LaStaVa Jeroen, Karen, Kiki en Stevie

Gefeliciteerd! En gelijk een vette road trip!

Wij hebben indertijd gewoon een AirBNB voor de eerste weken geboekt, vaak worden ze ook iets goedkoper als je ze langer huurt.
Anderhalve week om een auto en caravan te kopen klinkt best straf trouwens. Niet onmogelijk, maar best wel snel?

Ping maar even tegen de tijd dat je bij Noosa bent ;)
 
Het plan is dat we naar Perth vliegen, daar willen we een auto en caravan kopen. Vervolgens ruwweg via adelaide, Melbourne, Sydney, brisbane, cairns en dan terug richting goldcoast of Sunshine Coast om daar te settelen.
Gaat vlot. Gefeliciteerd!
Mooie rit voor de boeg.
Nu ja eenmaal je in Cairns aangekomen bent denk ik dat je niet meer door wil rijden naar de Goldcoast 😊
 
Wij hebben indertijd gewoon een AirBNB voor de eerste weken geboekt, vaak worden ze ook iets goedkoper als je ze langer huurt.
Anderhalve week om een auto en caravan te kopen klinkt best straf trouwens. Niet onmogelijk, maar best wel snel?

Dit vind ik trouwens ook erg krap, of je moet voor vertrek al echt zeker weten wat je koopt en min of meer een inspectie lined up hebben als je landt, want anders ga je het niet redden in die 1,5 week. Als ik alleen al zag hoe lang het duurde voordat ik mijn auto op kon halen: dat duurde ruim een week.

Vergeet niet, het is OZ he, alles gaat hier koeteldekoetel.
 
Hou Carsales, Gumtree en FB Marketplace al in de gaten vanaf huis. Maak lijstjes met potentiële auto's en caravans. Dan kun je er gelijk langs na aankomst.

Of doe gek, ik heb onze auto hier gekocht toen ik nog in NL was :eek: We hebben hem nog steeds en er was (en is) nooit iets geks mee geweest. En nee, het is niet 1 van de zogenaamde oerbetrouwbare Japanner, maar een Land Rover Defender. Fortune favours the Brave ;) Daarnaast kun je 20x om een auto heen lopen en nog niet weten dat morgen de motor gaat vastlopen zeg maar....
 
Hou Carsales, Gumtree en FB Marketplace al in de gaten vanaf huis. Maak lijstjes met potentiële auto's en caravans. Dan kun je er gelijk langs na aankomst.

Of doe gek, ik heb onze auto hier gekocht toen ik nog in NL was :eek: We hebben hem nog steeds en er was (en is) nooit iets geks mee geweest. En nee, het is niet 1 van de zogenaamde oerbetrouwbare Japanner, maar een Land Rover Defender. Fortune favours the Brave ;) Daarnaast kun je 20x om een auto heen lopen en nog niet weten dat morgen de motor gaat vastlopen zeg maar....
Auto op afstand kopen is hier heel normaal en ik zou dit ook zonder twijfel doen na gedetailleerde foto’s, videocall en goede onderhoudshistorie.
 
Auto op afstand kopen is hier heel normaal en ik zou dit ook zonder twijfel doen na gedetailleerde foto’s, videocall en goede onderhoudshistorie.
Yep. De auto die het minst beviel hebben we lokaal gekocht. Alle motoren en andere auto’s op afstand.
Maar een auto in Brisbane kopen vanuit NL is weer een stapje (16.000.000 stappen) verder 😂
 
Gefeliciteerd!! Wat gaaf dat jullie een road trip gaan maken!! Vergeet de stranden van Waikiki/Safety Bay niet aan te doen. Sochtends als er bijna geen wind is, lijken de stranden en het water of je in de Caribische eilanden bent.

Wat betreft auto kopen, wij hebben andere ervaringen qua snelheden. In NSW hebben wij een auto gekocht en dezelfde dag meegenomen. Nooit problemen mee gehad.
In WA hebben we een bus gekocht om die om te toveren in een camper. Wij hebben daarbij onze auto ingeruild. Wij hebben nog een inspectie uit laten voeren op de bus en een week later stond de bus bij ons thuis.

Belangrijkste is dat je weet wat je graag wilt kopen en check de reviews goed van de garage/dealers. Weet van te voren welke punten je bij een auto moet checken.
 
Bedoelde ook niet dat een auto kopen langzaam gaat hoor. Een auto vinden, dat is de truc ja 😉

De meeste auto’s hebben me een paar weken zoeken gekost en dan vind je hem vaak 1000km verderop 😂

Maar in jullie geval wordt het denk ik de in een paar dagen de car yards afstruinen. Goed weten wat je wil. Maar ook niet teveel op 1 merk/type vast zitten. Of je nu een 200 series Land Cruiser neemt of een Patrol. (Bijvoorbeeld) Dat is een klein beetje lood om oud ijzer.
 
Auto moet lukken in een week, wij zijn op een woensdag (we arriveerden op zaterdag) een aantal autodealers langs geweest voor een Hilux, eentje gevonden en op zaterdag opgehaald. Caravans zijn erg gewild op het moment, zowel nieuw als tweedehands, dus dat kan wel lastiger zijn om iets te vinden binnen budget en wensenlijstje.
 
Ik dacht dat vooral een kwaal was bij Mitsubishi Triton.... Om het zekere voor het onzekere te nemen hebben we nu ook maar een extra cab gekocht en geen dual cab!
De Triton is er berucht om ja. Dit is de eerste keer dat ik een Hi Lux zie volgens mij 😉
 
De Triton is er berucht om ja. Dit is de eerste keer dat ik een Hi Lux zie volgens mij 😉

Volgens mij komt dat doordat de achterwielen bij de Triton iets verder naar voren zitten dan bij de hilux en ranger. Maar goed, elke Ute die verkeerd geladen wordt met teveel gewicht achter de achteras loopt dit risico.
 
Lieve Karen, Jeroen, Kiki en Stevie

Eindelijk is het zo ver!
Ik ben zo blij voor jullie dat het nu dan toch gaat gebeuren.

Hele fijne vluchten vandaag. Probeer te genieten van het moment, het is zo’n geweldig avontuur.

Ik kan niet wachten tot jullie Melbourne/Victoria bereiken en we samen een echt Ozzie feestje kunnen vieren.

Thinking of you x

(Oh en voor Jeroen: sommige airlines hebben een live sport kanaal op de entertainment dus wie weet kan je lekker WK voetbal kijken om de tijd te doden)
 
Back
Top