Kathren's Journey

G'day Slip!
Pffffff, gelukkig geen puppies...dinsdag gaat er voor de zekerheid nog een echo gemaakt worden, omdat alles nu nog zo klein zou zijn, kunnen ze zich nog achter de dikke darm verschuilen... Moet ze nog een keer op d't rug in de kliniek.. en het is al geen held.. :|

Nee heb helemaal geen computer thuis! Zit er op mijn werk bijna de hele dag achter en kan hier ook veel internetten... (was nog niemand opgevallen toch? :whistle: ) Maar om hier nu ook persoonlijke brieven, e.d. op te gaan slaan vind ik niet zo'n heel pretig idee. En inderdaad straks skypen, foto's opslaan, blog bijwerken. Moet het allemaal kunnen doen. Dus ben ik wel naar 1 op zoek. Er zit alleen zo veel verschil in. En welke laptop het beste zou passen... I dunno :dunno:

Trouwens gisteren de eerste makelaar op bezoek gehad.... een dame. Fanatiek! pakt het wel heel uitgebreid aan. Was wel duidelijk en recht door zee... hou ik wel van. Ze gaf ook aan ervaring te hebben met het hebben van volmacht en het afhandelen van de verkoop, wanneer de verkoper naar het buitenland vertrokken is. Zou niet persé hoeven te wachten op de verkoop van mijn huis. Ze is volgens mij wel duur. 1,65% ex BTW. Daar sta je dan wel voor op Funda.nl, je huis krijgt een eigen professioneel uitziende brochure (drukwerk), je huis komt in een brochure waarin al, de bij haar te koop staande, huizen in staan. Zij werkt samen met een andere makelaar hier in Roosendaal en wisselen zoekende uit. Maar goed als je alles uitrekend is het wel een hoop geld waarmee ze "vandoor" zou gaan. Of is zo'n percentage vrij normaal? Laat er nog 2 langskomen... denk dat ik dan wel een indruk heb hoe het er allemaal aan toe gaat.

Zit er op mijn werk bijna de hele dag achter en kan hier ook veel internetten... (was nog niemand opgevallen toch? )
Nee joh :rolleyes:
Het is al weer even geleden ( gelukkig! ) dat wij met makelaars te maken hebben gehad. Ik weet uit mijn hoofd niet meer hoeveel courtage hij vroeg, maar vlgs mij maakt elkaar dat niet zo heel veel uit hoor. Tja, ze verdienen grof geld, voor weinig ( he, das mijn mening hoor, had best makelaar willen worden )
Funda is wel een groot voordeel hoor. En als zij dan ook nog eens de beste prijs weet voor je huis, dan zou ik niet twijfelen.

Wat compie's betreft weet ik er ook niet veel van,maar mijn broer is mee geweest toen wij vorig jaar een nieuwe kochten, het is een Compaq geworden. 1 ding, als het ff kan zorg dat je geen VISTA op zit!Vista is k#t! Zegt iedereen. Vista kan niet alle programas lezen en heeft nog meer van die ongein.

Ahhhh gen Vista! Mijn buurman roept ook al geen nemen met intel pentium, iemand anders roept geen Window & er op laten zetten... *zucht* ... en daarom heb ik nog steeds geen laptop...

ZEG DAN WAT WEL?????? :rolleyes:

:grin:

Pfff en als ik dan mijn typfouten hierboven zie.... ben ik computer moe... mijn vingers werken niet meer zo goed aan het einde van een 'drukke' dag.... :wacko:

Hoi Kathren,

1,65% ex BTW (1,96% incl. BTW) is wel een hoop vind ik. Wij hebben twee makelaars langs laten komen, de eerste vroeg 1,6% ex BTW, de tweede 1,7% incl. BTW. Na wat onderhandelen met de eerste makelaar,(die sprak ons het meeste aan)zakte hij naar 1,4% ex BTW (1,666% incl BTW) en kregen we een maand Tophuis op Funda erbij. (95 euro ex BTW) Dan staat je huis een maand lang bovenaan en zakt dus niet na een tijdje naar pagina weet ik veel. Gewoon even afwachten wat die andere makelaars voor courtage rekenen en dan flink onderhandelen over de prijs.

Succes en groetjes,
Sacha

Ahhhh gen Vista! Mijn buurman roept ook al geen nemen met intel pentium, iemand anders roept geen Window & er op laten zetten... *zucht* ... en daarom heb ik nog steeds geen laptop...

