Koen & Katrina de laatste stand van zaken.

Heel veel succes!!!

Er zijn er al heel veel aan jullie voor gegaan en ik geloof dat tot nu toe iedereen het visum heeft gekregen..

En die Anke is heel redelijk en relaxed... (ik spreek uit ervaring)

Komt heus wel goed..

:) :)Ellen
 
Bedankt allemaal voor het de opbeurende boodschappen  :-D

@Rene: Geen roet hoor, komt perfect uit, kunnen we de laatste puntjes op de I zetten. Bovendien heeft Katrina nu gelijk een kadotje voor mijn verjaardag... me uit eten nemen in Berlijn... aangezien ik op die dag jarig ben.... :-D

@Bert: Jullie mogen dan op de 6de extra druk uit oefenen op de ambassade zodat ik mijn visum die dag krijg, een leuk kadotje heb ik wel verdiend... :flowers:

@Marina: We hebben het op dit moment veel te druk met van alles en nog wat, dus de tijd zal omvliegen. Ben bang dat de spanning pas op 5 januari naar boven komt.... :|

Greetz,
Koen
 
Thanks Ellen,

Ik vond wel dat ze nogal een duits accent had, is zij wel australische?

Maar we zien het wel, de laatste spulletjes nu bijelkaar schrapen en nog even mijn schoonmoeder om een verklaring vragen dat haar dochter bij haar kan komen werken zodra ze terug is en we bij haar kunnen wonen de eerste tijd, en dan zijn we er helemaal klaar voor.

Groetjes
 
zij is een duitse ja..... Ik had haar ook aan de telefoon toen ik belde voor een afspraak. Ze had al een heel interview met mij aan de telefoon, ze wilde gelijk alles al weten. Ik denk dat ik haar ook zal hebben met het interview...
 
ja hoor....ze is een duitse... ik denk dat ze met een ozzie guy is getrouwd of zo.(maar haar achternaam is wel duits..de mijne ook trouwens en ik ben toch echt niet duits).. Maar voor een duitse heeft ze behoorlijk veel humor!!!!

Er staat nl. een verschrikkelijk grote plant op dat kamertje, bijna dood, ik maakte daar een grapje over en ze moest daar zeer smakelijk om lachen.

Ze spreekt inderdaad met een accent, toen ze mijn visum overhandigde, begon ze zelfs in duits te praten....

Ze begon het gesprek trouwens dat ik niet nerveus hoefde te zijn, ze probeerde mij wel gerust te stellen.

:) :) :)Ellen
 
No dat klinkt allemaal zeer hoopvol. Toen ik haar naam vroeg zei ze nog dat ik haar waarschijnlijk niet zou krijgen.


@Marina: bij mij vroeg ze ook al gelijk van alles door de telefoon, over mijn VOG en dat ik bij de medical op aids moest laten testen enzovoort, verder wat voor een baan Katrina heeft in Oz (die heeft er geen want ze is hier) verder moet Katrina nog een half A4-tje volschrijven over haar toekomstige baan, bewijs dat haar fam ons wil supporten de eerste tijd en nog iets, dus dat moeten we nu asap regelen en dan kunnen we er naar toe. 'k weet alleen nog niet goed hoe we het beste de papieren en foto's kunnen presenteren... heeft iemand nog tips?

:?
 
Ik heb alles los in een dossiermap met tabbladen ertussen (de stapel puilt wel een beetje uit want op deze stapel is bijna geen dossiermap gemaakt geloof ik haha). Gewoon gesorteerd op wat bijelkaar hoort, bijv. alle geboorteakten bijelkaar, echtscheidingspapieren bijelkaar enz. (een klein beetje in volgorde van de lijst) en dan met een elastiek erom.
Fotos heb ik wel in plastic mapje gedaan bijv. Je komt daar zelf aan dus het is natuurlijk anders dan wanneer je het opstuurt, dan mag er helemaal niks geniet zijn of in plastic mapjes enz enz. Ik heb alleen wat de notaris en vertaler aan elkaar gemaakt heeft zo gelaten en de rest allemaal los gemaakt.
Ik zou bijna niet weten hoe het anders te doen...
 
