Lastavaza B&H

Thnx @afterbang voor je reactie. Ik denk dat NT ook best mooi wonen is, maar we hadden niet voor niets onze zinnen gezet op iets minder tropisch, namelijk zuidelijke helft queensland. Maar je hebt gelijk, we kunnen er vast ook heel happy worden.

Waar we nu nog mee zitten is dat we eigenlijk heel graag eerst een half jaar rondreizen voordat we ergens gaan wonen en werk gaan zoeken. Ik vraag me af in hoeverre dat kan als een staat wil dat je je gelijk in hun regio vestigt. Maar goed, als het inderdaad een morele verplichting is... zou het moeten kunnen. Lastig lastig, want ergens ben ik moreel ook wel zo opgevoed dat ik dan niet het vertrouwen van NT wil schaden door me ergens anders te vestigen nadat ze ons hebben binnengehaald, dat voelt voor mij ook weer niet goed. Als we onze halve lap around Australia maar kunnen doen, wil ik daarna best wel twee jaar in NT wonen... EN wie weet bevalt het ons zo dat we helemaal niet meer weg willen ;)
 
Je kunt gewoon je halve lap OZ doen.

Wij zijn nu in ACT. Maar niemand weet dat, dat is nergens bekend. Ik ga zelf nog even contact zoeken met lokale ACT Immi om me te melden. Maar dat is dus vanuit mezelf om te laten zien dat ik aan mijn verplichting voldoe. Maar op dit moment weet niemand waar we uithangen. Waarom ik het dan wel meldt?

Later (citizenship, RRV, of iets dergelijks) kunnen ze wel zien wanneer je OZ binnengekomen bent. Als jij dan aan kunt tonen sinds wanneer je in de staat of territory woont kan iedereen de klokken weer gelijk zetten. Geen idee of het ooit nodig zal zijn maar ja.

Maar ik zie dus geen probleem met eerst een stukje vakantie.


En ook ik ben van mening dat als een staat of territory je droom helpt waar te maken dat je er iets voor terug moet doen. Zie het als een avontuur binnen het avontuur van migreren. Hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze in de Top End gewoond hebben :) (zelde geld voor Canberra hahaha) En als je daar woont heb je mooi de kans om sommige van de mooiste plekken van Australia te ontdekken want dat is dan allemaal relatief dichtbij.

Enjoy!
 
Wij hebben ons adres moeten doorgeven voor toekenning van 190. Daarna hoeven we het niet meer te updaten zei Rob van M2A.
Overigens hebben wij voor onze national police check wel al onze adressen door moeten geven.
Wellicht dat daar nog een klein addertje zit, als je geen bewijs hebt? Geen idee hoor. Wij zijn NSW gesponsord en hebben sinds de grote verhuizing in NSW gewoond, dus dat is geen probleem.
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk wel dat het losloopt :)

Ik moet er nog wel aan wennen dat de druk nu op mijn schouders rust. Het was voor ons een best mooi uitgestippeld pad, en het is even schakelen. Maar aan de andere kant voelt het zo goed dat we nu weer vérder kunnen. De afgelopen maanden stond alles een beetje stil en ik merkte dat ons dat best wat onrust gaf. Nu hebben we weer dingen om naartoe te leven, te regelen. Kortom: ik kom mijn tijd wel door! Met het regelen van referenties, vertalingen laten maken ed
 
Dus.... ben je lekker even op vakantie, even ertussenuit... Krijg je van de emigratieagent ineens te horen dat Brams beroep spontaan van de Csol is gehaald....! F*ck.... Dat was echt het nieuws dat we niet wilden horen :(

Na wat wikken en wegen nu maar besloten dat ik tóch nog een keer de IELTS ga doen, aangezien dat onze enige optie is op dit moment. Ik ben op zoek naar een IELTS docent die mij kan helpen met de hiaten waarvan ik zelf nog niet weet welke het zijn, en dan is de planning om eind augustus voor poging nummer 5 te gaan. Het zijn maar twee halve punten, met hulp van een goede docent die bekend is met IELTS moet dat toch te doen zijn!

We gaan het zien... ik kan weer aan het blokken!
 
Jeetje dat is even een flinke domper. Mijn hubby heeft voor de 2e x ielts test het e-book van ace the ielts gebruikt en al de gebruikte voorbeelden en koppelwoorden uit zijn hoofd geleerd. En heeft het daardoor gehaald. Was vooral op het schrijven gericht.
 
Last edited:
Dat is flink balen... misschien iets van steun, mijn vrouw heeft de test geloof ik wel 9 of 10 keer gedaan. De moed zakt je dan in de schoenen, maar ze bleef het proberen. En nu wonen we hier al weer een paar jaar en denken we helemaal niet meer aan die verdraaide test :)
 
Probeer een docent te vinden die IELTS beoordeelt. Dat heeft mijn Max heel erg geholpen. Wellicht online?
Wij waren al hier, dus Max heeft gewoon een aantal weken les gehad. En heel veel geleerd over de Engelse taal.
 
Dat is niet wat je in gedachten had... Naar Australia vertrekken heeft naast fijne dingen vaak wel een rough start. Maar zoals FOL zei, zodra je hier bent is dat allemaal alweer lang vergeten (al begrijp ik dat je nu vooral stress/chagrijn hebt van die test) Succes met vinden van de juiste docent(e)!
 
