Lastavaza B&H

Nog ruim 5 weken te gaan!:) Gisteravond hebben we onze blog 'Roaming Red Roads' op facebook gelanceerd, inclusief Youtube-kanaal en Instagram.

https://www.facebook.com/RoamingRedRoads

https://www.youtube.com/channel/UCL7MI2L6MQfLjaXfC_SeSzg

https://www.instagram.com/roamingredroads/
https://www.youtube.com/channel/UCL7MI2L6MQfLjaXfC_SeSzg
Mocht je geïnteresseerd zijn, dan kun je ons via deze kanalen volgen komend jaar :D
Ga thuis direct kijken, altijd leuk om Ozzie avonturen te lezen!
 
Vlakbij Perth kamperen... wat is dichtbij? Ledge point is niet zo ver. Maar je hebt ook dichter bij de stad. Als je je kampeergerei in onze achtertuin/voortuin wilt testen (terwijl je binnen kan douchen) ben je welkom ;) (als het kwa timing uitkomt)
 
Vlakbij Perth kamperen... wat is dichtbij? Ledge point is niet zo ver. Maar je hebt ook dichter bij de stad. Als je je kampeergerei in onze achtertuin/voortuin wilt testen (terwijl je binnen kan douchen) ben je welkom ;) (als het kwa timing uitkomt)

Bedankt voor het aanbod! De reden om in de buurt van Perth te blijven is omdat we dan nog makkelijk iets kunnen aanschaffen als we er achter komen dat we nog iets missen. Maar ' in de buurt' is inderdaad een relatief begrip.
 
Thnx voor het aanbod @FOL ! Gaan we zeker gebruik van maken als het uitkomt :) Sowieso zou het leuk zijn als we tijdens onze trip wat Xpediters irl gaan ontmoeten! Met een beetje geluk kunnen we ook iets fixen met @Kims tegen de tijd dat we bij Broome/Kimberley zijn :D
 
Last edited:
Thnx voor het aanbod @FOL ! Gaan we zeker gebruik van maken als het uitkomt :) Sowieso zou het leuk zijn als we tijdens onze trip wat Xpediters irl gaan ontmoeten! Met een beetje geluk kunnen we ook iets fixen met @Kims tegen de tijd dat we bij Broome/Kimberley zijn :D

No problem. Omdat jullie alleen wel heel dicht op uitrekendatum van miss Fol zitten, moeten we even kijken hoe het tzt gaat en is het allemaal een stukkie onzekerder :)
 
No problem. Omdat jullie alleen wel heel dicht op uitrekendatum van miss Fol zitten, moeten we even kijken hoe het tzt gaat en is het allemaal een stukkie onzekerder :)
Een Ozzie mini-FOL op komst? Van harte! :D
We kijken gewoon ter plekke even wat uitkomt hoor, no worries
Ik geloof datBlueMountains niet op programma staan maar van harte welkom!
Staat niet helemaal op de planning indd, maar de planning voor dat deel staat nog niet vast, dus wie weet!
 
Hi guys!

Wij zijn ondertussen bijna 3 weken in Perth om onze voorbereidingen te treffen voor onze grote trip. Wat is het heerlijk hier!! Het weer is fijn (warm en zonnig met een heerlijk briesje) en de mensen die we zijn tegengekomen tot nu toe bijzonder vriendelijk. We hebben een Toyota Prado gekocht en die is nu helemaal geüpgraded en klaar voor vertrek, we zijn eindeloos op en neer gereden naar Target, BigW, RedDot en Ikea voor inrichting van de camper trailer en andere benodigdheden, en nu is het nog wachten op één ding: de camper trailer zelf. Deze zou op 2 febuari vanuit Sydney geleverd worden, maar toen we de dag ervoor op de track & trace zagen dat hij nog steeds in het depot in Sydney stond zijn we begonnen met bellen. Hij bleek ondertussen pas ingepland te zijn voor 16 februari (!), wat toch een behoorlijk stuk later was dan gepland. De mensen van Black Series (waar de camper trailer vandaan komt) beloven van alles, voornamelijk om terug te bellen, maar we moeten er continu weer zelf achteraan bellen. Niet leuk, want je hebt het gevoel de boeman te zijn die elke keer komt zeuren. Gelukkig kunnen we in onze AirBnB blijven totdat de trailer opgehaald kan worden, wat hopelijk snel is, want hij schijnt al in een traindepot in Perth te staan sinds gisteren. Misschien morgen wel! Laten we het hopen, we blijven optimistisch... ;)

Voor degenen die ons nog niet volgen en het leuk vinden om een filmpje te zien van Perth en wat we de afgelopen weken zo'n beetje gezien hebben: klik hier!

Hoe gaat het bij jullie @FOL? Is er al een Folini? :D
 
Hey wat leuk en wat zijn jullie goed bezig. Hoewel... bij de ikea rondhangen is niet perse 'goed bezig'. Tenzij je voor het onrbijt gaat

Folini is wat te vroeg geboren dus die is ondertussen alweer 3 weken oud. Sorry dat ik niet meer gereageerd had. Het is een beetje een gekkenhuis geweest en heel eerlijk, is wel ff wennen kwa ritme en aanpassen zo'n kleine we krijgen vanaf deze week (schoon)familie over de vloer. Ik weet dus niet of het helemaal gaat lukken met die gastvrijheid die ik eerder genoemd had :-(
 
Hey wat leuk en wat zijn jullie goed bezig. Hoewel... bij de ikea rondhangen is niet perse 'goed bezig'. Tenzij je voor het onrbijt gaat

Folini is wat te vroeg geboren dus die is ondertussen alweer 3 weken oud. Sorry dat ik niet meer gereageerd had. Het is een beetje een gekkenhuis geweest en heel eerlijk, is wel ff wennen kwa ritme en aanpassen zo'n kleine we krijgen vanaf deze week (schoon)familie over de vloer. Ik weet dus niet of het helemaal gaat lukken met die gastvrijheid die ik eerder genoemd had :-(

No worries! Van harte gefeliciteerd!! Ik geloof helemaal dat het een gekkenhuis is en dat jullie wat anders aan jullie hoofd hebben, lekker van genieten jullie! We zitten nu wel heel dichtbij jullie: op camping Back to Nature in de buurt van Wanerie. Morgen vertrekken we hier en gaan we weer een stapje verder naar het noorden. We zullen even zwaaien als we langs jullie rijden :D:up:
 
Hallo allemaal!

