LaStavaZa Edireliro

Mooie buurt!! Illawara fly is super, en Kiama ook ontzettend mooi. Maar wel duur geloof ik.

Gaaf om al jullie nieuwe stappen te lezen. Succes met de reacties!
Als je nou nog 2 maandjes wacht (tot april 2013) kunnen we samen vliegen :p

Dat zou natuurlijk wel heel gezellig zijn. Dan wordt de lange vlucht een stuk minder saai. Hoe meer zielen hoe meer vreugd:)

Dank je wel voor je reactie. Klinkt alsof je bekend bent met de regio Illawarra. Een blik in de toekomst zou in dit geval best eens leuk kunnen zijn. Alhoewel....we laten ons ook graag verrassen.

Groetjes!

Hé wat goed! Een kogel die door een kerk gaat (ik buk even)! De reacties kunnen twee kanten op gaan hè, echt negatieve reacties hebben wij in ieder geval nog niet (echt) gehad.

\

Ooh nee hoor!! Ben er wel geweest, maar om nou te zeggen dat ik er 'bekend' mee ben.. :rolleyes:

De vraag is, kent de buurt jou nog? >:D

Anyway, leuk om de voortgang te lezen! Nu al bezig met banen voor februari volgend jaar? Is dat niet een beetje vroeg? :)

De vraag is, kent de buurt jou nog? >:D

Anyway, leuk om de voortgang te lezen! Nu al bezig met banen voor februari volgend jaar? Is dat niet een beetje vroeg? :)

Hoi Fol,
Om voor februari te gaan zoeken via allerlei jobsites is inderdaad nog te vroeg.

Alleen als de huidige werkgever wel een baan kan aanbieden, dan ziet het scenario er ietwat anders uit. Dan is het waarschijnlijk zo dat René in november gaat om te starten met zijn nieuwe functie. In de vrije tijd kan hij dan op zoek naar woonruimte, scholen e.d. In januari komt hij hierheen om alle zaken mee af te ronden en in te pakken, waarna we begin februari met ons viertjes vertrekken.

Wat voor ons (naast de huidige werkgever) nu eerst belangrijk is, is om eigenlijk te onderzoeken of er de regio Illawarra banen zijn in het vakgebied van mijn man (hij zit in de oil & gas, rotating equipment, industrial pumping e.d). Als dat soort bedrijven daar niet te vinden zijn, dan is de regio ten noorden van Sydney een andere optie. Maar eerlijk is eerlijk.....de regio rondom Newcastle trekt ons nog niet zo. Maar dat kan ook komen omdat we ons daar geen beeld bij kunnen vormen. Qua werkgelegenheid zit het daar weer wel goed.
Korter voor vertrek komt dan de uitdaging van solliciteren en proberen om een uitnodiging voor een job interview te krijgen.

Volop uitdagingen liggen nu in het verschiet. :)

Spannend, spannend!
Vorige week zijn er 2 gesprekken geweest met de werkgever van mijn man. Daarop ontvingen we een mail met de melding dat de conversation door diverse personen als zeer positief werd ervaren, dat ze kunne kijken waar de ervaring en kennis ingezet zou kunnen worden en dat we "at the beginning of this week" meer zouden horen.
Het is nu bijna " end of the week" en we hebben nog steeds niets gehoord.
Da's niet heel goed voor de zenuwen.

Morgen moeten we de vluchten gaan bevestigen, maar die gaan naar Sydney. Gaat alles door dan moeten we naar Melbourne.
Ach, als we de tickets naar Sydney hebben laten printen en het wordt Mlebourne, dan zijn er plenty mogelijkheden om over land van A naar B te komen.

Is it a YES or A NO? Daar gaat het nu om.

Wat spannend! Duim voor jullie. Newcastle is een echte industriestad, daar zouden wij niet willen wonen.. Het gebied ten noorden er van is echter prachtig, op 3 kwartier met de auto ligt Port Stephens, regenwoud, marine park met oa walvissen en dolfijnen. Veel mensen die in Newcastle werken wonen daar. Misschien her overwegen waard?

Wat spannend! Duim voor jullie. Newcastle is een echte industriestad, daar zouden wij niet willen wonen.. Het gebied ten noorden er van is echter prachtig, op 3 kwartier met de auto ligt Port Stephens, regenwoud, marine park met oa walvissen en dolfijnen. Veel mensen die in Newcastle werken wonen daar. Misschien her overwegen waard?

Na wat je ons vertelt, zullen we er zeker serieus over nadenken. De regio ten zuiden van Sydney heeft momenteel niet zoveel werkgelegenheid te bieden voor mijn man, maar Newcadtle / Hunters Valley zien we retelmatig voorbij komen. Dus wie weet....

Even een kleine update vanaf ons warme Hollandse terras (genieten hoor).

