LaStaVa Jeroen, Karen, Kiki en Stevie

We zijn nu een week hier en helemaal blij. Aangekomen in Perth en de eerste paar dagen even lekker genieten van het weer, het strand, de Swan river en elkaar. Op zaterdag voelden we ons wel fit genoeg om in de actiestand voor een auto en caravan te gaan, maar (zoals al gewaarschuwd) zijn de openingstijden hier nog superouderwets. Heerlijk dat dat kan 😊. Op zaterdag waren de meeste dealers maar een halve dag open. Dus dat nog even uitgesteld tot maandag.

Maandag op zoek naar een auto, maar als je ook een caravan wilt ( en er geen verstand van hebt), is het een beetje een kip en ei verhaal, eerst de auto of eerst de caravan. Gisteren veel caravans bekeken en vandaag bekijken we een kanshebber. Ben benieuwd! We weten wat voor soort auto bij deze kan en daar is best wat aanbod voor, dus zou goed moeten komen.
 
Welkom in het ‘beloofde land’ 😉

Goed om even op adem te komen en rond te kijken. Moest laatst nog denken dat de bouwstijl, de wegen, de omgeving nauwelijks meer opvalt als anders, niet Europees. Dus geniet even van deze tijd dat dingen nog anders zijn. ;)
 
De auto en caravan zijn gevonden, whiehoo! Nu hebben we alleen voor de caravan een adres in WA nodig waar papieren naartoe gestuurd gaan worden. Volgens mij wonen @FOL en @Wilsil in WA. Zouden we wellicht een van jullie adressen mogen gebruiken? N zou e dan de papieren willen doorsturen naar een QLD adres voor ons? Postage krijg je uiteraard vergoed. Hoor het graag, dank je!
 
Geen probleem, alleen zijn we over anderhalve week wel 4 weken weg... is dat erg voor jullie? Stuur anders maar een PB. Maar je bent toch net in Perth aangekomen? Confused... 😁
 
De auto en caravan zijn gevonden, whiehoo! Nu hebben we alleen voor de caravan een adres in WA nodig waar papieren naartoe gestuurd gaan worden. Volgens mij wonen @FOL en @Wilsil in WA. Zouden we wellicht een van jullie adressen mogen gebruiken? N zou e dan de papieren willen doorsturen naar een QLD adres voor ons? Postage krijg je uiteraard vergoed. Hoor het graag, dank je!
Super, dat is lekker vlot geregeld. En we zijn hier gek op foto's....
 
De auto en caravan zijn gevonden, whiehoo! Nu hebben we alleen voor de caravan een adres in WA nodig waar papieren naartoe gestuurd gaan worden. Volgens mij wonen @FOL en @Wilsil in WA. Zouden we wellicht een van jullie adressen mogen gebruiken? N zou e dan de papieren willen doorsturen naar een QLD adres voor ons? Postage krijg je uiteraard vergoed. Hoor het graag, dank je!

Gefeliciteerd! Wat voor auto? Wat voor caravan? Wat @Red dust zegt: laat maar komen die foto's
 
Ford Ranger! Nice! Goede keuze. Best sturende UTE imo. En ja, waar is die sleurhut? Ben ik ook wel benieuwd naar.
 
6403525C-FEBE-4E98-8FBD-03A9F60614C3.jpeg
Hier dan eindelijk een foto van onze hut, met meteen een mooie attractie erbij 🦘. We zijn nu zo’n 4 weken onderweg en het gaat top. We zijn van Perth, via Margaret river, Denmark, Esperance, de Nullarbor, Ceduna, port Augusta, Adelaide, Naracoorte en de Grampians naar de twelve apostles gegaan. Morgen gaan we op weg naar cape otway.

Wil je meer weten van onze avonturen? Kijk dan eens op mijn insta (karenruigrok).
 
En ik heb gelijk nog een vraag aan de alwetenden hier. Wanneer we straks in Melbourne zijn, kunnen we een of meerdere nachten bij vrienden van ons logeren. Leuke break van de caravan!

Weet iemand een goede, veilige plek (en liefst goedkoop) waar we gedurende die tijd de caravan kunnen stallen? 😇
 
En ik heb gelijk nog een vraag aan de alwetenden hier. Wanneer we straks in Melbourne zijn, kunnen we een of meerdere nachten bij vrienden van ons logeren. Leuke break van de caravan!

Weet iemand een goede, veilige plek (en liefst goedkoop) waar we gedurende die tijd de caravan kunnen stallen? 😇
Caravan parking storage in Melbourne:


De allergoedkoopste campsites in Melbourne waar je hem kunt achterlaten:


Als je vrienden hebt met ruimte/grote oprit/back yard, is dat natuurlijk altijd goedkoper/gratis. Je kunt ook proberen om de caravan ergens in de outer suburbia langs een residential straat te parkeren, meestal is dat voor een nachtje of wat wel toegestaan, maar de veiligheid van het ding is dan by no means guaranteed, kan vernield of gestolen worden. It's a big city ;).
Het probleem is meestal dat je alleen gratis iemand's terrein kunt gebruiken als je aan house/dog/cat/garden-sitting doet. Maar jullie zijn niet aanwezig op het terrein waar je de caravan wil stallen. Dus dit soort websites zijn niet geschikt.

In absolute noodgevallen kun je contact met me opnemen, ik heb in principe een adres maar dat is 120 km ten zuiden van Melbourne en ik denk dat de owner wel iets kleins in return vraagt, in de zin van arbeid of geld. Maar goed, dit is alleen maar als jullie echt nergens anders terecht kunnen.
 
View attachment 1900
Hier dan eindelijk een foto van onze hut, met meteen een mooie attractie erbij 🦘. We zijn nu zo’n 4 weken onderweg en het gaat top. We zijn van Perth, via Margaret river, Denmark, Esperance, de Nullarbor, Ceduna, port Augusta, Adelaide, Naracoorte en de Grampians naar de twelve apostles gegaan. Morgen gaan we op weg naar cape otway.

Wil je meer weten van onze avonturen? Kijk dan eens op mijn insta (karenruigrok).
Nette caravan !! En al een aardig road tripje achter de rug.
 
Back
Top