LaStaVaZa BobtheCactus

nou onze skills assessment ging mooi rapido! 10 juni alle papieren weer opgestuurd naar Vetassess, 16 juni een kleine hickup in de vorm van een gevraagde aanvulling die we eigenlijk wel hadden aangeleverd (een vervangende ondertekende verklaring ipv een referentie brief van mijn werkgever). Nogmaals uitgelegd door onze visumagent en op 19 juni is het toch geaccepteerd door Vetassess. En op 22 juni was het allemaal al goedgekeurd! Yay!!

PTE poging 2 staat woensdag op het programma. Hopelijk lukt het nu om toch iets hoger te scoren. Mijn vriend gaat m dan trouwens ook doen maar hoeft alleen een voldoende te halen.

Fijn een beetje beweging er in zo. En dat ook nog voor 1 juli allemaal.

🤞🏻🤞🏻🤞🏻🌵😎
Tof om allemaal te horen. Ik (A) “proef” tussen de regels door veel motivatie en weerbaarheid. Leuk! :)
 
Update:

Ondanks dat er nog niet veel 'open' is sinds 1 juli, hebben we afgelopen maandag toch een 'nooit geschoten is altijd mis' pre-invite aanvraag gedaan voor ACT. Ik voldeed aan het minimaal aantal benodigde punten gebaseerd op vorige pre-invite rondes, en ACT had aangekondigd voor 14 juli een nieuwe pre-invite ronde te doen, dus why not right?

Zijn we net op de hoogte gesteld dat we dus in elk geval een pre-invite hebben gekregen! Wat inhoudt dat we nu een 'echte' EOI mogen gaan indienen. Dus ik kan weer aan mijn huiswerk voor een commitment statement en employment statement etc. Binnen 14 dagen moeten we deze EOI gaan indienen.

We gaan het zien of ze ons willen :)

(@afterbang misschien ga ik jou nog even lastig vallen binnen komende 14 dagen haha)
 
Update:

Ondanks dat er nog niet veel 'open' is sinds 1 juli, hebben we afgelopen maandag toch een 'nooit geschoten is altijd mis' pre-invite aanvraag gedaan voor ACT. Ik voldeed aan het minimaal aantal benodigde punten gebaseerd op vorige pre-invite rondes, en ACT had aangekondigd voor 14 juli een nieuwe pre-invite ronde te doen, dus why not right?

Zijn we net op de hoogte gesteld dat we dus in elk geval een pre-invite hebben gekregen! Wat inhoudt dat we nu een 'echte' EOI mogen gaan indienen. Dus ik kan weer aan mijn huiswerk voor een commitment statement en employment statement etc. Binnen 14 dagen moeten we deze EOI gaan indienen.

We gaan het zien of ze ons willen :)

(@afterbang misschien ga ik jou nog even lastig vallen binnen komende 14 dagen haha)
goed nieuws! Good for you. :)

Wij zijn sinds januari bezig met de Skills Assessment. Geen idee waar de Assessment body zo lang over doet.

De referentie-checks bij Sytze’s werkgevers zijn al zo’n drie weken klaar. We kunnen zó door naar de EoI. Ook die documenten liggen al klaar voor verzending. Het wachten is op de bevestiging dat de Skills Assessment klaar is. Duurt lang! :p

Daarom klinkt zo’n pre-invite ons ook wel goed in de oren. Kan iedereen dat doen?
Alvast dank!
 
goed nieuws! Good for you. :)

Wij zijn sinds januari bezig met de Skills Assessment. Geen idee waar de Assessment body zo lang over doet.

De referentie-checks bij Sytze’s werkgevers zijn al zo’n drie weken klaar. We kunnen zó door naar de EoI. Ook die documenten liggen al klaar voor verzending. Het wachten is op de bevestiging dat de Skills Assessment klaar is. Duurt lang! :p

Daarom klinkt zo’n pre-invite ons ook wel goed in de oren. Kan iedereen dat doen?
Alvast dank!

Sommige staten werken met zo'n pre-invite. Eigenlijk is het een stap vóór de EOI, dus het is eigenlijk een stap meer. Dus ik zou niet per se denken dat het een voordeel oplevert hoor haha. Misschien dat ze een soort van voorsorteren als er veel aanvragers zijn? Zodat ze niet overladen worden met EOI's. Ik weet niet echt wat het nut er van is eigenlijk. Maar ik heb in elk geval huiswerk dit weekend want we moeten nu binnen anderhalve week een EOI indienen.

Wat is ook alweer jullie skills assessment instelling? Ik moest het bij Vetassess doen en die bieden ook een priority processing, waar wij dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Ik las her en der dat mensen maandenlang moeten wachten op de uitkomsten van de normale processing, bij Vetassess dus, ik heb me niet verdiept in andere assessment instellingen. Dat leek mij te lang gezien de nieuwe lijsten rond deze tijd uitkomen.

Misschien heeft jullie instelling die optie ook en kan je dat nog omzetten?
 
Okay jongens,

Vrijdag is onze EOI ingediend voor ACT, maandag kregen we de bevestiging dat alles goed en wel is aangekomen. Opmerkelijk detail in de bevestigingsmail (gezien het feit dat de definitieve onderlinge verdeling voor het aantal (skilled) visums per staat nog niet bekend is): de doorlooptijd voor een reactie is zo'n 3 weken :eek: al kan ik het me dus bijna niet voorstellen dat we over 3 weken reactie krijgen of we inderdaad genomineerd zouden zijn en een visumaanvraag zouden kunnen doen...

Duimen maar!!!

🤞🌵
 
GUESS F*CKING WHAT!!!!!!!!

WE HEBBEN NOMINATIE GEKREGEN!!!!

(kleine sidenote, die kan pas daadwerkelijk bevestigd worden zodra state allocations definitief zijn, maar dit is heeeeeeeeeeeel goed nieuws!!!!)

Zou het dan eindelijk gebeuren voor ons HA!!!!

🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Party Hardy!!! Gefeliciteerd in ieder geval!
 
Back
Top