Tja, hittegolven, bosbranden en overstromingen zijn bepaald niet leuk, maar ze horen er hier gewoon bij, dat lijkt me toch geen reden om Australie links te laten liggen, want het land heeft zo veel te bieden. Toen ik in Californie was waren er ook enorme bosbranden, je kon de rook in Las Vegas ruiken, dus denk dat daar net zoveel, zo niet meer problemen zijn als hier. De flooding komt alleen in de tropics voor en dit jaar was een keer extreem, zoveel regenval gecentreerd op 1 plaats (place formally known as Brownsville) is al decades niet voorgekomen en is ook zeer ongebruikelijk voor de wet tropics. Sterker nog, een ECHT wet season is al bijna 8 jaar niet meer voorgekomen behoudens vorig jaar in de Cairns area, dit jaar viel het ook allemaal reuze mee. MBT bosbranden en overstromingen kun je strategisch zoeken, zoek uit via de council wat risico gebieden zijn dmv floodmaps en ga niet aan een bosrand wonen en je hebt echt geen last van bovenstaand. Heatwaves: tja we zitten er nu midden in in Cairns, het is al een paar dagen 37 graden, wel 5 graden warmer dan het dagelijks is en iedereen schreeuwt moord en brand, zo zie je maar hoe betrekkelijk het allemaal is.
Je zegt zelf al: we doen het gewoon, dat brengt meer rust. Dat is het beste advies wat je jezelf kunt geven imo, eindeloos zoeken naar excuses en naar dingen die kunnen gebeuren in de toekomst brengt je niet dichter bij je doel. Je maakt jezelf alleen maar gek hiermee, en geloof me als ik zeg dat ik hier zelf over kan meepraten.