment......

Sowieso misschien wel even leuk...

Henriette

Hoi Henriëtte/Kallie,

Volgens mij is dat formulier 1022, maar ik zal nog even op de site kijken.

http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/iforms_alpha.htm (kijk bij de C change in circumstances, dat is form 1022)

Kom er zo op terug

form 929 is inderdaad (zeggen 'ze')voor change of address/and or passport details, maar kan hem nog niet vinden, ik zoek even verder.
Hier is tie. http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/929.pdf

groetjes Miranda  :)

Nou jongens (en meisjes natuurlijk :-D)

Bedankt alvast voor jullie hulp. Form 929 is ingevuld (4 keer) hele dossier weer nageplozen of ik misschien vorige keer iets over het hoofd heb gezien. Alles bij-, samen-, tussen en ingevoegd en vanmiddag gaat die weer hoor! Tussen de bezichtigingen door opgehaald, wordt hij weer met alle zorg getransporteerd naar Adelaide en hopenlijk helemaal compleet afgeleverd op het juiste adres.

Jetje, ik bel je asap, was een gekkenhuis van't weekeind.

Tummie, bedankt hoor, opeens ben je zo bang om een foutje te maken dat je de grote lijnen niet meer ziet. En wat een boel info staat er dan op DIMA, stoch niet meer te overzien.

Ja Jack, normaal gesproken is die wachttijd verloren en beginnen we weer helemaal overnieuw. Maar misschien zijn ze ons daar goedgezind of hebben we misschien gewoon een keertje mazzel.

We zien het wel weer, Mariette

Laten we hopen van het beste,
Een sterke uitleg brief doet wonderen.....en mazzel moet je op sommige momenten hebben..mazzel kun je ook afdwingen.

Veel mazzel,

Jack :evil:

[quote author=kallie link=topic=4633.msg75416#msg75416 date=1164003172]
Ja Jack, normaal gesproken is die wachttijd verloren en beginnen we weer helemaal overnieuw. Maar misschien zijn ze ons daar goedgezind of hebben we misschien gewoon een keertje mazzel.

[/quote]

Ik hoop het voor jullie!!!!

[size=10pt]duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim....[/size]

Ondanks de tegenslag van laatst, erg gefeliciteerd. Dat visum komt er ook wel  :up: We duimen nog steeds!

Hoi Mariette,
Tsjoe, heb net je hele verhaal gelezen! Een kwestie van lange adem...Ik dacht dat jullie al in Tasmanie zaten! Ik ben helemaal nieuw op deze site en zie zoveel info, dat ik niet weet waar te beginnen, maar jullie story is behoorlijk relativerend (m'n man dacht even zo te gaan...) Hebben jullie gebruik gemaakt van een buro of alles zelf geregeld?
Je huis is verkocht, begreep ik, maar is alles nu al zeker dat jullie kunnen gaan?
Volgens mij zijn onze situaties een beetje hetzelfde: 3 kids, zit je man ook in de bouw, want ik zag carpenter/joiner staan?
Veel succes met alles! Ik hoop voor jullie dat je snel kunt vertrekken.

Jeannette

Hi Erna en Catkin,

Het dossier is vanmorgen om 10.35 Australische tijd weer bij DIMA afgegeven.
Dus nu maar weer hopen, ik heb het meerdere malen gecontroleerd en daarna aan onze sponsor doorgemaild wat ik allemaal heb veranderd en bijgesloten.
En als ik dat zo teruglees geloof ik wel dat het helemaal compleet is.
Van de LCU heb ik ook al twee maal bericht gekregen dat de identiteitspapieren van Bart(14) niet in orde waren, dus ben ik twee keer teruggeweest naar de radioloog omdat zij alles weer opnieuw moest tekenen, verklaringen moest afgeven, etc. maar ik geloof dat dat nu ook in orde is.
ik heb in ieder geval een mailtje terugontvangen van de LCU dat ze nu bezig zijn met zijn medical assessment.
(Zou ik hieruit mogen concluderen dat de andere dus al gedaan zijn en zijn goedbevonden??? :))
Wat betreft ons huis, feliciteren is wel ok, hoor!
We moeten er toch eens aan geloven en wie droomt daar nu niet van binnen twee weken je huis verkocht hebben.
Overigens moet de koopovereenkomst nog wel getekend worden.

