Loeloe
Active Member
@Loeloe : heb me aan de huurwagencheck gezet, en blijkt dat als ik de voorwaarden lees, het bij Hertz wel zou moeten naar Kangaroo Island, en bij Europcar staat er niets van vermeld (behalve dat de wagen niet op de ferry mag, ze geven geen uitzondering voor KI). Gek genoeg, als ik Hertz boek via Connections (autobooker), dan staat er ook enkel op aanvraag bij vermeld. Ik ben er ook al tegen gekomen waar je wel de ferry op mag, maar je verzekering daar dan niet geldt. De onewayfee is er ook niet naast, maar goed, daar kunnen we toch niet onderuit. Kreeg jij bij Europcar bevestigd dat het wel kan?
Ik heb bij Europcar navraag gedaan, en zij bevestigden dat het effectief wel mag bij hun. Staat ook onder hun voorwaarden:
6.8 Unless We have given Our prior written consent, You must never take the Vehicle:
(c) onto any island with the exception of:
(i) Kangaroo Island;
Ik heb ook even gechecked op Connection (thanks voor die tip, daar hadden we zelf nog niet aan gedacht!) maar daar krijg ik enkel Europcar auto's als resultaat, geen Hertz ... Vreemd genoeg komen de prijzen voor Europcar daar wel goedkoper uit dan op de Europcar site zelf ... Gekke dingen!
Edit: Op de site van Connections zie ik dan weer dit staan: The local supplier does not allow cars to be driven on unpaved roads and taken on Ferries for crossing over water. When these restrictions are not honoured all insurances will be void.
Dus ga ik ook nog maar eens bij hun navraag doen! Ik zal iets laten weten als ze antwoorden
Last edited: