LaStaVaZa De twijfelaars

State nomination met een verplicht Job offer?!?

Sorry, kun je dat eens aanwijzen op de Immi site? Daar heb ik namelijk nog niet eerder van gehoord.
 
Wel, niet op de Immi site, maar op de sites van de States zelf staat het bij de voorwaarden, zowel voor ACT als Tasmania bijvoorbeeld.

Ik heb in eerste instantie dit overzicht gebruikt (https://www.anzscosearch.com/233914), en dan doorgeklikt naar de desbetreffende website of ander document.

In Canberra staat hij bij de 'closed occupations', met volgende vermelding:
Closed Occupations:
Canberra residents: If you are living in Canberra you are eligible to apply for ACT nomination of a closed occupation if you are working in a skilled occupation and you meet the nomination criteria at http://www.canberrayourfuture.com.au/portal/migrating/article/skilled-visa-act-nomination/

Overseas residents: You may be eligible to apply for ACT nomination if you have close ties (job offer or close family) in Canberra and you meet the nomination criteria at http://www.canberrayourfuture.com.au/portal/migrating/article/skilled-visa-act-nomination/

En dan hebben we volgende uitleg in Tasmania:
Category 3 – Overseas applicant (job offer)

To be considered for this category you must be living overseas and meet the following criteria:

  • received a formal job offer for a job that is based in Tasmania that is highly relevant to your nominated occupation
  • you, or any of your dependants have not lived in another Australian state or territory within the last twelve months
  • you will need to be able to provide evidence of your employment claims (see Document Checklist for more details)
The employer you are employed with must have been actively operating their business in Tasmania for the past 12 months. There needs to be a genuine need for your position within the business. This may be satisfied if there is:

  • an existing, current and genuine need for your position within the business
  • an ongoing need for your position and the capacity for the business to sustain the nominated position.
If you have not secured employment in Tasmania, you may still be eligible to apply for the Subclass 489 – Skilled Regional (Provisional) visa

Tenzij ik het verkeerd versta, heb je dus een job offer nodig om dan uitgenodigd te worden door de State, om dan 5 extra punten te hebben voor de 190. Toch? Ik heb eens gepraat met iemand van een immigratiebureau die zei dat als je oprecht geïnteresseerd was in Tasmania, ze het ook wel zonder job offer overwegen, maar ja, het staat wel uitdrukkelijk zo op hun website vermeld. Ons plan is nog steeds eerst proberen een visum te halen, en dan te kijken waar we een job kunnen vinden. Twee jaar Tasmania zouden we eventueel overwegen, maar het beperkt natuurlijk je mogelijkheden om werk te vinden nogal fel.

In augustus wordt de lijst voor ACT weer herzien, dus als hij dan terug bij de Open Occupations zou terechtkomen, kan dat dan weer wel een optie zijn...
 
Aha, ik denk dat je gelijk hebt (helaas) Nu ik het zo terug lees komt het ACT stuk me vaag bekend voor (wij hebben een State Sponsored Visa van ACT. Maar zonder de job offer eis)

En wat het migratie bureau zegt (dat er wat Wiggle room is) zou me niets verbazen. Hier in ACT waren ze ook heel flexibel toen we ze spraken. (Over de ‘verplichte’ 2 jaar verblijf)
 
En eerst eens iets leuks: 'proef'vakantie naar Australië!! We gaan twee weekjes (willen de hond ook niet te lang alleen laten...) van Melbourne naar Adelaide eind oktober-begin november. Ben heel benieuwd. Bij deze: alle tips welkom op deze route (Grampians of geen Grampians? 2 nachten Kangaroo Island? Stops langs de kust? Things to do in Melbourne/Adelaide?).
 
Kangaroo Island is gaaf, maar snoept wel wat extra van je tijd (ferry heen en weer, al
is de vaart kort moet toch even ingepland worden) en de ferry is best duur.
 
"Ja!!!" voor wat betreft de Grampians :) Het is jaren geleden dat ik in Mt Gambier de 'hanging gardens' bezocht heb, maar vond die ook erg mooi. Met m'n vader destijds via Naracoorte gegaan (dus niet via Mt G) en ik vond de grotten daar erg mooi :)
 
Kangaroo Island is gaaf, maar snoept wel wat extra van je tijd (ferry heen en weer, al
is de vaart kort moet toch even ingepland worden) en de ferry is best duur.
Mja, dat merk ik in de reisschema's die we al bekeken hebben. Maar ik denk dat ik het toch maar op het programma zet, ziet er heel mooi uit!
 
