Lastavaza Familie D.

Mmm. Chain migration betekend een 489 visum.... Dat is even een tegenvaller.

Toch even onderzoeken of de State Nominated op een of andere manier een optie is.
 
Last edited:
Kom je nou niet aan genoeg punten voor een skilled 189 dan? Op hoeveel kom je? Of is het grootste probleem dat het lastig is om je opleidingspapieren bij elkaar te krijgen?
 
De papieren, niet genoeg uren werk, stiekem de IELTS Writing...

We hebben, voor we contact hadden met Justmigrate, ook bij visa4you een assessment laten doen en daar kwam dat mijn partner juist de beste optie was omdat hij op de csol stond.
(mijn werkervaring in de opvang werd toen niet mee geteld, dus ik had volgens hun niet genoeg punten)
Dus vandaar dat we die richting onderzoeken. Zijn papierwerk enz. is veel makkelijker.
 
Meer leuk nieuws,
Gisteren een gesprek met mijn baas gehad en verteld over onze plannen. Ze vond het heel erg gaaf voor ons en gaf aan ons te steunen in ons plan.
Dus per 1 april kan ik meer gaan werken zodat ik aan mijn vereiste 20+ uren p/w kom, (voor de skills assessment )

Een hobbel over, op naar de volgende!
Let's do this!
 
Kijk, goed nieuws! Hopelijk helpt dat indd!

Ik doe ook mee met de challenge! Vandaag eerste lesson gehad, en ik denk dat ik nu weet waarom ik de afgelopen keren (alledrie opinion questions) op de 6,5 bleef hangen. Bij een opinion moet je één kant kiezen en daar twee argumenten voor bedenken. Ik beschreef een argument voor en eentje tegen, en daarna koos ik er eentje. Niet goed dus, bij dit type stelling!
Benieuwd hoeveel openbaringen er nog volgen de komende 4 dagen ;)
Good Luck!
 
Ik ga zo de video les doen. Vanmorgen kon ik er niet bij zijn jammergenoeg. Maar zo te lezen meteen goede tips!
Ik ga zeker ook zijn tekst structuur bekijken op de website.

Las ergens een goede tip om de bbc news app te nemen en dan artikelen bestuderen met de vaak voorkomen thema's zoals Health enz. Om zo wat extra theme oriented vocabulary op te bouwen. En in mijn geval wordt hopelijk wat sneller om inhoudelijk een antwoord klaar te hebben.
(leef op dit moment onder een steen qua nieuws update's, druk met Kids, migratie, werk, huis en ohja ook nog een partner :p)
 
Last edited:
Das indd ook een goede tip. Ik lig altijd onder een steen als het gaat om nieuws, ik word er nooit zo blij van om nieuwsberichten te lezen :rolleyes: Maar wel een goede manier om aan een beter vocabulary van verschillende onderwerpen te komen! :up:
 
Ha allemaal,

Ik heb even een klein vraagje.
Wat gebeurd er als je na je EOI, de invitation krijgt?
Ik lees in het contract dat je dan moet gaan betalen. Maar krijg je dan ook zeker het visum? Partner is bang dat Immi $8000 aannemen en dan zeggen oh sorry, toch maar niet...
 
Op de site van Immi staat:

An invitation is permission from the Department that allows migrants to apply for a visa under the skilled migration program for Australia. Invitations are only issued through SkillSelect, which is Australia’s online expression of interest system.

Dus na een invite mag je een visum aanvragen... Maar dan heb je nog geen garantie dat je hem ook krijgt? Of betaal je pas als het visum toegekend wordto_O
 
Je hebt nooit garantie op een visum. Vooraf betalen, dus zorg dat je je zaakjes goed voor elkaar hebt.
 
Gebeurt het regelmatig dan, dat je je visum niet goedgekeurd krijgt terwijl je een positief assessment hebt gehad en alles hebt aangeleverd wat ze nodig hebben? (en het vereiste aantal punten hebt)
 
Ik mag hopen van niet @Heleen1985!
Zou toch wat zijn...
Gok denk ik dat het te maken heeft met bijv. Je vog, als je een verleden hebt. Of uit de medi check dat je ziek bent?

Justmigrate schreef terug dat zij het nog nooit had meegemaakt dat iemand na de invitatie geen visum kreeg.
 
Gelukkig maar... Manlief kreeg al bijna een rolberoerte :eek::oops::confused:


Maar een officieel iets voor mijn lastavaza: we hebben het contract getekend: We gaan er voor :D:cool:

Toevallig deze week familie uit Adelaide op bezoek, na 4 jaar!
Erg Gezellig en we merken/voelen steeds dat we daar echt daar heen willen :up:
(tenminste een familie die blij is met onze plannen :p
)
 
Als je ook effectief alles kunt bewijzen wat je in je eoi hebt aangegeven (en geen politie/medische problemen hebt), zou er inderdaad geen probleem mogen zijn. Alleen zullen er wel mensen zijn die mss dingen fout interpreteren en dus punten gaan claimen die ze niet hebben. Als je dan uiteindelijk onder het minimum punten komt, kan het dus wel zijn je visum geweigerd wordt. Maar als je met een migratie bureau werkt, zou dit dus niet mogen gebeuren :)
 
er zitten veel clowns tussen hoor, helaas zijn er genoeg scams te melden op visa front. Er zijn genoeg gevallen bekend, van mensen die veel geld hebben betaald en nooit een visum hebben ontvangen. Of bedrijven die zich niet aan de regels houden of foutieve cijfers aanleveren, niks vreemds hier. Helaas....
 
Kleine update

Binnenkort poging 2 voor de IELTS.
12 augustus in Eindhoven. De zenuwen beginnen al aardig te komen...

Vorige keer had ik R8 W6 -S8 L7,5
(nodig: R7 W7 S8 L8) dus Writing en listening moeten omhoog.

:confused: Ik verheug me al....
 
Back
Top