LaStaVaZa BobtheCactus

Wachten, wachten, wachteeeeen. Duurt lang!!

Ik heb vorige week gebeld om te vragen of er al nieuws was, al kon ik er natuurlijk wel vanuit gaan dat ALS er nieuws is, ze me wel zouden bellen. Maar je gaat het toch doen he, hahaha. Onze visumagente kon ons dus helaas niks nieuws vertellen. 'case officer assigned' is nog steeds de status van onze EOI, dus we wachten maar af. Ik had nog wel gevraagd of ze vergelijkbare cases heeft lopen, en er blijken onder haar hoede nu 4 mensen te zijn met eenzelfde soort aanvraag (Northern Territory voor een temporary residence visum 491). Allen staan we er hetzelfde voor, dezelfde status, dus dat vond ik op zich wel een pluspunt (dat niet iedereen al 'door' is behalve wij bijvoorbeeld, dan zou ik dat toch een beetje spannend vinden).

We zijn zelf allebei glas halfvol-mensen. Ik hoop dat het lukt, maar reken er niet op. Gezond positieve maar realistische instelling. Het zou erg leuk zijn als we een positief antwoord krijgen van NT, en we voorbereidingen kunnen gaan treffen. Ik zit stiekem al een beetje te bedenken wat we moeten gaan verkopen, een spaarplan te maken, maar ik rem mezelf nog wel genoeg af.

Verder zitten we nu op iets na half mei, wat betekent dat het in minder dan 6 weken 1 juli is, dus ik ben weer sinds deze week vacatures aan het verzamelen, en begonnen aan statements schrijven. MOCHT het zo zijn dat mijn beroep opnieuw open staat op bestaande lijsten of wellicht op nieuwe lijsten komt, dan kunnen we daar gelijk op kunnen anticiperen. Ik heb weleens gezien dat lijsten letterlijk 5 uurtjes open hebben gestaan. Dus je kunt maar beter voorbereid zijn! ;) Ben trouwens wel benieuwd of die datum, 1 juli - opening nieuwe lijsten, nog vertraagd wordt vanwege corona.. Nog niks over gevonden en mijn visumagent wist het tot zover ook niet. We zullen zien!

🤞🌵
 
Wat spannend zeg! Af en toe kijk ik even of jullie er een update op hebben staan en de NT helemaal in zicht komt.. Ik hoop dat alle inspanningen zich gaan uitbetalen. Wachten op goed nieuws dan maar! 💪🏻☀️
 
Ik heb nog maar weer eens gebeld van de week met onze visumagente, ik had al het vermoeden dat het helemaal stil zou liggen nu, maar ik dacht, misschien zijn de vergelijkbare cases wel een stapje verder gekomen? Helaas, zij staan ook stil. Alles staat stil en de overheid geeft heel weinig informatie. Wat ik zo kan inzien op verschillende fora, fb groepen en immitracker, ziet het er naar uit dat men momenteel sporadisch uitnodigingen en visa grants geeft aan mensen die onshore zijn en veelal in het medische veld werkzaam zijn. Jammer voor ons dus!

Zelfs over "de datum" van 1 juli en een eventuele uitstel daarvan (wat ik toch echt wel verwacht) is nog niks bekend volgens mij. En dat is toch al gauw over 2 weken!

Desalniettemin houd ik gewoon moed. Sterker nog, ik heb me ingeschreven voor een NAATI test, datum nog te bepalen. Ik dacht, ik kan het altijd proberen, en deze test is nu online te doen, ipv fysiek in Australië (en enkel daar te doen normaal gesproken). Koopje toch! Scheelt al gauw 1 vliegticket, 1 jetlag en verblijf etc. Ik bedoel, zou het graag doen hoor, zo'n tripje, maar helaas is Bob nog steeds geen geldboom gebleken.

Dus ik hoop snel iets te horen van deze NAATI commissie (ze moeten eerst documenten checken en daarna kan er een datum gepland worden).
En dan hoop ik maar dat ik 'm haal. Dat zou toch +5 punten zijn.
Onze visumagente was er niet heel enthousiast over (ik denk omdat we eerder laag dan hoog in de punten zitten en het daarom niet heel veel uitmaakt) maar ik denk maar zo: andere mensen doen ook die NAATI test en halen dan +5 punten, en dan sta ik dus sowieso achter. Ik doe het gewoon wel en zie er geen nadeel van in eigenlijk. Mogelijk is ze er wat terughoudend in omdat ze geen advies wil geven mbt financiele extra uitgaven als het achteraf niks blijkt te helpen? Geeft ook niet, ik volg mijn eigen plan :cool:

To be continued, again...

🌵
 
Eucalyptussen blijken ook nooit geldbomen te zijn. Jammer want Kendrick Lamar zong al: Moneytrees are perfect for shading. Al denk ik dat ze vooral goed zijn voor iets anders 💵

Jammer dat het allemaal zo stug verloopt, maar goed dat je de moed erin houdt en de kans van online Naati aanpakt!
 