[quote author=Ellen link=topic=2885.msg37856#msg37856 date=1132834594]
Maar voor een duitse heeft ze behoorlijk veel humor!!!!
[/quote]

Yep, wij Duitsers kunnen soms echt lief zijn.
:lol1:

(Mag wel hoor, ik weet dat mijn 'landsgenoten' soms een beetje
te veel Ego hebben voor een goede humor)

:up:
Annemarie
 
We zullen het allemaal gaan ervaren... zolang ze maar de hollandse humor begrijpt .... :lol:

En voor wat betreft de presentatie zal het ook wel goed komen, ik verzin er wel wat moois op.

Bedankt voor de raad.

:up:
Koen
 
Hoi Koen,

[quote author=Koengaroo link=topic=2885.msg37858#msg37858 date=1132835282]
No dat klinkt allemaal zeer hoopvol. Toen ik haar naam vroeg zei ze nog dat ik haar waarschijnlijk niet zou krijgen.

[/quote]

Uit ervaring weet ik dat je niet altijd de persoon krijgt met wie je hebt gesproken aan de telefoon. Bij mij belde er een zeker Dobrzynski en toen ik in Belrijn aankwam had ik Klaus Massanek..... Op zich valt het allemaal wel mee, maak je niet druk om wie je hebt - belangrijker zijn je papieren en positive thoughts!!!

Succes, Mon
 
Hoi Mon,

Je hebt helemaal gelijk, maar het is natuurlijk wel fijn als een een plessant persoon hebt die het interview afneemt. :)

Heb vandaag de longfoto gedaan en overmorgen gaan we dan maar even naar dokter Baars in Utrecht en bloed laten prikken.
Ik moet zeggen dat het nu toch een beetje begint te kriebelen, het is nog maar een maand en 8 dagen ..... :-o :) :-D

Ik kan me nu langzamerhand een idee gaan vormen wat Marina moet voelen zovlak voor het uur van de waarheid... :| :wink:
 
:wow3: :wow3: :wow3: :wow3: :wow3: :wow3: :wow3: :wow3:
ik voel me vandaag nu dus ongeveer zo....!!! morgenavond al in het vliegtuig naar Berlijn, de spanning is te snijden. ben hyperactief, heb ontzettende nachtmerries en ben van het weekend letterlijk ziek geweest van de spanning.....


dat zijn de laatste dagen, houdt u vast hahahaha
 
MMMMMMmmmm, gelukkig sta ik er niet alleen voor, ik heb mijn mesike bij me... ik hoop dat zij niet :w00t: :w00t: gaat flippen.... :-D

Ik wens jou in iedergeval heel veel suc6 en een goede vlucht naar Berlijn  :up:
Ik zal zeker even in je draadje kijken hoe het is afgelopen... en waarschijnlijk sta je dan zo , zodra je je visum binnen hebt... :nana:  :bye: :later: :blahblah: :plane: :blahblah: :later: :plane: Ozz Here I come....  :nana:
 
Ja we duimen er gewoon voor!
Ik ga ook niet alleen hoor. Linda gaat met me mee (linda_shinji) maarja, het interview zal ik toch zelf moeten doen......
Jullie horen het gelijk hoor!
 
Oke mensen terwijl we wachten op het nieuws van Marina, ga ik even naar dokter Baars in Utrecht...
Zie jullie vanmiddag.

Greetz  :up:
 
Hi Mel,

Ja alles was goed, alleen mocht hij de gegevens niet meegeven...  :cry:
Hij had van de week een mail ontvangen van de DIMIA dat hij alle medicals aangetekend naar de DIMIA office moest sturen en dat het uit den boze is ze nog langer mee te geven aan de applicants.

Dus ik denk dat ik nu klaar ben met het verzamelen van informatie en dat het nu dus gaat om de presentatie.

En nu maar afwachten tot het 6 januari wordt. :up:
 
Back
Top