Weer even terug van meer dan een jaar weggeweest van dit forum. Vandaag is het 7 maanden geleden dat we terugkwamen van onze bijna 10 maanden durende reis door Australië. We hadden het emigratieplan even op een laag pitje gezet (want IELTS...), en zijn gaan genieten van al het moois wat Australië ons geboden heeft. Wat een mooie reis, wat een geweldig land. We wilden deze reis ook gebruiken om te ervaren hoe het is om zolang en zo ver van huis te zijn. Nou ja huis, die hadden we verkocht. Maar vrienden en familie, die hebben we 10 maanden niet gezien terwijl we door de meest afgelegen plekken toerden in onze Prado met vouwwagen.

En dat, precies dat, was hetgene wat het allermoeilijkste was. Na een maand of 5/6 begon het te kriebelen om de lieve mensen die we in Nederland hadden achtergelaten weer te zien. Ik miste ze. De reis was echt geweldig, het land is zo mooi, de natuur overweldigend, maar ik had voor het eerst in mijn leven heimwee. Niet naar Nederland, maar onze vrienden en familie. Voor het eerst betrapte ik mezelf op de gedachte dat ik het niet erg zou vinden als de reis al voorbij was en we naar Nederland terug moesten. Het lag niet aan het land, niet aan de manier hoe we rondreisden, ook niet aan mijn lieve reisgenoot. We hadden het echt heerlijk. Ik heb zo vaak gedacht dat wanneer Australië in de Noordzee had gelegen er geen vuiltje aan de lucht was geweest. Dit moment van de reis, we zaten vlak voor Darwin, besloten we dat emigreren niet hetgeen zou zijn waar ik gelukkig van zou worden. Ik stelde me voor dat ik hier nu zou wonen en werken, en ik merkte dat ik niet het gevoel kreeg dat het beter zou zijn dan wanneer ik in NL zou zijn, dat het niet opwoog tegen het gemis van onze vrienden en familie. Dus, ons besluit omgegooid. Voor mij een opluchting, voor onze ouders en siblings een vreugdetranentrekkende bedoening, voor Bram vervelend. Hij deelde mijn gevoel niet en wilde het juist graag proberen hier. Voor hem was er wat meer tijd nodig om het een plek te geven dat we toch niet in het beloofde land gingen wonen.

We kwamen in november weer in Nederland. Een heerlijk (wederom vreugdetranentrekkend) welkom op Schiphol door de familie en de eerste weken vol tripjes langs onze vrienden die we in geuren en kleuren konden vertellen wat we allemaal voor moois hadden meegemaakt, want dat was het. Mooi, adembenemend en zó bijzonder om zo lang rond te reizen in zo'n mooi land. En we konden degenen die het nog niet wisten vertellen dat we niet gingen emigreren. We konden bij aankomst gelijk in een mooi gemeubileerd chalet op een bosrijke camping, en vanaf januari begonnen we allebei langzaamaan weer wat werk op te pakken, back to reality.

En nu, 7 maanden na terugkomst ben ik weer voor het eerst in ruim meer dan een jaar terug op dit forum. Niet voor niets. Het kriebelt. Behoorlijk. De eerste maanden was het nagenieten en weer een leven opbouwen in Nederland (want ja, we hadden onze banen opgezegd en ons huis en de meeste spullen verkocht). Maar nu alles weer een routine is geworden, mis ik Australië enorm. Ik mis de natuur, de wandelingen waarbij je zomaar een dier(tje) tegenkomt. Ik mis de leegte van het land en ik stoor me aan de mensen om me heen. In Nederland is er geen natuur, niet zoals in Australië. Alles is bedacht, afgezet met hekjes, en overal zie of hoor je menselijke bouwwerken. Zelfs op de Veluwe hoor je de snelweg, volg je de paadjes die onder begeleiding van bordjes door de heide en bossen slingeren. Ik mis Australië, ik voel me een beetje tussen twee werelden in.

Ik weet nog niet wat we gaan doen. We zullen niet snel weer in het hele emigratieproces stappen, maar ik denk wel aan alternatieven. Een mogelijkheid om jaarlijks een paar maanden erheen te gaan, een tijdelijk visum voor mijnbouw (vrouwen schijnen erg gewild te zijn voor het besturen van enorme mijnwerkersvoertuigen:cool:) met tussendoor de mogelijkheid om de natuur in te trekken, of iets anders. We zijn totaal los van het 'conservatieve' idee om allebei fulltime te werken om de hypotheek te kunnen betalen, we hebben niet zoveel nodig, en daardoor hoeven we ook niet veel te werken. Losse projecten hier en daar en weer wat maanden reizen is iets wat ons heel erg trekt. We hebben in ieder geval net weer een camper gekocht waar we voorlopig Europa mee kunnen verkennen, dus dat gaan we in ieder geval de komende jaren veel doen! (zo herken ik ons heel erg in het verhaal van @Sjasje )

Ik hou het forum de komende tijd weer iets meer in de gaten en we houden de opties open :)
 
Back
Top