ZEG DAN WAT WEL?????? :rolleyes:

:grin:

Niet zo schreeuwen he! :wink:
Heb je hier iets aan ? http://www.besteconsumentenkoop.nl/87/10/Beste-Koop-Laptop-Notebook-Getest.html

Hier nog zoiets : My link

hmm tot nu toe weinig problemen gehad (wel wat vage dingen hier en daar) maar tja.. ik weet dan ook nog lang niet genoeg van computers om er echt iets nuttigs over te zeggen. Voor mij geldt altijd.. zolang het functioneert zonder dat het mij irriteert dan zal het wel goed zijn :lol:

Hi Kathren,
1,65% is idd behoorlijk, ik heb vorig jaar even gegoogled en vond een makelaar die een vaste prijs vroeg. 700 euro (wel in NH) Moest alleen zelf de foto´s voor de brochure leveren en potentieele klanten zelf rondlijden.
Een paar anderen vroegen 1,5%, toch ca 2.250 euro, dus dat was snel verdient.
Zou toch even gaan rondkijken als ik jou was.

groetjes Johan

Ha,

wij hadden een vaste courtage afgesproken met de mak. die ons het meeste aanstond, en een bonus voor als hij voor een bepaalde datum had verkocht.
Dat werkte heel erg leuk!
uiteindelijk kreeg hij wel wat hij normaal zou ontvangen, maar hij deed allemaal extra's waardoor ons (aparte) huis binnen een mum verkocht was. (artikel in krant, poster op de deur van de mak. etc)

gr. Auk

Had tijdens het gesprek met deze makelaar geprobeerd om na te gaan of er kosten naar beneden konden, maar ze was er heel duidelijk in.

Heb nog een kennis die makelaar is, ga die maar eens bellen.

@pamandgeorge
Had inderdaad ook gezien dat je heel veel zelf kan doen, maar ben denk ik niet de juiste persoon om een huis te verkopen.

Hej flowerroo ;) bedankt! :up:
Heb mezelf al enige tijd geleden "lid" gemaakt van Seek en zoekopdrachten ingegeven. Had inderdaad gezien dat ze de nodige informatie over dit soort dingen op hun site hebben staan. Altijd handig.

Yôhw Skip!
Ik heb nu op dit moment de chronological versie met dezelfde opbouw zoals ze die in het voorbeeld geven. Ik denk dat ik ook de Hybride versie ga maken gezien ik voor evt iets anders ook wil kunnen gaan. Wil dan de nadruk op skills leggen. Zodra ik een LT heb ga ik dat oppakken.

Nu met het uitzoeken van alle papieren ben ik ook aan het nagaan bij welke werkgever ik evt een referentie in het Engels kan opvragen. Het zijn er niet zo heel veel omdat een aantal bedrijven niet meer bestaan. :( . Ga Schoevers bellen of zij evt certificaten in het Engels kunnen aanmaken. Kan het allicht proberen. Hoe ga jij dit doen Skip?

Hi Kathren, wat heb jij op Schoevers gedaan? Ik heb namelijk ook Schoevers gedaan en kwam erachter dat dit totaal onbekend is in Australie en dat ook het Nuffic en AEI NOOSR in Australie het niet kunnen waarderen (prive opleidingen kunnen ze niets mee.... :-( ). Ik heb mijn diploma en cijferlijst wel laten vertalen door een beedigd vertaler, ben benieuwd of jij ze van Schoevers in het Engels kunt krijgen.

Groet,
Annemarie

Zodra ik een LT heb ga ik dat oppakken.

Yo girl, please explain... whats a LT? Leuk Tuintje? Lollig Truitje? Lekkere Tinus? Langere Trekhaak? :grin:

Nu met het uitzoeken van alle papieren ben ik ook aan het nagaan bij welke werkgever ik evt een referentie in het Engels kan opvragen. Het zijn er niet zo heel veel omdat een aantal bedrijven niet meer bestaan. . Ga Schoevers bellen of zij evt certificaten in het Engels kunnen aanmaken. Kan het allicht proberen. Hoe ga jij dit doen Skip

Ik ga ervanuit dat mijn diploma's ( euh, eigenlijk maar 1 ) niks voorstellen. Ze zullen vast nog nooit van de householdschool gehoord hebben. Dus die moeite ga ik niet doen.
Ik had bedacht dat ik van 3 bedrijven een referentie nodig kan hebben. Die nutiig kunnen zijn en nog bestaan :lol:
Ik ben al bang dat hun Engels niet zo goed zal zijn, maar eerst vraag ik of ze een brief in het Engels willen opstellen. Lukt ze dat niet of willen ze niet, dan maak ik zelf een brief en laat ze die ondertekenen.