Hallo Jeannette,

Ik dacht inderdaad dat jouw Sjaak een collega was van mijn man, maar de Sjaak die hij kent is 19 dus dat zal dan wel een andere zijn. :-D
En aangezien wij ook naar Tasmanie willen.
Wij hebben alles zelf gedaan ik heb wel een aantal malen informatie ingewonnen bij Paul Hiltemann, je kunt daar je volledige aanvraag door hem laten behandelen maar ook gedeeltelijk.
Als er een mogelijkheid is dat je niet zou worden toegelaten of het gaat nu eenmaal niet zo gladjes als wanneer je jonger bent (en voldoende punten kunt krijgen op je skills en je leeftijd) is het wel aan te raden om naar een bureau te gaan.

Zoals ik net al vermeldde weten wij nog niet of wij ook echt een visum krijgen maar als je laat begint met de verkoop zal je net zien raak je het met geen mogelijkheid kwijt.

Onze kinderen zijn op een week na 18, 14 en 5 allemaal jongens.
Mensen in de bouw hebben ze heel hard nodig en het is echt de moeite waard, Sinds wij in Januari zijn geweest is het niet meer uit mijn hoofd te krijgen.

Succes met het vinden van een oplossing, er zal er zeker een zijn. En als je vragen hebt roep ze maar hoor!

Groetjes, Mariette

Hoi Mariette,
Sjaak is slechts de naam voor dit forum, omdat Jeannette er al op stond. Mijn man heet Harm en werkt voor een groot schildersbedrijf als uitvoerder (al 12 jaar), maar heeft wel een gazel-diploma voor timmerman, als we dat tenminste nog ergens kunnen opvragen, want we hebben het niet thuis. Volgens de STNI van TAS zou hij hiervoor in aanmerking kunnen komen, ware het niet dat hij te oud is, 48. Het blijft een hoop zoekwerk, ik ben er al dagen druk mee (op deze manier ga ik nooit afstuderen!). Ik had een mailtje gestuurd naar Hilteman, maar heb nog niets gehoord. Beter even bellen misschien.
Onze kinderen zijn 15, 12 en bijna 11: meisje, jongen, meisje.
Ons huis verkopen zal geen probleem zijn: we wonen in een zeer gewild huis in een zeer gewilde straat en deze huizen komen bijna nooit in de verkoop, want niemand wil weg hier! Behalve wij dus, want we zijn Nederland spuugzat.
We hebben duizenden1 vragen, dus ik kom vast nog eens bij je terug.
Bedankt alvast!
Jeannette

Mariette, gefeliciteerd met de verkoop  :up:

Met het visa komt het ook wel goed, we blijven voor jullie duimen.

Groetjes van Jolanda  :wink:

He Mariette,

Proficiat met het tekenen van jullie huis ( de onze word in December bij de notaris officieel beschreven)

Ik heb een goed gevoel over jullie nieuwe opsturing en aanvraag bij de DIMA,
Had je trouwens gevraagd of de eerste datum van ontvangst "acknowledgement" of die kon blijven bestaan.

Ziet er allemaal goed uit. :up:

Jack :evil:

Hi Jack

Als het goed is (is wel door DIMA toegezegd) zou de eerste ontvangstdatum worden aangehouden. Nu wil ik me daar weer niet te blij over maken, want dat moet ik eerst nog wel even zien. Ik moest wel het dossier t.a.v. een bepaald iemand sturen en die zou het dan persoonlijk behandelen.
Als het inderdaad wel zo gaat kan het natuurlijk ineens heel snel gaan.
Twee weken na ons "geval' is er nog zo'n "geval" geweest en er schijnt dus wel degelijk iets structureel niet goed te gaan.

Het enige wat we nu kunnen doen is afwachten.

Overigens is de koopovereenkomst nog niet getekend.

Mariette

jeetje zeg......wel fijn dat je nu alles tav 1 bepaald persoon moest sturen en dat het nog een keer is voorgekomen. Dan mag je er toch wel van uit gaan dat ze alles nu behandelen en zorgen dat je je visum krijgt zonder weer te moeten wachten.

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis. Toch wel balen dat de koopovereenkomst nog niet getekend is. Waarom houden ze dit nog tegen? Hebben jullie het al gehad over een mogelijke datum dat zij er in willen?

Jullie zijn er bijna......gaat echt wel goed komen. Soms vraag je je gewoon af waarom........maar er zal een reden voor zijn. (klinkt superstom misschien maar ik geloof daar wel in)

Back