LaStaVaZa BobtheCactus

ja deze wachttijden zijn tergend lang.... Succes en hopen dat jullie snel richting het prachtige NT kunnen.
 
Spannend! Wij starten 1 maart met het visum proces en hebben ook de 491 NT als grote hoop. Ook niet onze droom bestemming, maar wat je zegt, het idee van een paar jaar is goed te doen. Fingers crossed voor jou!
 
Spannend! Wij starten 1 maart met het visum proces en hebben ook de 491 NT als grote hoop. Ook niet onze droom bestemming, maar wat je zegt, het idee van een paar jaar is goed te doen. Fingers crossed voor jou!
Leuk hoor, ik ben een paar keer in Darwin geweest en voel me altijd erg thuis. Voelt als een uit zijn jasje gegroeid dorp (no offence). Het is een beetje uit de slinger maar genoeg te ontdekken in de omgeving! Ben er alleen nog nooit in de wet season geweest, maar dat komt nog wel een keer.
 
Het lijkt me echt een super toffe omgeving qua natuur/cultuur! En ik geloof best dat Darwin een erg leuke stad is. Het is meer het klimaat wat me een tikje te warm lijkt maar goed. Alles went :cool: (hopelijk).
 
Kleine update NT 491 visum:

Ik was nogal benieuwd of het hele corona verhaal impact zou hebben op onze aanvragen (eigenlijk had ik wel verwacht dat het een en ander zou gaan gebeuren, wist alleen niet precies hoe of wat natuurlijk). Onze visumagente was ons voor en heeft vanmiddag een mailtje gestuurd met de melding dat NT hun lijst heeft dichtgegooid. Gelukkig hebben wij onze aanvraag net voor de corona crisis ingediend (half januari) en zal deze 'gewoon' beoordeeld worden. Als in: ergens in de komende maanden denk ik. Onze agente heeft voor onze indiening nog 2 andere mensen (met een vergelijkbaar profiel als ik) geholpen met het indienen bij NT, en een van die twee heeft al wat gehoord.

Fijn om te horen dat A. de ingediende aanvragen inmiddels kennelijk behandeld worden bij NT (er is nog maar weinig over te vinden) en B. dat we bij de voorlopig laatste ronde zitten. Ik ben echt heel erg benieuwd.

Update overig:

Verder ga ik vanaf begin mei weer voorbereidingen treffen voor andere staten, zodat we na 1 juli eventueel gelijk kunnen handelen mocht mijn beroep weer op andere lijsten komen of opnieuw open gezet worden. Ik verwacht het niet, maar je weet maar nooit. Aan de voorbereidingen zal het niet liggen in elk geval :cool:

Verder kan ik melden dat ik, mijn vriend en mijn cactus Bob gezond zijn en in isolatie thuiswerken (Bob niet), alles gaat goed. Hopelijk bij jullie ook!

🌵 🤞🤞🤞🤞🤞🤞
 
Wie weet, zou maar zo kunnen, ik kan me zo voorstellen dat ze deze lading aanvragen wel weggewerkt willen hebben voor 1 juli, wanneer de lijsten weer vernieuwd worden en mogelijk het gewone leven enigszins weer kan opstarten hier en daar. Al is dat wel heel ambitieus gedacht denk ik, ik zie het allemaal nog wel wat langer duurt. We zullen zien. We zijn in elk geval super benieuwd!

Ja Bob gaat goed, doet het goed met het zonnetje hier in het raam. Nergens last van. 🌵 :cool:
 
Wat fijn Bob! En is dat voor de State sponsorship? Of al voor het visum zelf? Goed om te zien dat ze wel gewoon doorgaan met de visa in deze tijd!

groet Jeroen en Karen
 


OFX
Back
Top