@Annemarie
Heb bij Schoevers mijn certificaten voor Management Assistente behaald. Het is allicht te proberen/na te vragen. Als ik een antwoord heb zal ik het wel hier neerzetten.

@Skip
Met LT bedoel ik..... *trommel geroffel* ....... een Laptop! :congrats: u gaat niet door voor de koelkast :D

Housholdschool ;D ... denken ze vast dat je aleen maar hebt leren strijken en stofzuigen ;) (heb 2 jaar LHNO gehad, wat een feest! Tijdens kookles een keer gruwelijk mijn hand verbrand! Ruzie gekregen met de lerares omdat ik niet onder de lauwe kraan uit wilde komen. Zat er net onder met mijn hand :eek:

Zou gewoon direct zelf al met een referentie tekst in het Engels komen. Hoe minder ze er zelf aan hoeven te doen. Schrijf je een ongelooflijk goede referentie in het Engels en geef aan dat dat het format is in Oz.... ;)

Hier weer even een update, want het moet wel bijgehouden worden natuurlijk ;)

Afgelopen zondag heb ik mijn oudste paard Okidoki naar zijn nieuwe thuis gebracht. De nieuwe eigenaar had speciaal een vrachtwagen geregeld zodat hij de 2 uur durende reis lekker comfortabel stond. (luchtgeveerde bak!) Zo braaf als hij is laadde hij in 1x keer en het lossen was ook zonder probleem. We hebben hem eerst op een separate wei gezet en later met zijn nieuwe kudde op een hele grote wei gezet. Er was veel gras dus geen geruzie... nee koppen naar beneden en eten! :)

Ze hadden mij uitgenodig om bij hun te blijven eten (lekkere kaasjes en wijn ....Hmmm lekker!) Gaven ze aan nog een cadeau voor me te hebben, deze stond al enige tijd klaar. Hun dochter kwam met een grote lijst binnen gelopen, toen ze bij me stond draaide ze het om. Het was een tekening van een foto van mij en Okidoki. Zoooo mooi gedaan! Nou ja, en toen hield ik het natuurlijk niet droog. Iedereen die het tot nu toe hebben gezien hebben er al met tranen in hun ogen bij gestaan. :grin:

Ze hebben me gisterenochtend een sms gestuurd dat hij al met 2 van de drie andere paardjes vriendjes heeft gemaakt. Dat zijn twee kleine pony's waarbij Okdidoki een reus lijkt. Die lopen hem overal achterna :lol: en gisterenavond heb ik al de eerste foto's ontvangen. Het voelt zo goed! Dit plekje klopt helemaal en dat is wel heel prettig :up:

Voor alle personen die hun dierenvriend achterlaten sterkte ermee! Als je overtuigd bent van een goede nieuwe adres, dan is het afscheid nemen een stukje makkelijker.

Deze week komt er nog een makelaar langs, eens kijken wat die kan bieden. Aankomend weekend worden de laatste klusjes afgerond en dan kan er volgende week een plaat op. Dan wordt het als een logee in mijn eigen huis wonen, want alles moet toch wel opgeruimd zijn.

De hond gaat deze week haar rabies enting krijgen en dan gaan we daar alvast mee beginnen.

Er staat genoeg op de agenda dus.

Wat heerlijk Kathren! Afscheid is nooit leuk, maar als het dan toch moet, dan graag op deze manier!
Sterkte ermee, en met wonen als logee in je eigen huis (je kunt het ook zien als vakantie in je eigen huis!)
Benieuwd of de makelaar je blij kan maken.

Wat fijn dat je voor Okidoki zo'n heerlijk nieuw plekje heb kunnen vinden. Niet alleen prettig voor zijn gevoel, maar ook voor dat van jou. Ik hoop dat ze je nog lang op de hoogte gaan houden van de rest van zijn paarden leven.

Hai Kathren,

Ik heb niet alles gelezen van je topic maar wel het gedeelte dat je je jongste paard wilde meenemen. Ik heb mijn paard ook meegenomen! Ben je nog steeds van plan je paard te laten overkomen?

Groetjes
Maxx
Sydney

Back