Hi!

Nee nog niks, het staat nog steeds helemaal stil... Dat is wel echt balen maar dit had ik wel vanaf 100 km al zien aankomen natuurlijk. De hele wereld staat stil, al een tijdje en dus ook de immigratiediensten bij NT / heel Australië.

Wat betreft de opening van het nieuwe financiële jaar: op 1 juli kregen we een overzichtje van onze visumagente hoe het er nu voor staat in Australië. Grotendeels informatie die ik zelf ook wel had gevonden, maar toch wel fijn. Het komt er op neer dat de begroting in Australië nog niet bekend/definitief is, en daardoor dus ook de plekken voor visumnominaties per staat nog niet bekend zijn. Dit verklaar waarom staten niet per 1 juli hun lijsten open hebben gezet, want ze weten dus nog niet hoeveel plekken er voor aankomend jaar te vergeven zijn. Ze verwachten deze begroting in oktober, geloof ik.

Los daarvan zag ik daarnaast een overzicht per staat voor wat betreft de ingediende aanvragen en lopende zaken. Voor ons geldt natuurlijk momenteel eigenlijk alleen NT. (NSW hebben we ook een aanvraag voor - maar nogmaals daar verwacht ik 0% reactie op). NT zegt nog steeds, de aanvragen die betaald zijn en ingediend voor 24 maart (toen sloten zij de 491 lijst al) te zullen behandelen. Waaronder dus die van ons. Echter staat er niet bij voor wanneer je eventueel iets hoort. Ik zou zelf denken, voor oktober, wanneer de begroting gepland staat, zullen ze wellicht dan met een schone lei hun nieuwe visumaanvragen willen behandelen, en de huidige aanvragen behandeld willen hebben. (maar dat is slechts mijn logica haha).

Morgen is het zes maanden geleden dat we die EOI voor NT491 hebben ingediend, ons geduld begint langzamerhand een klein beetje om te slaan in ongeduld. Maar goed, ik wist dat dit een lang proces zou zijn.

Verder zag ik dat SA hun lijsten mogelijk begin augustus open zetten. (Hoe dat kan ivm die begroting snap ik dan ook even niet, maar het staat op hun site). Graphic Design heeft eerder op hun lijsten gestaan zonder aanvullende eisen, dus mogelijk komt hier weer een klein kansje te voorschijn piepen. Vorig jaar, toen ze hun lijst openden stond het beroep 'gewoon' op de lijst, enkele weken later met allerlei vereisten (SA graduate geloof ik) en toen hield het op voor mij. Ik hoop dus op een herhaling van dit scenario en zal proberen mijn kans dan te grijpen, meteen als die lijst open gaat.

Zo dit is een wat uitgebreider antwoord dan ik dacht, gelijk maar een update eigenlijk :)
 
Alweer een half jaar sinds de EOI, poeh! Ik hoop dat je snel iets hoort of dat SA jouw beroep op de lijst zet begin aug, wij duimen voor je!

je zegt inje berichtje dat je een overzicht per staat hebt gekregen over ingediende aanvragen en lopende zaken. ben wel benieuwd wat ze daarin zeggen over Queensland. Kun je dat delen met ons?

groet Karen en Jeroen
 
Alweer een half jaar sinds de EOI, poeh! Ik hoop dat je snel iets hoort of dat SA jouw beroep op de lijst zet begin aug, wij duimen voor je!

je zegt inje berichtje dat je een overzicht per staat hebt gekregen over ingediende aanvragen en lopende zaken. ben wel benieuwd wat ze daarin zeggen over Queensland. Kun je dat delen met ons?

groet Karen en Jeroen


Tuurlijk!


Al denk ik dat hier niets nieuws voor jullie in staat, jullie hebben de invitation gelukkig al gehad!
 
NAATI test net gedaan, uitslag krijg ik binnen over 4-6 weken zeggen ze.... Duurt laaang. Ik vond het nog best wel pittig!! Ben dus ook erg benieuwd of het gelukt is... Het eerste gesprek was pittig, het tweede was wat makkelijker. Ik stotter van mezelf al een beetje, dus ik hoorde mezelf ook hier een paar keer haperen. En de lastigste stukken waarbij je echt 3 volle zinnen moet vertalen, daar ben ik ook vast wat details vergeten. Ik hoop dat het genoeg is!! En anders ga ik vast sparen voor poging 2 😭 💸

Fingers c-c-c-c-crosssssed! (<-- zelfspot)

🤞🤞🤞🤞🤞
 
NAATI test is gehaald!! 🥳🥳🥳🥳🥳
Met een aardige score ook nog, dat had ik niet verwacht. Mooi 5 extra punten in the pocket.

Als nu de grenzen dan weer even open gaan voor offshore kandidaten dan is het helemaal prima. Ik zal ScoMo even appen.

🌵🤙:cool:
Gefeliciteerd! Weer iets wat van het lijstje afgestreept kan worden :)
 


OFX
Back
Top