Lastavaza B&H

Thnx @afterbang daar kan ik wel wat mee. 't Zit allemaal in mn hoofd, ik moet oefenen met niet in paniek raken als ik nog niet alle vragen heb gelezen (het gaat vooral ook om de invulstukjes in een tekst, het duurt te lang voordat ik precies weet wat voor soort antwoord ze willen weten).
@Katjavdl Ik heb ook al gedacht aan bijles nemen. Een vriendin van mij is docent Engels en zij gaf me aan dat mijn Engels goed genoeg zou moeten zijn, maar ik de manier van toetsen moet oefenen. Ik weet niet of mijn probleem met bijles te verhelpen is. Het gaat puur om de manier van testafname, niet om het Engels zelf, dat zit wel goed denk ik (hoop ik ;)).

En adem weer uit....:D

Het gaat erom dat je leert hoe je de test moet maken/lezen/doen. Max heeft geleerd, waar op te letten, door dingen uit te sluiten bijvoorbeeld. Hij is dyslectisch en kwam dus bijvoorbeeld standaard tijd te kort en wist niet goed hoe dingen te interpreteren. Ik noem maar wat. Het is het echt wel waard geweest (na 4 keer eindelijk het juiste resultaat) en je leert gewoon hoe je de test het beste kunt maken. Op alle onderdelen. Succes.
 
Ik denk dat als je problemen met schrijven hebt, bijles nuttig is. Zelf vond ik het luisteren op zich niet zo moeilijk (en ik ben echt geen talenwonder), maar ik kan me voorstellen dat als je en moet luisteren en lezen en denken en een antwoord moet kiezen, je een beetje in de war kan raken. Ik zou inderdaad oefenen en een soort van strategie proberen te ontwikkelen, zoals @afterbang en @Move123 aangaven. Succes!
 
@Sjasje Komende zaterdag!!! Probeer nog wat last minute dingen in mn hoofd te krijgen... #nervous ehhh #verynervous
Iig nog eens van alle onderdelen een proefexamen, meer kan ik niet doen...
Hadden jullie al een datum om hem te doen?
 
@Sjasje Komende zaterdag!!! Probeer nog wat last minute dingen in mn hoofd te krijgen... #nervous ehhh #verynervous
Iig nog eens van alle onderdelen een proefexamen, meer kan ik niet doen...
Hadden jullie al een datum om hem te doen?

Ik ben ook nog snel aan het stampen voor zaterdag. Ik ga er helemaal vanuit dat wij beiden een goed resultaat zullen hebben!!!
 
@Heleen1985 spannend morgen!!! Succes!!! ikzelf ga nog niet, moet echt tijd gaan maken om te leren en een proefexamen te doen. kan ik een beetje gaan inschatten hoeveel tijd ik nodig heb om te oefenen. o_O

@afterbang Ik ga naar Eindhoven tzt :)
 
Pffffff we hebben hem gehad!
Ik was wel echt heel zenuwachtig aan het begin, waardoor het eerste stukje van de luistertest (die eigenlijk het makkelijkste is) niet goed ging. Veel moeten gokken, en mag maar 5 fout in het totaal hebben. De rest van het luisteren ging dan wel weer prima, en geen last meer gehad van het focussen waar ik zo bang voor was! Dat was echt wel fijn.
Schrijven en lezen ging zoals verwacht wel goed (alleen de resultaten nog even afwachten haha), een 7 voor beiden volstaat. Een 8 voor het spreken kan ik echt niet hebben gehaald (ik was zo zenuwachtig dat ik steeds vastliep in mijn zinnen :( ... ). Als ik wel de 8 heb gehaald dan stelt de spreektest echt niets voor ;) Ik moest praten over mijn woonplaats, daarna over bloemen en of ik wel eens bloemen had gekweekt haha. Bij deel 2 moest ik over een situatie vertellen dat ik een keer heel vroeg moest opstaan en waarom dat dan was. Kon ik mooi over mijn eerste Australiëreis vertellen :) En bij het derde deel ging het over te laat of te vroeg komen bij een afspraak of feestje, beetje vaag onderwerp eigenlijk.

Ben blij dat ik er nu even vanaf ben hoor. Nog 12 dagen voor de uitslag en daarna denk ik maar een nieuwe inplannen ;) Ik weet nu in ieder geval wat ik moet verwachten, en de volgende keer ben ik vast minder nerveus.
 
