Lastavaza B&H

Goed plan!! Let wel op, ik ben ooit in juni in the top end geweest en toen stond een deel nog onder water....just saying...bring a boat:D
 
Goed plan!! Let wel op, ik ben ooit in juni in the top end geweest en toen stond een deel nog onder water....just saying...bring a boat:D

Zat ook even terug te kijken in mijn foto archief. In maart reden we vanuit Perth omhoog en moesten een beetje lachen om het bord naast de snelweg: It's Cyclone season (dat loopt dan op zijn einde) Een paar dagen later kregen we er 1 op ons bolletje in de Pilbarra en moesten we her en der zwembandjes om in de auto.

Maar wij zijn ook in Juni in de Top End en Kimberley geweest en toen konden we overal komen zonder problemen.

Gewoon weerbericht goed in de gaten houden en Enjoy!
 
Hoe ga je reizen? Met een 4x4? Dat maakt de trip (zeker in WA) we heel veel interessanter.

Uiteraard is het plan per 4x4 te reizen! 2WD kom je net niet op de mooie plekjes, verwachten we. WA, Gulf of Carpentaria en Cape York zijn dan slecht bereikbaar. Laatste keer mochten we met onze gehuurde Britz camper alleen op sealed roads rijden, en dat beperkte ons al flink in bijv. Kakadu.

Het wordt waarschijnlijk een Landcruiser met een offroad camper trailer erachter. Een camper is net iets te klein om een jaar in te wonen. (Vandaag overigens onze camper in Nederland te koop gezet :( Die hebben we helemaal zelf gebouwd, wat het alleen maar moeilijker maakt om hem nu weg te doen. Maar het is voor een goed doel, moeten we maar denken. )
 
Goed plan!! Let wel op, ik ben ooit in juni in the top end geweest en toen stond een deel nog onder water....just saying...bring a boat:D

Het voordeel van bijna een jaar reizen zonder echt plan is dat je geen haast hebt. Zijn de wegen nog dicht, dan rijden we wat langer in bijv. de Pilbara rond. En misschien leggen we wel een tinny op de camper trailer :)
 
Uiteraard is het plan per 4x4 te reizen! 2WD kom je net niet op de mooie plekjes, verwachten we. WA, Gulf of Carpentaria en Cape York zijn dan slecht bereikbaar. Laatste keer mochten we met onze gehuurde Britz camper alleen op sealed roads rijden, en dat beperkte ons al flink in bijv. Kakadu.

Mooi! Ja een 4x4 is wel de sleutel tot het echte reizen hier (vind ik) Anders zie je toch net niet de mooiste dingen.

Wij huurden altijd bij TravelCar.com.au. Dan mag je je gehuurde LandCruiser overal mee naar toe nemen. En als je hem ophaalt zeggen ze ook: "...get away from the bitumen, get stuck somewhere, have fun!..."

:D
 
Wij huurden altijd bij TravelCar.com.au. Dan mag je je gehuurde LandCruiser overal mee naar toe nemen. En als je hem ophaalt zeggen ze ook: "...get away from the bitumen, get stuck somewhere, have fun!..."

Bedankt voor de tip: mijn broer gaat komend najaar een maandje rondreizen door Queensland en NSW, heb hem gelijk de link doorgestuurd. Zelf gaan we volgend jaar uiteraard gewoon een tweedehands Landcruiser kopen. (En ja, we zijn heel jaloers dat hij eerder in Oz rondrijdt dan wij:p)
 
Bedankt voor de tip: mijn broer gaat komend najaar een maandje rondreizen door Queensland en NSW, heb hem gelijk de link doorgestuurd. Zelf gaan we volgend jaar uiteraard gewoon een tweedehands Landcruiser kopen. (En ja, we zijn heel jaloers dat hij eerder in Oz rondrijdt dan wij:p)

Ik ging er niet vanuit dat jullie zouden gaan huren nee, wordt een kostbare zaak gok ik :D Het was meer als tip voor anderen, en zie, hij komt al van pas!

