Thanks allemaal! Erg fijn om zulke reacties te lezen.
Ik neem het zeker niet persoonlijk op, totaal niet eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ze de boel schoonvegen en dit gebrek aan bewijs voor arbeidskansen is gewoon een makkelijke. Ik heb voldaan aan de voorwaarden voor dit bewijs dus het zal wel haha.
En ja dus denk ik ook dat het een afspiegeling is van de wereld van vandaag, corona heeft echt enorm roet in het eten gegooid voor ons. Heel jammer maar het is niet anders. Ik mag verder niet klagen, ik doe het goed op mijn werk, ben meer gaan verdienen zelfs, en ook mr Cactus gaat goed qua werk. Onze vrienden en familie zijn gezond of er goed vanaf gekomen. We hebben ons huis. Het kan altijd erger.
Mr. Cactus zat al een tijdje er aan te denken om een opleiding te volgen. Tot nu toe was dat constant on hold gezet, omdat het niet fijn is om een opleiding te starten, om die vervolgens af te moeten breken. Een opleiding in Australie, kunnen we ons niet veroorloven, dat loopt al gauw tegen de 30 K per jaar en dat hebben wij net even niet in onze spaarpot liggen.
We hebben het volgende plan bedacht:
Het Temporary Residency (491) laten we schieten. De eerstvolgende kans dat we hier, in het beste scenario (dus corona weg, grenzen open, lijsten direct gepubliceerd en gunstig voor mijn profiel), pas in juli mee aan de slag kunnen.
NT was onze beste kans, denk ik, in de corona tijd. Minste aanvragen voor deze staat, zeer weinig corona gevallen, geen aanvullende eisen.... En dat duurde een jaar voor we iets hoorden. Kortom, met het meest gunstige scenario kun je mogelijk over 1,5 jaar uitgenodigd worden. Daarna volgt nog de tijd om de grant te krijgen. Twee jaar verder, terwijl mr Cactus dan al op de helft van de opleiding kan zijn.
Daarbij komt, dat mocht je dus over anderhalf jaar een uitnodiging krijgen, het inderdaad inpakken en wegwezen is, bij wijze van. Je moet er binnen X tijd zijn, binnen X jaar een X bedrag salaris verdienen etc. om vervolgens een PR aan te kunnen vragen.
We gaan nu, komend half jaar alles even loslaten, en vanaf juli of dus mogelijk nog later (afhankelijk van corona en grenzen open/dicht en natuurlijk offshore kandidaten kansen), MOCHT het zo zijn dat mijn beroep op de 190 lijst komt, we daar voor gaan met een zo sterk mogelijk dossier. de 190 is dus direct een Permanent Residency, en heeft voorheen voor mijn beroep ook op die 190 lijsten van de staten gestaan.
De kans is alsnog klein dat we worden uitgenodigd, maar de tijd voor een daadwerkelijke uitnodiging rekken we op voor 3 jaar. Vanwege de studie duur, en het leeftijdsvak waar ik nu nog komende vier jaar onder val zonder punten te verliezen.
Mocht die uitnodiging komen, dan hoef je het visum alleen maar te activeren met een bezoek en kun je je daadwerkelijke verhuizing enkele jaren uitstellen. (
@afterbang zo hebben jullie dat toch ook gedaan?)
We willen allebei nog steeds HEEL graag en liever gisteren als vandaag, maar we moeten realistisch zijn met het huidige klimaat in visumland. Het gaat gewoon heel moeizaam en ik verwacht gewoon echt niet alles in juli weer normaal zal zijn. Helaas pindakaas.
Ik zou Bob niet zijn als ik niet zou afsluiten met een positieve noot
dus:
Bijkomstige voordelen: meer tijd om geld te sparen, nog even doorwerken aan die jaren ervaring, Mr. Cactus met een diploma op zak wat altijd lekker binnenkomen is, meer tripjes hier (wanneer de cijfers omlaag gaan en het mag natuurlijk), thuis even de boel opleuken, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Even het idee van 'niks kan want misschien Australië..... , investeer niet in dit of dat want misschien Australië..... En het krampachtige volgen van het nieuws nu steeds.
Lang verhaal, ik ga dit natuurlijk ook nog met mijn visumagent overleggen en horen wat zij ervan denkt.