Was ik net gewend aan die druk op mijn schouders, ben ik hem alweer kwijt... en heel frustrerend: volledig buiten mijn invloed om. Was vol goede moed bezig met alles wat ik moest regelen en had er ook vertrouwen in dat het ging lukken. Na een paar dagen flink balen en brainstormen dus toch op een scenario uitgekomen waarin Heleen het nog een keer gaat proberen. Heel dapper, en ik gun het haar helemaal niet. Die ene keer dat ik IELTS deed, vond ik al vervelend. Maar soms is het nodig voor je droom...
 
Jeetje het kan ook niet even gewoon meezitten bij jullie, echt balen! :(

Maar nu vol goede moed gaan we duimen dat het jullie (vooral die stomme ielts) gaat lukken!!:up::)
 
Okay de knoop is doorgehakt! Ik heb besloten dat ik op dit moment de energie niet heb om weer hard aan het blokken te gaan voor IELTS. Ik weet dat ik met mijn huidige energielevel gewoon niet ga slagen en dat is dan weer weggegooid geld en verspilde energie en hoop. We hebben besloten om eerst een klein jaar te gaan rondreizen in Australië en als na een half jaar ofzo blijkt dat mijn beroep nog steeds op de lijst staat, ga ik dan nog een poging wagen, gewoon in Australië tijdens onze reis. Als hij gelukt is kunnen we zelfs eventueel al beginnen met de skills assessment, maar daarvoor zullen we dan de papieren klaar moeten hebben liggen in NL en deze laten opsturen, maar dat is geen probleem denk ik (beter dan meenemen in je koffer als je als toerist binnenkomt, dan heb je echt wat uit te leggen). Na een maand of 10 zullen we teruggaan naar NL en de rest van de visumprocedure in gang zetten, nog wat maanden hard werken om weer centjes te verdienen en als dan hopelijk het visum binnen is vliegen we weer terug :)

Dat is nu een beetje de planning, maar we richten ons nu even vooral op de verkoop van ons huis en camper, het ontspullen en het voorbereiden op een jaar cruisen door Oz! :D:D
 
Okay de knoop is doorgehakt! Ik heb besloten dat ik op dit moment de energie niet heb om weer hard aan het blokken te gaan voor IELTS. Ik weet dat ik met mijn huidige energielevel gewoon niet ga slagen en dat is dan weer weggegooid geld en verspilde energie en hoop. We hebben besloten om eerst een klein jaar te gaan rondreizen in Australië en als na een half jaar ofzo blijkt dat mijn beroep nog steeds op de lijst staat, ga ik dan nog een poging wagen, gewoon in Australië tijdens onze reis. Als hij gelukt is kunnen we zelfs eventueel al beginnen met de skills assessment, maar daarvoor zullen we dan de papieren klaar moeten hebben liggen in NL en deze laten opsturen, maar dat is geen probleem denk ik (beter dan meenemen in je koffer als je als toerist binnenkomt, dan heb je echt wat uit te leggen). Na een maand of 10 zullen we teruggaan naar NL en de rest van de visumprocedure in gang zetten, nog wat maanden hard werken om weer centjes te verdienen en als dan hopelijk het visum binnen is vliegen we weer terug :)

Dat is nu een beetje de planning, maar we richten ons nu even vooral op de verkoop van ons huis en camper, het ontspullen en het voorbereiden op een jaar cruisen door Oz! :D:D

Klinkt als een strak plan ;). Blij te horen dat jullie na de IELTS-ontgoochelingen een nieuwe weg zijn ingeslagen! Bij deze veel plezier down under!! Hebben jullie al een idee wanneer jullie zouden afreizen? Fijn vooruitzicht in elk geval!

Groetjes,
T.
 
Een nieuw plan! Wat goed!
Heerlijk vooruitzicht om een heel jaar rond te reizen :cool::up:
Klinkt als een heel gezond plan ipv blokken en de hele emo rollercoaster o_O
Wat goed dat je op jezelf let en gewoon even pauzeert.
Even bij tanken, en waar beter dan in Oz!

Wanneer willen jullie gaan? Na de verkoop van het huis?
 
Wat een lieve reacties! :):) Dank jullie:up:

Nu we niet meer afhankelijk zijn of we wel of niet het visum op tijd binnen krijgen kunnen we eigenlijk gaan wanneer we willen! Onze beide werkcontracten lopen eind dit jaar af, dus eigenlijk komt het heel mooi uit om in januari te vertrekken. We gaan dan eerst naar Perth, daar iets langer rondhangen dan gepland (waarschijnlijk nog een paar weken de regio ten zuiden van Perth verkennen), dan richting het noorden, en zodra de wet is afgelopen en de wegen opengaan door de Kimberley en Regio Darwin, Litchfield en Kakadu, vervolgens in het midden van de winter daar via de kust van de Gulf of Carpentaria richting Cape York, en vanaf daar weer via de oostkust zuidwaarts. Ik weet niet of we zover komen dat we in Canberra eindigen, maar als we nog tijd over hebben en zin hebben rijden we gewoon verder :up: We'll let you know @afterbang !
 
No worries, we zitten hier nog wel even. Dus anders kom je als je een keer wel in de buurt bent als je hier woont ;)

Zuid West Australia was voor ons indertijd een verrassing. Echt heel fraai, probeer in ieder geval tot aan Esperance (of eigenlijk net er voorbij ;) ) te komen. Margeret River area, Denmark, Albany en Esperance. Hoe ga je reizen? Met een 4x4? Dat maakt de trip (zeker in WA) we heel veel interessanter.

Succes met plannen!
 
Back
Top