(en vast hebben we gezeten ;) )
 

Attachments

  • UNADJUSTEDNONRAW_thumb_494a.jpg
    UNADJUSTEDNONRAW_thumb_494a.jpg
    207.9 KB · Views: 12
We zaten laatst te rekenen dat we over 5 maanden misschien al in het vliegtuig zitten!! :D

Ineens begint het allemaal wel erg echt te worden. o_O
Eerste auto is verkocht, camper staat te koop ( :( ), en vandaag is de fotograaf van de makelaar geweest. Dus volgende week staat het huis ook op funda.

Aan de ene kant heel onwerkelijk omdat het nu ineens zo snel gaat, aan de andere kant is het erg relaxed omdat we er al zo lang naartoe leven. Doordat we alleen maar een toeristenvisum hoeven aan te vragen, blijft een hoop regelwerk ons nu bespaard. Overigens verandert er dus niets aan onze plannen om zo veel mogelijk van onze bezittingen in Nederland te verkopen/weg te geven - behalve dan dat we nu wat winterkleding hier opslaan omdat we sowieso volgend jaar terugkomen.
 
Last edited:
Tijd voor een update!

Onze geliefde camper is al vrij snel verkocht deze zomer, in tegenstelling tot ons huis. Om de een of andere reden wil het nog niet lukken om deze kwijt te raken, ondanks dat de markt er goed voor is (en ons huisje zo mooi en fijn!). In eerste instantie wilden we pas de plannen afmaken zodra we wisten wanneer de overdracht van het huis zou zijn, maar ondertussen heeft dat ons behoorlijk opgebroken omdat de koper nog op zich laat wachten. We hebben enkele weken geleden de knoop doorgehakt: we kiezen gewoon een moment waarop we gaan, en dan gaan we ervoor. Ongeacht of het huis verkocht is.
Dus: 22 januari stappen we in het vliegtuig naar Perth! De tickets hebben we al geboekt, en we hebben enkele dagen geleden onze visumaanvraag voor een touristvisa subclass 600 (12 months) aangevraagd. Gisteravond hadden we de grant al!!! Ook al stond er 3 tot 4 weken voor, wij kregen hem errug snel. Zo snel dat ik dacht dat het vast nog niet klopte en ze nog iets nodig hadden (we hadden nog niet alles hoeven aan te leveren wat we dachten dat moest).

Ook hebben we een Black Series Dominator camper trailer besteld, die wordt eind januari geleverd in Perth. We hebben een Airbnb voor de eerste 3 weken en een huurauto voor de eerste week gereserveerd. We zullen dan de eerste week op zoek gaan naar een geschikte tweedehands Landcruiser, en in de tweede en derde week alle benodigdheden bij elkaar scharrelen voor de big trip. Dan zullen we beginnen met eerst een paar dagen proefkamperen vlakbij Perth (suggesties?) alvorens richting het noorden te gaan. We zijn ook bezig met het opzetten van een website waarop men ons kan volgen, zodra deze in de lucht is horen jullie het natuurlijk ook gelijk!

Nu de komende weken hier vooral druk zijn met de praktische zaken in en rondom het huis. Opruimen/verkopen/stort/kringloop/inpakken. Een dezer dagen gaan we in ieder geval een keertje 'proefpakken', zodat we kunnen zien wat er mee kan in de koffers en of we misschien alvast een doos die kant op moeten sturen. En ook gewoon omdat het leuk is om te doen :D

Nog maar eventjes!!!:D:D:D
 
Het voelt echt wel heel gek om je voor te bereiden op een 'vakantie' van 10 maanden, maar het gevoel is zeker niet onaangenaam ;)

We gaan de reis natuurlijk ook gebruiken om te bedenken of we echt voor een permanent visum willen gaan. Dat gaat dan nog wel een hoop tijd en moeite kosten, en na zo'n rondrit kunnen we de inschatting of we dat ervoor over hebben vast prima maken.
 
Back
Top