We hebben bericht gekregen dat er zeker interesse is van de huidige werkgever. Ze zijn nunaan het kijken op wat voor manier de structuur kan worden aangepast en wat voor soort functie daarin gecreeerd kan worden. Dat zal wel gan lukken. Het gaat nu vooral nog om de handtekeningen van bovenaf. Als die er zijn, kan er gesproken worden over praktische zaken. Benieuwd wanneer we daar antwoord op krijgen. Hopelijk houden ze ons nu niet te lang meer in spanning, dan kunnen we eindelijk spijkeRs met koppen gaan slaan.

De klas van de jongste weet nu ook van onze plannen. Reacties van leerkrachten waren hel leuk, van de klasgenootjes heel wisselend.
Nu alle vriendinnetjes het weten, merken we wel dat de meiden opgelucht zijn. Na de 1e schrik en tranen blijkt wel dat kinderen heel flexibel zijn en snel in oplossingen gaan denken. Knap hoor!

Ons meest kostbare bezit ( een originele Mini Cooper ) staat vanaf vandaag bij de dealer. Oef, dat deed wel even zeer. Hij gaat voor ons proberen de mini te verkopen. Hij heeft een mooi plaatsje in de showroom en mag daar gedurende 3 maanden schitteren. Dat wordt de komende maanden bussen en fietsen naar het werk. Maar alles voor het goede doel hè.

Allemaal een goed weekend!

10 dagen verder, al nieuws m.b.t. werk?

Gek eigenlijk dat je soms jaren aan het wachten bent, maar als dingen dan dichter bij komen, dan duurt een dag al een eeuwigheid :D

10 dagen verder, al nieuws m.b.t. werk?

Gek eigenlijk dat je soms jaren aan het wachten bent, maar als dingen dan dichter bij komen, dan duurt een dag al een eeuwigheid :D

Dank je wel voor je interesse!
Wachten duurt echt lang. Iedere dag is er inderdaad 1 teveel, maar het zij zo.

Ondertussen is het balletje flink aan het rollen en is "ons geval" vorige week op het hoofdkantoor in Dallas besproken. De uitslag daarvan hebben we nog niet doorgekregen, maar we hebben al wel een berichtje gehad dat ze druk aan het overleggen zijn en ze hopen deze week meer te kunnen vertellen.
Hopelijk is dat het moment waarop ze met het voorstel gaan komen. Het geheel ziet er positief uit en dat wordt ook beaamt door een directe leidinggevende van mijn man.
Blijven duimen hoor!
To be continued.......

De dagen vliegen voorbij zonder dat we concrete antwoorden hebben gekregen. Er wordt door diverse mensen serieus gekeken naar een job offer, maar door allerlei HR processen wordt de beskuitvorming blijkbaar vertraagd. jammer, maar helaas. Voor a.s. Maandag ochtend staat er nu wel een conference call gepland met HR en 2 managers in OZ. HR Oz heeft aangegeven dat hij het gevoel heeft in cirkeltjes rond te draaien, juist door die te volgen processen.
We hebben onze verwachting al bijgesteld en gaan er nu van uit dat we in de loop van september weten of het gelukt is of niet. Vooralsnog lijkt het erop dat de kans op een JA groter is dan op een NEE. Anders hebben ze ons wel heel lang aan het lijntje gehouden en hebben we kostbare tijd verloren. Maar gezien de tussentijdse berichtjes moet het toch wel goed komen (please!!!)

Wat wel heel leuk is.......gisteravond zaten we wat dozen uit te zoeken waaronder onze Australië-doos (dd 1994). Komen we een krant tegen "Dutch Weekly" die we daar regelmatig kochten. Staat daar een door onszelf geschreven artikel in over fruit plukken en ander eblevenissen van een backpacker. Cool! Dat waren we even helemaal vergeten. Die blijft dus bewaard.

Tot zover weer genoeg. Tijd om aan de gang te gaan.

Kleine update:
Dinsdag 25 september - Ik heb miv 01 december mijn ontslag ingediend. Pffff dat voelde toch wel even raar.

En ook:
Baas in NL belt met baas in Oz.

Waarschijnlijk vliegt mijn wederhelft half november voor ca. 2-3 weken naar Melbourne voor een pre-relocation visit.

Woensdag 26 september:
nog een conference call. Nu intern in de Castlemane vestiging.

Ze hebben beloofd dat er deze week een letter of offer zal komen.

Het begint er toch op te lijken dat een baan in Oz binnen hadbereik is. Spannend, spannend.

Je kunt gewoon niet anders zeggen dat de spanning er goed op blijft zitten zo :D
Letter via de email? Dan zul je wel een versleten F5 knop hebben...

Je kunt gewoon niet anders zeggen dat de spanning er goed op blijft zitten zo :D
Letter via de email? Dan zul je wel een versleten F5 knop hebben...

Ik denk dat ik maar een watervaste stift ga zoeken om F5 terug te brengen op het toetsenbord:p Als ie dan ook goed nieuws brengt......

Back