Zo ik moest even op voorbij de eerste pagina van de LaStaVaZa's klikken maar heb mijn eigen draadje weer gevonden hoor. OMG ongelofelijk dat ik hier voor het laatst in februari hebt gepost! Hoe snel is dit jaar voorbij gegaan!!
Wij hebben hier wel een hoop meegemaakt dit jaar. Van baan promoties tot ziektes in de familie. Ups en downs. Maar dankbaar dat wij zelf gezond zijn. En nog steeds gelukkig! De studie ideeën zijn dus mede door bovenstaande op een laag pitje gekomen. Of dat pitje brandt denk ik niet eens meer haha. We hebben beiden ons draai enorm gevonden op het werk en die behoefte om te studeren voor iets (anders) ebt dan weg. We zijn beiden geen studie-types.
Maar goed, er is een kleine update m.b.t. Australië. Vandaar dat ik mijn weg hier weer naartoe heb gevonden! Ik heb een piepklein gaatje gevonden in het hele verhaal. Tegelijkertijd kan ik het me niet voorstellen dat het iets oplevert, maar je weet, nooit geschoten is altijd mis!
NSW -schijnt- offshore kandidaten erbij te pakken bij het uitdelen van de (tijdelijke) 491 visums. Dat betekent dus ook direct regionaal. Nu zit het zo dat NSW opgedeeld is in 14 regio's met elk hun eigen skill / beroepen lijst. Mijn vak, grafisch ontwerpen, staat op 2 van deze regionale lijsten. Normaal gesproken ga je direct een EOI indienen, hier werken ze met ROI (registration of interest). Je hoeft wat minder je best te doen voor een betoog van een EOI, want bij een ROI kijken ze eerder naar je puntenaantal, engels etc. Meer naar de facts dan naar de verhalen die je kwijt kan in een EOI. Mijn beroep staat ook op de lijst die ze daar hebben gepubliceerd voor de (permanente) 190, maar die staat nog niet 'aangevinkt' voor offshore kandidaten. Hopelijk in de toekomst!
Wij kunnen dus wel een ROI indienen, en wel voor de regio
Northern Rivers en voor de regio
Mid North Coast. Je kan er maar 1 kiezen, dus dat is mijn huiswerk voor deze kerstweek
Al is het mij om het even. Elk kansje is een kansje, maar ik ben heeeeeel realistisch en verwacht hier eigenlijk ook niks van. Maar goed, you never know!
Ik ben er nog nooit geweest, ik ben juist van Sydney naar beneden, links, links, nog meer links, omhoog, omhoog, rechts tot aan broome gekomen.
Iemand tips? Shoot. Sta overal voor open!
P.S. Tasmanie loopt ook nog steeds... of staat stil; het is maar hoe je het bekijkt haha. De aanvraag is in elk geval niet afgewezen nog. (ligt vast een dikke laag stof overheen maar goed).