Lastavaza B&H

Dat was onze verloren dochter @Gwen

En over dat spreken, je hoeft niet de waarheid te vertellen of wat je echt vindt. Bedacht ik me ook pas achteraf...

Dus als ze je iets vragen over foto's en je hebt daar niets mee verzin je wat (iets wat makkelijk te verzinnen is)
 
Ja, ik moet me er ook niet al te druk over maken, maar dat doe ik toch wel, ik ken mezelf. Als ik maar geen black-out krijg dan lukt het vast wel. :up:
Het schrijven daar maak ik me helemaal niet druk om, dat zit wel goed. Ik ben zo'n zeikende taalpurist en Nederlands of Engels maakt me dan niet uit. :p

@Sjasje Het bestandje van Gwen heb ik! Half jaar geleden al mogen ontvangen en kan hem erg goed gebruiken!
 
Bij manlief begonnen ze over tuinplanten, nou als er een geen groene vingers heeft.... Daarna werd er vrij snel van onderwerp gewisseld.Dus dat kun je best aangeven dat je van een onderwerp helemaal niets afweet. Bij mij begon het over vakantie aan zee en ging over in transport over zee en milieurisico's.
 
haha dat jij dat nog allemaal weet @Red dust
Ik heb gezellig zitten kletsen, geen idee waarover. Hij vroeg naar iets wat ik op tv had gezien, toen had ik net de docu Blackfish gezien. Erg indrukwekkend en daar had ik zeker nog wel een uur over kunnen praten. Daarna vroeg hij de reden van mijn test en vroeg hij of ik toevallig naar Oz zou willen....aangezien ik een aardig accentje had :D
Al met al vond ik het gezellig! Helaas geen thee of koffie....
 
Ha, ha, ik ging gelijk je bijdrage nog eens extra lezen om te kijken of ik je op een fout kon betrappen! :rolleyes:
En... iets gevonden? :D Nu moet ik nog beter op mijn eigen teksten gaan letten haha...

Fijn dat je toch kunt aangeven als een onderwerp je echt niet ligt! In de filmpjes en tips en tops die ik zie en lees hoor ik juist steeds dat je on topic moet blijven en vooral niet moet uitweiden als het er niets mee te maken heeft. En ook dat je geen 'I don't know' mag zeggen... Maar blijkbaar mag het wel! #beetjegerustgesteld
 
En... iets gevonden? :D Nu moet ik nog beter op mijn eigen teksten gaan letten haha...

Fijn dat je toch kunt aangeven als een onderwerp je echt niet ligt! In de filmpjes en tips en tops die ik zie en lees hoor ik juist steeds dat je on topic moet blijven en vooral niet moet uitweiden als het er niets mee te maken heeft. En ook dat je geen 'I don't know' mag zeggen... Maar blijkbaar mag het wel! #beetjegerustgesteld
Ik zou ook geen 'I don't know ' zeggen, maar in keurig Engels uitleggen dat je van een bepaald onderwerp heel weinig af weet. Het is tenslotte spreekvaardigheid.
 
Klopt... heb ik toen ook gedaan. Ik heb (in fantastisch Engels natuurlijk :rolleyes:) gezegd dat ik niets met dat onderwerp had en toen zijn wij in het gesprek afgebogen naar iets anders. Het is ff geleden, maar volgens mij ging het eerst over de zorg en zijn wij geëindigd met mijn ervaringen als nieuwbakken papa. Toch iets met zorg te maken. :)

Het is gelukkig ook geen overhoring, maar puur om te zien of je in staat bent een fatsoenlijk en redelijk goed opgebouwd gesprek te voeren.
 
Pffff... Even mijn ei kwijt hier hoor. Ik ben zo hard aan het oefenen voor mijn IELTS. Maar gisteren ben ik best wel ff in paniek geraakt. Ik deed wat oefeningen voor het luisteren via 'Road to Ielts', maar ik deed zelfs maar moeilijkheid 2 van 3, en ik had nog niet eens de helft goed :( Het probleem is niet dat ik niet begrijp wat ze zeggen, maar ik kan gewoon niet meerdere dingen tegelijk! Ik heb heel veel moeite om èn te luisteren èn te lezen èn ook nog mijn antwoord op te schrijven. Heeft iemand tips om dit specifiek te oefenen? Ik ben zo bang dat die 8 voor luisteren voor mij onhaalbaar wordt omdat ik niet kan mulitasken... :(
 
Multitasken is een illusie. Concentreren op wat je moet doen niet. Dus kijk of je het op kan hakken. Eerst lezen, begrijpen wat er staat. Ja? Dan dat loslaten en luisteren. Gehoord wat ze zeggen? Ja, dan afschakelen en schrijven (of welke volgorde dan ook. Maar lezen, luisteren en schrijven kan niet tegelijk zonder veel kans op fouten. Snel switchen wel.

Wellicht niet wat je wilde horen maar dit is hoe hersenen nu eenmaal werken. Als je je daar van bewust bent kun je dat trainen ipv multitasken. Want de kans op succes is groter als je iets doet wat je kunt (geconcentreerd switchen) dan iets wat niet kan (multitasken)

En adem halen... Dat helpt ook ;)
 
Is het misschien een idee om bijles te nemen? Max heeft bijles gehad van iemand die IELTS examineert en dan heeft heel erg geholpen.
 
Thnx @afterbang daar kan ik wel wat mee. 't Zit allemaal in mn hoofd, ik moet oefenen met niet in paniek raken als ik nog niet alle vragen heb gelezen (het gaat vooral ook om de invulstukjes in een tekst, het duurt te lang voordat ik precies weet wat voor soort antwoord ze willen weten).
@Katjavdl Ik heb ook al gedacht aan bijles nemen. Een vriendin van mij is docent Engels en zij gaf me aan dat mijn Engels goed genoeg zou moeten zijn, maar ik de manier van toetsen moet oefenen. Ik weet niet of mijn probleem met bijles te verhelpen is. Het gaat puur om de manier van testafname, niet om het Engels zelf, dat zit wel goed denk ik (hoop ik ;)).

En adem weer uit....:D
 
Het is denk ik vooral oefenen, oefenen, oefenen. Hoe vaker je die testen maakt hoe makkelijker het je af zal gaan denk ik.
 
Back
Top