Mijn mama komt samen met een vriend op bezoek eind november, en zij gaan ook met de auto van Melbourne naar Adelaide rijden! ;) Ze gaan zeker ook Kangaroo Island doen, de derde keer voor mijn mama (ze zegt dat het wel de laatste keer zal zijn :D ), maar toch wel echt de moeite! Je moet wel goed uitkijken als je een huurauto hebt en op de ferry naar KI wilt: Veel huurbedrijven laten dit niet toe! Dus let hier goed bij op als je een auto huurt.
 
Oh, goed om weten zeg! Wat moet je dan doen, auto laten staan?? Of uitkijken voor een huurwagen waarbij dit wel is toegestaan?
 
Oh, goed om weten zeg! Wat moet je dan doen, auto laten staan?? Of uitkijken voor een huurwagen waarbij dit wel is toegestaan?

Zoals Afterbang zegt, je hebt wel echt een auto nodig dus best een bedrijf zoeken waarbij het wel mag. :) Voorlopig is mijn mama uitgekomen bij EuropCar, en daar heb ik van andere mensen in een fb groep ook goeie ervaringen van gehoord!
 
Ok, we nemen dat mee als we een auto boeken ;). Wij zijn lid bij Avis en Hertz, dus als het bij één van beiden zou lukken des te beter, maar niets weerhoudt ons van een extra lidmaatschapje natuurlijk.
 
Ok, we nemen dat mee als we een auto boeken ;). Wij zijn lid bij Avis en Hertz, dus als het bij één van beiden zou lukken des te beter, maar niets weerhoudt ons van een extra lidmaatschapje natuurlijk.

Dat zijn de 2 eerste die ik had opgezocht (op aanraden van andere Belgen) maar als ik het goed gezien heb, hebben beiden het in hun voorwaarden staan dat het niet mag ... but don't take my word on it en check even zelf :) Er stond bij 1 van de 2 wel iets in de trend van "met toestemming van ons mag het wel", maar hoe je die toestemming dan krijgt? Geen idee! Misschien wel door jullie lidmaatschap ;)
 
Dat zijn de 2 eerste die ik had opgezocht (op aanraden van andere Belgen) maar als ik het goed gezien heb, hebben beiden het in hun voorwaarden staan dat het niet mag ... but don't take my word on it en check even zelf :) Er stond bij 1 van de 2 wel iets in de trend van "met toestemming van ons mag het wel", maar hoe je die toestemming dan krijgt? Geen idee! Misschien wel door jullie lidmaatschap ;)

Wie weet ;). Ik kijk het eens na, en desnoods sturen we een mailtje om nog eens te checken... Bedankt voor je input alvast! En dat lidmaatschap kan ik echt aanraden hoor, is gratis en je wordt toch een beetje als een VIP behandeld ;).
 
Koala’s kijken in Otway NP!

Wij zijn begin van het jaar op de camping geweest van Cape Otway, niet het national park zelf. 1 koala maar gezien, maar we hoorde dat we gewoon pech hadden, want normaal zie je er genoeg.

Net buiten Warrnambool heb je de Tower Hill Wildlife Reserve, wat mij betreft ook een aanrader om heen te gaan. Bijzonder plekje en genoeg dieren om te spotten.

Van de Grampians heb ik maar een klein stukje gezien, maar wat ik gezien heb was ook prachtig. Mijn familie heeft het ook altijd over Port Ferry, dat het een mooi stadje is, maar zelf ben ik daar niet geweest.
 
Terug on topic: half augustus doet de wederhelft nog eens een taaltest. PTE deze keer, in de hoop nu wel overal voldoende te hebben voor die tien extra punten. Writing was op de IELTS op een 7 gestrand. Mocht dat lukken, maken we met 75 punten veel meer kans op een invitation. We zullen zien... Intussen ben ik helemaal fan geworden van de nieuwssectie van ISCAH :).
 
@Loeloe : heb me aan de huurwagencheck gezet, en blijkt dat als ik de voorwaarden lees, het bij Hertz wel zou moeten naar Kangaroo Island, en bij Europcar staat er niets van vermeld (behalve dat de wagen niet op de ferry mag, ze geven geen uitzondering voor KI). Gek genoeg, als ik Hertz boek via Connections (autobooker), dan staat er ook enkel op aanvraag bij vermeld. Ik ben er ook al tegen gekomen waar je wel de ferry op mag, maar je verzekering daar dan niet geldt. De onewayfee is er ook niet naast, maar goed, daar kunnen we toch niet onderuit. Kreeg jij bij Europcar bevestigd dat het wel kan?
 


OFX
Back
Top