Ik heb nu ook echt het gevoel dat we 'begonnen' zijn aan het emigratieproces. Na tijden van heel veel nadenken, uitzoeken en praten is dit echt het eerste tastbare stapje dat we gezet hebben :)
 
Pffffff we hebben hem gehad!
Ik was wel echt heel zenuwachtig aan het begin, waardoor het eerste stukje van de luistertest (die eigenlijk het makkelijkste is) niet goed ging. Veel moeten gokken, en mag maar 5 fout in het totaal hebben. De rest van het luisteren ging dan wel weer prima, en geen last meer gehad van het focussen waar ik zo bang voor was! Dat was echt wel fijn.
Schrijven en lezen ging zoals verwacht wel goed (alleen de resultaten nog even afwachten haha), een 7 voor beiden volstaat. Een 8 voor het spreken kan ik echt niet hebben gehaald (ik was zo zenuwachtig dat ik steeds vastliep in mijn zinnen :( ... ). Als ik wel de 8 heb gehaald dan stelt de spreektest echt niets voor ;) Ik moest praten over mijn woonplaats, daarna over bloemen en of ik wel eens bloemen had gekweekt haha. Bij deel 2 moest ik over een situatie vertellen dat ik een keer heel vroeg moest opstaan en waarom dat dan was. Kon ik mooi over mijn eerste Australiëreis vertellen :) En bij het derde deel ging het over te laat of te vroeg komen bij een afspraak of feestje, beetje vaag onderwerp eigenlijk.

Ben blij dat ik er nu even vanaf ben hoor. Nog 12 dagen voor de uitslag en daarna denk ik maar een nieuwe inplannen ;) Ik weet nu in ieder geval wat ik moet verwachten, en de volgende keer ben ik vast minder nerveus.

Ik heb hem gisteren ook gehad in Dusseldorf. Erg slecht dat je daar geen headphones krijgt voor de luistertest! De kroeg op loopafstand heft dit nadeel wel op. Ik moest lang wachten voordat ik de spreek test kon doen, dus besloot ik een paar biertjes te nuttigen, dit was een top keuze!!! Geen zenuwen en ik sprak vloeiend (of misschien overmoedig door het bier)
:)
 
Last edited:
Ik heb de test zaterdag ook in Amsterdam gedaan, luisteren ging inderdaad erg snel waardoor ik een antwoord heb gemist. Had jij ook last van die jongen die alleen maar zat te hoesten tijdens de luistertest? Ik kreeg de neiging om hem aan mijn IELTS-potlood te rijgen. :)
Mijn spreken had ik vrijdag gedaan, bij mij ging het over welke kleuren in leuk vond en of ik dat vroeger ook vond. En welk (nederlands) beroemdheid ik wilde zijn. Als laatste kreeg ik de vraag om iets te vertellen over een event waar ik mij voor voor moest bereiden. Schrijven vond ik het lastigst ook al waren het redelijke makkelijke onderwerpen, in die zin, dat je er wel wat over kon vertellen. Had alleen liever langer de tijd gehad.

Maar goed we moeten nog 12 dagen wachten op de uitslag!
 
@Handyman Wat een goed idee, ff naar de kroeg! Ik was als tweede aan de beurt (ze gingen op volgorde van afstand tot Amsterdam, dus wij waren lekker vroeg), dus dat hadden een paar snelle adjes bier moeten zijn haha. Ik had ook liever headphones gehad, de akoestiek was niet super en het is beter voor het focussen. Gelukkig zat ik helemaal vooraan in het hoekje :)

@Kazz Ik denk dat we niet in hetzelfde lokaaltje zaten, ik heb geen hoestende personen gehoord iig ;) (ik zat in lokaal geel op de 2nd floor) Maar dat is wel echt heel vervelend!! Ik had het schrijven thuis al veel geoefend, ook met klokje erbij. Ik was mooi op tijd klaar, had zelfs nog paar minuutjes over om nog na te lezen en woorden te tellen. Nog maar 11 dagen tot de uitslag!:up::eek:
 
Ik zat op de 3e verdieping blauw, samen met mijn zeehondje :) Tijdens het schrijven blockte ik, kwam niet op gang. Maar uiteindelijk wel en nog kunnen nakijken en tellen (lees gokken) maar weet al wel dat ik een aantal woorden verkeerd heb gebruikt :p

Streep de dagen af in mijn kalender :)
 
Nog even wachten op de uitslag! Spannend! Leuk om te lezen waar jullie over moesten praten, dat lijkt mij nog het moeilijkste om voor te bereiden.

Deden jullie @Kazz en @Heleen, general of Academic?
 
Op de derde verdieping zaal roze was het gelukkig muisstil.

Ik vond de academic test wel te doen, maar of dat gevoel juist is horen we eind volgende week...
 
Back
Top